Gå til innhold

Elkjøp.no kunstig kø black friday


Anbefalte innlegg

Elkjøp har i disse dager opprettet køsystem på nettsiden sin i anledning black friday, noe som i seg selv kan virke fornuftig m.t.p alle som går bananas.

når det er sagt så har jeg sjekket nettsiden gjennom hele natten, og uansett tidspunkt så viser det seg at man blir plassert i kø UANSETT hvor lite trafikk det er. Kanskje er dette for å skape en illusjon av press til å kjøpe når man først kommer inn, ikke vet jeg..

UANSETT. du kan enkelt "snike" i køen ved å slå av JavaScript i din nettleser. i Chrome, gå til innstillinger -> Avansert -> Nettstedsinnstillinger -> JavaScript og slå det av for å handle i fred.

god jul

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitat

Du må aktivere JavaScript for at hjemsiden skal fungere optimalt

Funger dårlig med opera, får ikke opp produktene, så god mulig dette er bevist handling for å få folk å tro tilbudene er så gode det er verdt å vente på ellers har ikke elkjøp tatt høyde for høy trafikk og for dårlig servere.

Lenke til kommentar

Kjøpte, eller var ikke innom elkjøp i dag eller i går pga dette. Hverken på nett eller fysisk oppmøte. Nå var jeg like vel ferdighandlet men var nå uansett noe jeg skulle se etter. At de har kø system midt på natten sier meg at de ikke vil at noen skal handle noe det i den perioden. Det er det verste jeg har vært borti så lenge jeg kan huske, når det kommer til netthandel.

Ja, en kan vel kanskje slite litt når trafikken er som størst, men helt ærlig de har jo klart det før. Samt at de kjører black week som reduserer besøket på siden også.
 

Nja, jeg har spart noen få hundrelapper pga av black week, takket være prisgaranti der jeg handlet. Nei, kunne betalt full pris i bytte mot det her som får mennesker til å gå helt av skaftet. En veldig unødvendig uting.

 

Lenke til kommentar

Dette er 100% sikkert et kombinert PR-stunt og forsøk på å presse kundene til å fullføre handel kjapt, ved å skape en illusjon av at det er ekstremt stor pågang.

Det er absolutt ingen teknisk årsak til at Elkjøp har laget dette køsystemet. Det skjønner alle som har et snev av peiling på systemutvikling/drift.

Det er bare til pass for Elkjøp at de feilet med implementeringen, og dermed antagelig har gått glipp av masse salg pga folk ikke kom seg inn ?

Var selv innom en gang i går og en gang i dag - begge gangene lastet siden ferdig(!)! før jeg plutselig ble kastet ut fra nettsiden og tilbake i køen. Noe av det mest latterlige jeg har opplevd på internett ?

Edit: Konspirasjonsteori: Elkjøpt har implementert dette fordi de faktisk ikke ønsker å selge. De fleste veldig gode tilbud har de et direkte tap ved å selge. På nett har de ingen selgere som presser på deg tilbehør/alternativer vare for å dekke tapet, altså er det godt mulig Black Friday er et rent tapsprosjekt på nett, og dette er en måte å redusere tapet på.

Endret av John-B
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Epic fail !

Dette er bare tull, nettsidene laster inn, så bruker de javascript for å videresende til et køsystem som ikke ser ut til å ha noen annen funksjon enn å irritere kundene.

En nettside som Elkjøp bør helt fint klare å ta unna noen millioner besøkende i løpet av en dag, som er omtrent hele Norges befolkning.

Her har de valgt å gå for et køsystem fra en ekstern aktør (Queue It), som ser ut til å throttle brukere basert på antall besøkende innen en viss tidsramme, som er helt galskap, i stedet for å heller kjøpe CDN-løsninger, mer båndbredde, ytelse og annet, som for nærmest noen tusenlapper i året ville gjort det mulig å håndtere trafikken med glans.

Noen bør få sparken hos Elkjøp, eventuelt en forfremmelse dersom målet var å selge mindre varer på Black Friday, for de har virkelig lykkes med det.

Endret av 0laf
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Elkjøp har litt troverdighetsproblem her nå. De har satt kundene i et merkelig køsystem fra midnatt og fram til nå. En ventetid på inntil en time. Trykket er sikkert stort, men Elkjøp kan da umulig ha så enormt mye mer trykk enn f.eks. Power som også er store. Sistnevnte har ikke tøyset med å lage køsystem osv.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...