Gå til innhold

Hvilken disk sitter i WD my book 8TB


MrMarbles

Anbefalte innlegg

Ikke verre enn at jeg lurer på det. Ser at i andre deler av verden, så er det vanligvis en WD RED 8TB inni disse diskene. Noen som har prøvd? Altså såkalt "schucking".

Tenker da for å få en del rimeligere 8TB disker. 

Googlet litt på Seagate sine eksterne disker, og de var jo Seagate sine archive disker. De utgår ganske hardt for å si det sånn. Do not want SMR disks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RRhoads skrev (På 29.11.2019 den 20.20):

Det er litt forskjellig type disker inni dem. Last ned Crystaldiskinfo og sjekk navnet.

 

 

Ok, supert. Alle disse diskene er det jo helt greit å få. De har alle god ytelse og ingen av de er SMR-disker. Da tror jeg jeg bestiller en, og tester selv ? Er jo disker som i utgangspunktet som koster mye mye mer.

Endret av MrMarbles
typo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Fikk satt på kapton tape i dag. Men det var noen store headaches rundt hele greia. Servern fant disken om man legger tape over pin3, men vil ikke forbi POST. Endte med masse knoting (trodde plutselig at LSI-kontrolleren hadde dødd), men fant til slutt ut at så lenge disken var tilkobla maskina når jeg skrudde den på, så ville den ikke forbi POST. Måtte koble til disken etter at FreeNAS var boota for å kunne bruke den. 

Så tror ikke jeg gidder å gå igjennom samme prosedyre med flere disker.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...