Gå til innhold

Skjerm til all-around/gaming


Labelle

Anbefalte innlegg

Hei,

Har bygget et lite kontor. Vurderer å starte litt opp med gaming igjen da Warcraft 3 er rundt hjørnet. Blir vel primært brukt til strategi spill og surfing. Kan 27'' bli for stort?

Har sett litt på disse skjermene. Lenge siden jeg har drevet med datamaskiner så er litt usikker på hva jeg bør se etter.

Begge kommer på tilbud.

benq https://www.elkjop.no/product/data/pc-skjerm/BQXL2411P/benq-zowie-xl2411p-24-gamingskjerm-sort

Samsung https://www.elkjop.no/product/data/pc-skjerm/SAMLS27F358FW/samsung-s27f358h-27-skjerm-sort

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

27 tommer er ikke for stort, går du først for større skjerm går du ikke tilbake. 
 

Begge de skjermene har åpenbare svakheter.

BenQ har TN panel, og med 144hz til den prisen, regner jeg med at det også er TN panel med dårlig kvalitet. Så den ville jeg styrt unna, hold deg til ips/va.

Samsung skjermen står det ingenting om oppdateringsfrekvens, så er nok kun 60hz, ikke at du trenger mer for strategispill. Problemet med denne skjermen er lysstyrke, da den kun har 250 nits, som er i minste laget. 
 

Dette er en langt bedre skjerm, og er på tilbud denne uken: https://www.komplett.no/product/1132923/gaming/gaming-utstyr/gamingskjermer/msi-optix-24-led-curved-mag241cp#

Den har også 144hz, men et bedre VA panel, i tillegg til at det ikke går på kompremiss av lysstyrke, slik som med den Samsung skjermen.

Om du melder deg inn i Komplett Club (som er gratis) så er alle skjermer fra AOC på tilbud denne uken, da kan man få denne til underkant av 3000: https://www.komplett.no/product/1123194/datautstyr/skjermer/skjermer/aoc-32-curved-gamingskjerm-cq32g1

Det er VA panel, med 1440p, og 2560x1440 oppløsning. Personlig kunne jeg aldri gått tilbake til 1080p etter at jeg har brukt 1440p. 1080p er litt utdatert, så en skjerm med 1440p er langt mer fremtidsrettet :) Og koster jo bare 500 ekstra om du melder deg inn i komplett club, enn de skjermene fra elkjøp som jeg for å være ærlig ikke synes så mye om.

PS: Mulig jeg er sent ute, black friday er jo over. Men tenkte nå jeg kunne dele meningen min sånn i tilfelle :) 

Endret av Emile the rat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
FranZe skrev (19 minutter siden):

Sitter og undrer på om jeg skal kjøpe den 32", men frykten for at det kan bli litt i største er til stedet. Det er vel bare en måte å finne det ut på :)

32 er stort, men blir vant til det. Har selv brukt 34 tommer UW siden 2017, og kunne aldri gått tilbake til mindre nå.

Men både komplett og elkjøp har åpent kjøp, som betyr at man kan levere inn om man ikke er fornøyd. Så jeg ville satsa på 32, prøvd det noen uker bare for å se :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Holder på å legge inn bestilling på den nå :)

Det var ingenting å si på prisen i alle fall, selv om det egentlig var over budsjettet. Har en liten tendens til å prioritere alt annet før skjerm så da blir budsjettet til skjerm deretter også. Men nå gleder jeg meg, og det skal vel ikke så mye til for at jeg synes det er en helt ny verden da jeg sitter på en eldre 24" 1080p skjerm med TN panel som er bortimot 10 år gammel.

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Da er skjermen oppe å gå :) Ja, dette var noe helt annet. Stort, men tenker jeg beholder denne. Litt finjusteringer på de forskjellige profilene her nå så blir dette helt knall.

Eneste jeg har å klage på er at det tok dobbelt så lang tid som ellers før jeg hadde varen i hus, men kan jo ikke klage der heller. 2 dager til midtnorge i julestria er helt innafor.  Mange som klager på postnord, men vet ikke om det er jeg som bare har hatt flaks men jeg har bare hatt positive erfaringer der.

Takker for tipset, som ble gitt til en annen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...