Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg trenger tips fra dere menn!


Gjest 4d49b...855

Anbefalte innlegg

Gjest 4d49b...855 skrev (5 minutter siden):

Selvsagt ikke. Jeg ønsker å gi gaver som er til nytte og som mottakeren får nytte av. 

Anonymous poster hash: 4d49b...855

For meg har denne visdommen vært det mest nyttige i hele livet mitt. Jeg vil gå så langt som å si at det har reddet livet mitt, og i hvert fall psyken min. Men, dere er kanskje litt bedre stilt, det er kanskje ikke så mye friksjoner. Og det er bra. Så hvis det funker, så er det kanskje greit å la ting være som det er .. for nå ^^ 

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 4d49b...855
Taurean skrev (På 15.12.2019 den 12.35):

For meg har denne visdommen vært det mest nyttige i hele livet mitt. Jeg vil gå så langt som å si at det har reddet livet mitt, og i hvert fall psyken min. Men, dere er kanskje litt bedre stilt, det er kanskje ikke så mye friksjoner. Og det er bra. Så hvis det funker, så er det kanskje greit å la ting være som det er .. for nå ^^ 

Forstår at du lever og ånder for dette med astrologi, men tenker også at det kan være lurt å la andre få lov til å ikke tro på det. Jeg har hatt en knalltøff oppvekst, men likevel kan ikke en bok som hevder jeg er ditt eller datt hjelpe meg. Ikke bare for nå, men for resten av mitt liv.

Anonymous poster hash: 4d49b...855

Lenke til kommentar
Gjest 4d49b...855 skrev (1 time siden):

Forstår at du lever og ånder for dette med astrologi, men tenker også at det kan være lurt å la andre få lov til å ikke tro på det. Jeg har hatt en knalltøff oppvekst, men likevel kan ikke en bok som hevder jeg er ditt eller datt hjelpe meg. Ikke bare for nå, men for resten av mitt liv.

Anonymous poster hash: 4d49b...855

Jeg har vel aldri skrevet at ingen ikke kan tro på det!

HTMLGURL skrev (1 time siden):

Elsker forresten måten Taurean desperat prøver å slå gjennom med astrologiens fantastiske sider til ingen nytte her. Applaus.

Det er ikke det jeg prøver på, men du mobber, så jeg rapporterer posten din for mobbing. Det er unødvendig egling du driver med, og stigmatisering rundt min person. Jeg har aldri en agenda med det jeg skriver, hvis jeg har det, så gjør jeg det ekstremt klart og tydelig. Jeg er ikke en snikete drittsekk som du insinuerer.

Lenke til kommentar

129031.jpg?width=458&height=458&scale=bo

Nyttigste redskapen jeg har i heimen og i verktøykassen. Biltema hadde en god en, som er ute av vareutvalget. Poenget er at den bør ha den runde strammeskruen (her blå). Fordi det gir minst mulig tøys ved bruk av kniven, og man kan dra kniven da igjennom materialer man skjærer uten å være så redd for at bladet skal gli ut mens man skjærer.

https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/handverktoy/kniver/brytebladskniver/universalkniv-129031/

 

Selvsagt så må forskjellige butikker slutte med akkurat de mest optimale produktene. Den strammeknotten der er utrolig bra design som gjør at kniven har en tendens til å vare evig, og du kan kjøpe nye bryteblad til den. Framfor å kjøpe en liknende kniv som går i stykker etter kort tids bruk.

 

Biltema sin var bygget på dette konseptet, med det ekstraverktøyet i bakkant som gjør jobben lett å åpne forskjellige ting, og å komme i mellom noe for å gi det en liten varig klemåpning og slikt i alt i fra metall til mye annen bruk.

olfa_brytbladskniv_18mm.jpg?preset=Produ

https://www.tools.no/produkter/handverktoy/kniver-og-okser/bryteblad/Brytebladkniv-18mm-2045123-no

Dersom du får tak en som har den metallspatelen i bakkanten der, så har du plutselig to verktøy i ett. Veldig rimelige er de også kjøpt fra riktig sted som Biltema. Der kunne du regne med å få en slik for kr 30. Men jeg tipper at Tools butikken er mange ganger dyrere, men vet ikke hvor mye for den kniven.

Se der ja, hos Jernia koster den 3 ganger så mye altså kr 90, sammenliknet med Biltema sin variant som ikke selges mere av:

https://www.jernia.no/oppussing-og-vedlikehold/verktøy/håndverktøy/kniv/olfa-olfa-kuttekniv-olfa-a1-avbrekkbart-blad-18mm/p/11581131

10 kroner rimeligere hos Monter.no

https://www.monter.no/verktoy-og-jernvare/handverktoy/verktoy-til-tre-og-metall/kuttekniv-olfa/7007420/

Du kan søke med ordet brytebladkniv

forså å lete i forskjellige butikker.

Edit:

Her ser du eksempel på hvor ågerpriset ting kan være når den til kr 30 fra Biltema som ikke selges lengre, er like god omtrent:

https://www.monter.no/verktoy-og-jernvare/handverktoy/verktoy-til-tre-og-metall/stanley-kniv-18-mm-stht7-10220-/7449379/

Her koster noe slikt kr 209 for det merket som ikke er såå fantastisk bra merke. Synes at Stanley har tapt seg litt jeg. Anser det nesten som billigmerke nå framover. Kommer sikkert selvsagt an på hva slags verktøy man kjøper som er merket med Stanley da, vel og merke.

stht7-10220.jpg?width=560&height=560&qua

Siden Biltema ikke fører denne typen brytebladkniv for øyeblikket, så hadde jeg valgt Olfa-kniven hos Monter til kr 80 og spart meg de kr 130 som den i svart koster mer.

Endret av G
Lenke til kommentar

De knivene der med den spaken bak er spesielt fine til fliselegging. Fine til å rense fuger for fliselim, og til å vippe opp flis hvis det må mer lim under. De kan også brukes til nød som skrutrekker, og mange andre mcgyver-situasjoner.

Det avbrytbare knivbladet er hendig, men det kan være litt svakt for visse jobber. Likevel kjekk å ha.

En mora-kniv er også hendig på den måten som beskrevet, samtidig som den tåler utrolig mye. Men blir så klart sløv og ubrukelig etter noen måneders hard bruk.

Lenke til kommentar
Gjest 4d49b...855
HTMLGURL skrev (På 18.12.2019 den 0.57):

Hva med en haug med greier du vet han liker å spise/drikke? F.eks noe god sjokolade, snacks, digg kaffe, eplemost/cider, noe fancy krydder til kjøkkenet? Abonnement på ViMenn? 

Elsker forresten måten Taurean desperat prøver å slå gjennom med astrologiens fantastiske sider til ingen nytte her. Applaus.

Er akkurat det jeg har kjøpt. Lokale varer fra diverse gårder i området her. Og så slang jeg på ei hodelykt. Både for å erte luen hans litt og for å kjøpe noe nyttig

Anonymous poster hash: 4d49b...855

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...