Gå til innhold

Xbox har ingen VR-planer for Project Scarlett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi får se etter lanseringen av Half Life Alyx :). Ser hvertfall ut som at Oculus Rift S har gått som varmt hvetebrød hos Elkjøp nå under Black Week. Jeg kjøpte selv på mandag, og da hadde de vel 50+ på nettlager. Nå er det utsolgt med ny leveringsdato i desember. 

Tror mainstream begynner å anerkjenne VR nå etter Valve har kommet på banen ^_^

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke spå fremtiden til VR jeg, om den forsvinner,  om den lever i mange år, men som et nisje produkt noe lignende den er i dag bare litt større,  eller om det blir universelt og like standard som alle andre spill metoder. 

Men det skal vel nye til å tape penger på det om man gjør der riktig. 

Nå harOculus,  Sony og de andre gjort mye av grunnarbeidet. Mye tid og penger har blitt brukt, nå ville Microsoft kunne hoppe inn, men kunnskap om hva som fungerer og ikke fungerer. Så de ville kunne gjøre dette uten stor risiko. 

Det tryggeste ville vel være å lage et headset som funker til XBox og Windows pc. Og kan også brukes separat. (Som questen) da har du en enorm bruker masse å ta av.

Lenke til kommentar

Har PSVR kjøpte uka etter RE7 release og det er nok den beste spillopplevelsen jeg har hatt. Mange gode VR opplevelser, skyrim, eve valkyrie, farpoint (digger aim kontrolleren) og firewall zero hour, superhot VR med mer. Når det skal sies, foretrekker jeg fortsatt destiny, monster hunter og loot shooters som ikke er på VR og hvor jeg ikke trenger å rigge opp VR, kalibrere og bli sliten. Hvis man får eliminert disse ubehagelighetene og styret med VR, er jeg sikker på at det tar av. Men er nok ikke helt der enda

Lenke til kommentar
On 11/27/2019 at 2:53 PM, Alak87 said:

Vi får se etter lanseringen av Half Life Alyx :). Ser hvertfall ut som at Oculus Rift S har gått som varmt hvetebrød hos Elkjøp nå under Black Week. Jeg kjøpte selv på mandag, og da hadde de vel 50+ på nettlager. Nå er det utsolgt med ny leveringsdato i desember. 

Tror mainstream begynner å anerkjenne VR nå etter Valve har kommet på banen ^_^

Beklager off-topic men har dine briller blitt sendt?
Bestilte og hos ekjøp på mandag og de er fortsatt bare "Reservert"

Ville jo helst hatt dem i går så jeg kunne spilt Lone Echo nå.

Lenke til kommentar

Greia er vel at VR smått om senn har karret seg opp på et nivå hvor det inntil videre kan overleve som en bærekraftig nisje. MS antar at VR vil forbli på det nivået gjennom hele neste konsollgenerasjon. Samtidig har det å skille seg fra konkurrenten en egenverdi: Sony har et forsprang og en identitet knyttet til VR det kan være vanskelig å innhente, samtidig som mange ser på VR som noe ordentlig tull. Kanskje det å være konsollen som ikke tilbyr det, kan ha noe for seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, BakaBerg said:

Har PSVR kjøpte uka etter RE7 release og det er nok den beste spillopplevelsen jeg har hatt. Mange gode VR opplevelser, skyrim, eve valkyrie, farpoint (digger aim kontrolleren) og firewall zero hour, superhot VR med mer. Når det skal sies, foretrekker jeg fortsatt destiny, monster hunter og loot shooters som ikke er på VR og hvor jeg ikke trenger å rigge opp VR, kalibrere og bli sliten. Hvis man får eliminert disse ubehagelighetene og styret med VR, er jeg sikker på at det tar av. Men er nok ikke helt der enda

Fikk min rift S for et par dager, alt jeg behøvde å gjøre var å lage en ring rundt meg som en grense og vise den hvor gulvet var.  Det var det, husker det fra gang til gang. Hverken rift s eller Oculus quest trenger eksterne sensorer. 

Og quest trenger ikke kabel en gang. 

Jeg tror neste generasjon av quest kan bli den beste måten å gjøre det på.

Den vil funke som en Nintendo Switch. 

Du kan ta den med å spille hvor du vil. Men kan så kobles til pc/konsoll , for å få bedre grafikk/ytelse osv. 

Tror det blir fremtiden. Quest er nesten der nå som quest link kommer. Men tenker neste generasjon av quest/rift vil ha denne muligheten fra grunn av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Complexity said:

Beklager off-topic men har dine briller blitt sendt?
Bestilte og hos ekjøp på mandag og de er fortsatt bare "Reservert"

Ville jo helst hatt dem i går så jeg kunne spilt Lone Echo nå.

Ja, min kom tid lig på fredag morgen. Bor i Oslo, så da gikk sendingen ganske raskt. 

Står den fortsatt som reservert ville jeg kontaktet Elkjøp på chat og hørt om når status på forsendelse er. Det kunne de svare på når jeg gjorde det, da den fortsatt var reservert. 

Lenke til kommentar
On 11/30/2019 at 5:59 PM, Alak87 said:

Ja, min kom tid lig på fredag morgen. Bor i Oslo, så da gikk sendingen ganske raskt. 

Står den fortsatt som reservert ville jeg kontaktet Elkjøp på chat og hørt om når status på forsendelse er. Det kunne de svare på når jeg gjorde det, da den fortsatt var reservert. 

 

Fikk endelig kontakt med Elkjøp etter å ha stått i chat kø hele morgenen (og ble kastet ut når det ble min tur da jeg vistnok var "inaktiv" mens jeg satt å venta på tur...?)

Men iallefall så sier de at jeg får den 20 desember..

Er vist helt tilfeldig hvem som får enda det er 100+ på lager..? med juleposten så har jeg den neppe før på nyåret engang.

 

Angrer på at jeg ikke kjøpte hos komplett istede som solgte de til samme pris.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Complexity said:

 

Fikk endelig kontakt med Elkjøp etter å ha stått i chat kø hele morgenen (og ble kastet ut når det ble min tur da jeg vistnok var "inaktiv" mens jeg satt å venta på tur...?)

Men iallefall så sier de at jeg får den 20 desember..

Er vist helt tilfeldig hvem som får enda det er 100+ på lager..? med juleposten så har jeg den neppe før på nyåret engang.

 

Angrer på at jeg ikke kjøpte hos komplett istede som solgte de til samme pris.

Ouch, den er kjip. Håper det ikke tar så lang tid da. Ender hvertfall med en fin julegave ? Jeg var ikke helt fornøyd med mine briller, så har solgt de videre. Var uheldig med IPD'en, så den passet ikke meg. Hverfall på Rift S så er det ikke så mye å gjøre med saken om det ikke funker. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...