Gå til innhold

Mulig å bruke Unifi kamera via Zyxel powerlink?


Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg vil gjerne ha noe overvåkning av biloppstillingsplassen og hovedinngangen. Nettverket mitt består stort sett av produkter fra unifi, inkludert cloud key gen 2, som ble kjøpt for å utvide nettverket med et par kameraer. 
Siden huset er av nyere dato, så ser jeg ikke helt hvordan jeg skal klare å legge cat kabel ut av huset - dog er det flere strømuttak i garasjen som er tilknyttet boligen.  

Tanken min var da å kjøre nett til kameraene via Zyxel sin powerlink, en som er plugget i ved router og en som står i garasjen, og derfra kjøre to kabler ut til hvert sitt kamera. 

Er det noen som har prøvd på noe liknende? Med/uten hell? Vil nettverksignalene være tilstrekkelig selv om det ikke går på samme kurs? 

Føler dette blir litt sånn at jeg må prøve for å se om det vil funke, men tenkte å høre om noen hadde gjort det samme eller tilsvarende før jeg svei av noen lapper. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Roger Meldal skrev (På 26.11.2019 den 12.34):

Jeg hadde et lignende problem. Det jeg gjorde var å kjøpe en av Ubnt sin unifi ac mesh antenne. (Liten sak med 2 antenner for utendørs bruk) samt en liten switch (usw8 60w) og kamera koblet til denne. Alt fungerer utmerket. 

Hvor langt er det mellom AP og den mesh antennen der du bruker det? 

Lenke til kommentar

Til OP/TS, kort svar: Ja det vil fungere. Langt svar: Kvalitet og oppetid avhenger av sikringer, last og annet jeg ikke kan gi 100% korrekt og presist nok svar. 

 

Har satt opp for en kunde en DLINK som omgjør WiFi til ethernet fordi å kable ble for omfattende for kameraet. Løsningen har 0 nedetid, men Telenor som leverer linja har hatt 2 lengre utfall (4timer ish per utfall). 
 

kameraet vi bruker i løsningen henter dog kun 1 bilde fra en server hver halvtime. Men å streame har ikke vært noen problem de gangene vi har gjort det for å teste.

 

edit: Telenor wifi ruter - ca 10 meter i mellom DLINK og Telenor ruter - dlink - ethernet til POE injector - poe injector - ethernet med POE til kamera, ca 10 meter ethernet.

Endret av KanKhan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...