Gå til innhold

Half-Life: Alyx er trolig bare begynnelsen på en større Half-Life-satsing fremover

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
18 minutes ago, Zeph said:

Ja takk, men helst ikkje i VR. Eventuelt to versjonar. 

To versjoner gir ikke mening utifra hva Valve her ønsker å oppnå. Det ville trolig aldri blitt noe nytt Half Life uten VR.

De snakker en del om dette i flere intervjuer.

“It’s very difficult to imagine Half-Life: Alyx in a non-VR form,”

“Translating the game out of VR would require such extensive redevelopment, and would require discarding so many of its unique elements, that for all intents and purposes it would be an entirely different game.

“While this project started its life as a prototype with direct ports of old Half-Life content and gameplay, our years of further experimentation and development have led to a full-scale game that is ultimately VR-native. We’ve explained how we focused on taking advantage of having 6-degrees-of-freedom in each hand, but that’s only one way in which VR is essential to the experience of Half-Life: Alyx. It affects the entire way you carry yourself in the environments, how you observe your surroundings, how you perceive scale. We ultimately decided that doing two versions of the game would diminish both of them.”

https://www.rockpapershotgun.com/2019/11/21/valve-say-its-very-difficult-to-imagine-half-life-alyx-in-a-non-vr-form/

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...