Gå til innhold

Se de snøfylte omgivelsene fra Star Citizen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det vel bare å vente på kommentarene som: "Håper barnebarna mine får spille dette spillet", "historiens største scam" og de som egnentlig ikke bryr seg eller har støttet spillet, men som av en eller annen merkelig grunn ønsker at hele proskjektet skal feile. :D

Endret av Zitrus
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det koster absolutt ikke 1200 dollar?

De har start pakker i dag til, 56 dollar. Om ikke lenge så er det anniversary for spillet og da har start pakkene vært nede i 35-45 dollar tidligere. 

Som Avean nevner er det nå free flight week, så helt gratis å laste ned og prøve. Du må bare registrere deg :)

Vil bare nevne til slutt at i tillegg til Star Citizen MMO versjonen, så er det og Squadron 42 som er single player som de og lager. Den kan enten kjøpes for seg selv(56$), eller sammen med Star Citizen for en rimeligere sum. SQ42 Er ventet å være ferdig før Star Citizen. Tror vi vil høre mer om SQ42 under anniversary i Desember :)

Lenke til kommentar

Det var interessant. Om de i tillegg kunne ha laget et like livlig persongalleri som Rockstar gjør i GTA-spill så.. Samt å få jobbet med hvordan menneskene beveger seg, for det så alt for robotaktig ut. Ansiktsuttrykk var jo omtrent fraværende på mye. Men, de må vel ta en ting om gangen. Sykt om de utelater det å løfte på det der.

Lenke til kommentar

De hadde tenkt å ha FOIP(FaceOverIP) aktivert under presentasjonen, men det funket bare et par minutter ? Så det er allerede mer realistisk på sin måte en andre spill :D Men dette gjelder kun spillere. Ja, de viser at de har fungerende ansiktsuttrykk, det viser de i f.eks trailer/teaseren for Squadron 42, som de viste for nesten et år siden. Men det er begrenset hvor mye de finpusser på dette stadiet, for alfa versjonen av spillet de gir oss.. Jeg forventer dette å være på plass for fullt når de er i Beta :) Så dette er min minste bekymring :D

Endret av Lush
Lenke til kommentar

Gleder meg sykt til de 2 neste store patchene som kommer nå før jul og tidlig neste år som vil inneholde det i videoen samt MYE mer. Og synd at folk ikke vet hvor mye arbeid som står bak spillet og som bare er interisert i å trolle med de klassiske "Barnebarna til mine barnebarn vil kanskje få spilt dette" kommentarer :( Folk må lese seg litt opp på hvordan et spill lages og tiden det faktisk tar, og ikke bare tro at ett spill i dag tar knappe 2 år som folk tror det gjøres med Feks BFv, COD MW, Witcher 3 osv osv. de spillene har tatt minst 5-8år tipper jeg fra første gang det ble jobbet på til det ble ferdig. og som sagt ikke de 2 siste årene som bedrifter viser frem.

Endret av Anna Sneve Floden
forbedring
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zitrus skrev (16 timer siden):

Da er det vel bare å vente på kommentarene som: "Håper barnebarna mine får spille dette spillet", "historiens største scam" og de som egnentlig ikke bryr seg eller har støttet spillet, men som av en eller annen merkelig grunn ønsker at hele proskjektet skal feile. :D

Som jeg skulle sagt det selv :D Jeg gleder meg massivt i hvertfall til det som er i videoen kommer inn i Alphaen nå i desember/tidlig 2020 :D 

Lenke til kommentar
boundishh skrev (15 timer siden):

Jeg prøvde å sjekke det ut en gang, men siden deres var så kronglete at det tok jo en evighet å finne frem. Til slutt fant jeg noe , men gidder ikke å betale 1200kr for et spill som ikke er ferdig en gang.

Det koster langt fra så mye, Samt at det er for øyeblikket en Alpha noe som dem SIER KLART og tydelig Ifra om og vis du ikke skjønner det og ikke skjønner hva en alpha er så hold deg unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd du tar det personlig at folk kritiserer spillet. Tror de fleste skjønner at det tar tid å lage spill. Problemet med Star Citizen er at utviklingstiden ikke ser ut til å ha noen ende.

Fra wikipedia:

"Development of the game began in 2011... The game's full launch was originally anticipated to be in 2014..."

Kanskje det blir tidenes beste spill når det en gang er ferdig, men fram til da må dere kunne tåle at folk spøker litt med hvor lang tid det tar.

Lenke til kommentar
Stingrrr skrev (1 time siden):

Synd du tar det personlig at folk kritiserer spillet. Tror de fleste skjønner at det tar tid å lage spill. Problemet med Star Citizen er at utviklingstiden ikke ser ut til å ha noen ende.

Fra wikipedia:

"Development of the game began in 2011... The game's full launch was originally anticipated to be in 2014..."

Kanskje det blir tidenes beste spill når det en gang er ferdig, men fram til da må dere kunne tåle at folk spøker litt med hvor lang tid det tar.

Tror det handler meg om at vi føler at kritikk bør komme på rett grunnlag :) Du kan selvsagt mene det du sier, men kritikk uten bakgrunn så ser det jo ut som at CIG har vært utrolig treige og inkompetente, når de har brukt såpass med tid allerede. Ja, feil har blitt gjort, ting kunne vært gjort på en mer riktig måte tidligere, så hadde vi nok vært mye lengre framme i utviklingen enn det vi er i dag.

Men :)

Dette er det første spillet av denne størrelsen med såpass åpent innsyn i utviklingen at å sammenligne med andre spill blir vanskelig etter min emning, både i metode og tall. Ja de hadde en ide i 2011 så de var rundt 10 stk samt Crytek, som satte sammen tech demoen som de viste i kickstarter videoen i 2012. Så samtidig som de begynte å utvikle spillet, så har de og ansatt flere, åpnet flere studioer og alt annet som hører med.

 

Mtp på at spillet skulle bli utgitt i 2014, så er dette en kombinasjon av 2 ting. 

1. de støttet på problemer med utviklingen, f.eks Star Marine(FPS modul) som ble gitt til en mindre utvikler som ikke leverte til den standarden de hadde. Så de måtte utvikle dette selv, stort sett fra bunnen av igjen. Og de hadde problemer med Cry Engine som viste seg å ikke være bra nok, uten store endringer. Som gjorde at de utviklet sin egen tungt modifiserte versjon av Cry Engine, som de kalte Star Engine. (Dette viste det seg at de faktisk måtte arbeide med helt til 2016.)

2. med bakgrunn av problemene, fikk vi som har støttet spillet fikk valget om vi enten ville ha et mer begrenset spill, som ville vært nyskapende  eller om de bare skulle kjøre på og levere et revolusjonerende spill, uten at de kunne si når det var ferdig.

 

De er ikke under press av en utgiver, og de har full kontroll over arbeidet sitt. Så de har sagt at det er ferdig når det er ferdig, de vil ikke lansere noe uten at kvaliteten er slik Chris Roberts vil ha det. Og dette er noe vi som community har stemt for, og støttet :)

 

Så kanskje du nå kan forstå hvorfor det tar tid.

 

Og nå har jeg ikke nevnt all den revolusjonerende teknologien de og har utvikler og jobber med ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Stingrrr

De hadde en kickstarter hvor de satt launch dato til å være ett sted i 2014. Men etter å ha håvet inn utrolige mengder penger så kom de med en poll om de skulle jobbe med prosjektet de hadde satt, eller skalere det hele til å bli noe mye større enn originalt. En stor majoritet svarte at de ville ha noe mer enn original plan, så de utvidet dette til å bli ett enormt prosjekt.

De originale backerne, fikk da lov til å få pengene tilbake, eller fortsette å støtte prosjektet (som da skalerte opp til å bli noe MYE større og ambisiøst enn originalt).

Kritikken for dårlige estimater er derimot helt fortjent, for det er veldig mange forsinkelser, og endel av de endringene de har lovet innen dette året, er forsinket til neste år (gjenntagende trend). Jeg forventer at beta av Squadron 42 også blir forsinket (skal starte i Q3 neste år etter det jeg har sett).

Alt i alt er den største skuffelsen at gamle bugs kommer opp igjen ved hver eneste nye versjon, og det tar lang tid før disse blir fikset (igjen). Så langt er ikke engang første solsystem ferdig, noe som gjør at man kan spørre seg hvor raskt de neste solsystemene blir til (med godt innhold). De har selvsagt brukt tiden på å lage verktøyene som skal generere og gjøre det lettere å produsere innhold, så det vil gå mye raskere fremover... men det er fremdeles enormt mye igjen for å komme til målene de har satt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...