Gå til innhold

– Resident Evil 3 Remake kommer i 2020


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

+AtterEnBruker

- Jeg er både enig og uenig...

Det jeg likte med "RE1-Remaster" var at der var 2 modes.

Mode Nr.1. var orginalen med ansiktsløftning.

Mode Nr.2. inneholdt kunstneriske friheter som forandret på map-layout og AI-vanskelighetsgraden, etc...


Det sies at "RE3-Remaster" skal mest sannsynlig følge samme mal/oppskrift som "RE2-Remaster"

Om det faktisk er tilfellet så holder jeg med til orginalen av RE3, på lik linje som med RE2 og RE1 også for såvidt.

For meg så faller det tilbake på det kjente uttrykket, "They just don't make'em like they used to...".


-----


Det å øke vanskelighetsgraden er en ting, men å spam'e monster betyr ikke nødvendigvis at det blir skummlere.

Det blir bare mer hektisk.


Å lure spilleren inn i en falsk følelse av tryghet for så å overasken med noe skremmende er langt mer effektiv måte å øke skummelt-faktoren.

Å misbruke denne taktikken er dog ektremt klisje.


Balance is the key...



 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Nja, "hektisk" kan faktisk være en effektiv skrekkfaktor også i mine øyne. men som du sa, gjør det balansert. Man trenger ikke gjøre det hele tiden.

Husker i Re4 når du blei stengt inne i et bur sammen med en blind utgave av Vega fra Street Fighter. Det er et ganske bra eksempel på hektisk skrekk. Man kan ha noen sånne øyeblikk iblant, og innimellom ha en illevarslende stemning av terror...

Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (8 timer siden):

Nja, "hektisk" kan faktisk være en effektiv skrekkfaktor også i mine øyne. men som du sa, gjør det balansert. Man trenger ikke gjøre det hele tiden.

Husker i Re4 når du blei stengt inne i et bur sammen med en blind utgave av Vega fra Street Fighter. Det er et ganske bra eksempel på hektisk skrekk. Man kan ha noen sånne øyeblikk iblant, og innimellom ha en illevarslende stemning av terror...

Du kan glede deg STORT å få nemesiss etter deg i nesten hele spillet av Resident Evil 3 Nemesis, du møter han første gang ved politi stasjonen lykke til.:p

Lenke til kommentar

Her kan man bygge videre på mekanikken rundt Mr X i Resident Evil 2-remaken, som er som skapt for Nemesis. Det må selvfølgelig også være gøy å spille, og jeg vet ikke om det blir gøy hvis hele spillet skal være en eneste lang jakt der du aldri har ro til å utforske eller stoppe opp og kjenne litt på atmosfæren. Jeg tenker det beste vil være at Nemesis dukker opp og følger deg i visse segmenter, for så å forsvinne og overraske deg på nytt senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

+AtterEnBruker

- En høyst subjektiv smaksak, men for min del så har RE-serien av spill blitt alt for Action-basert.

Der var/er acion i orginalene av RE1 til RE3, men der er et tydelig skille fra RE4 og oppover.

Historien og den generelle handlingen var grei nok i RE4, men har blitt mer og mer vannet ut i fra RE5 og oppover til fordel for Action-aspektet.

-----

Det virker på meg som om at RE-serien har blitt spleist sammen med Rambo.

Det er ikke lengre "I kill to live...", men "I live to kill...".

Og det er en skuffende utvikkling.

I "Survival Horror" er(...,eller burde være,...) hele poenge å holde deg i live i en desperat og nærmest håpløs situasjon, og ikke hvor mange man kan drepe.

I motsettning til "Action" der hele poenget er å banke opp og/eller drepe flest mulig.

Da tenker jeg i bunn og grunn på "Beat'em Up" og/eller "Shoot'em Up" under-kategoriene av "Action"-sjangeren.

 

Lenke til kommentar

Enig i det meste du skrev, men synes Re7 og REmake2 klarte fint å vende tilbake til skrekken igjen, selv om jeg ikke synes de klarte å holde det like skummelt i siste halvdel av begge spillene. Synes også at Re4 hadde en fin blanding av skrekk og action. Seff, var mer action der enn i de tidligere spillene, men det plagde meg ikke, ettersom det hadde plenty av juicy skrekk og gufne øyeblikk. Munkeslottet, novistadors, regenerators, Napoleons høyre hånd og ikke minst.... IT!!!

Lenke til kommentar
BizzyX78 skrev (På 25.11.2019 den 22.14):

 

+AtterEnBruker

- Jeg er både enig og uenig...

Det jeg likte med "RE1-Remaster" var at der var 2 modes.

Mode Nr.1. var orginalen med ansiktsløftning.

Mode Nr.2. inneholdt kunstneriske friheter som forandret på map-layout og AI-vanskelighetsgraden, etc...


Det sies at "RE3-Remaster" skal mest sannsynlig følge samme mal/oppskrift som "RE2-Remaster"

Om det faktisk er tilfellet så holder jeg med til orginalen av RE3, på lik linje som med RE2 og RE1 også for såvidt.

For meg så faller det tilbake på det kjente uttrykket, "They just don't make'em like they used to...".


-----


Det å øke vanskelighetsgraden er en ting, men å spam'e monster betyr ikke nødvendigvis at det blir skummlere.

Det blir bare mer hektisk.


Å lure spilleren inn i en falsk følelse av tryghet for så å overasken med noe skremmende er langt mer effektiv måte å øke skummelt-faktoren.

Å misbruke denne taktikken er dog ektremt klisje.


Balance is the key...

 

Jeg må bare spørre: har du i det hele tatt spilt REmake 2? Du blir jo aldri rent ned av zombier i det spillet, selv ikke i siste området er det mer enn fire i de store rommene.

Mr X er stressende når han dukker opp, men når han gjør det er du allerede godt kjent med politistasjonen. Man kan trygt si at han gjør opplevelsen vesentlig mer ubehagelig, men det er jo poenget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

+Spartapus

- Jeg håper du har rett i det.

Men her er litt pirk...

RE7 er det eneste yldige eksempelet i så måte, men uansett med eller uten RE2-Remaster i regnestykket.

Det er bare 2 spill, sammenlignet med flere spill i tillegg til RE4 og RE5 som legger mer og mer vekt på Action.

-----

Når det kommer til RE2-Remaster...

Det gir ikke mening å ta helt av med kunstneriske friheter, med tanke på at RE2-Remaster er en oppusset versjon av et gammelt spill i RE-serien/sagaen.

For da hadde jo ikke spillet lengre vært en oppusset versjon av RE2, men et helt nytt spill.

-----

RE7 på den annen side er et "nytt" spill i RE-serien/sagaen.

Det er en bra ting at Capcom har innsett at dem har rotet seg langt ut på viddene i forhold til "Survival Horror"-sjangeren.

Og i så måte rettet kursen tilbake på den orginale sjangeren som RE-Serien/sagaen bygger på.

Om dem tar enda et skritt i den rettningen med RE8, ja, det får tiden vise.

Eller om dem skyter seg selv i foten ved å rote seg over i rettning av "Action"-sjangeren igjen.

 

Lenke til kommentar

 

+AtterEnBruker

- Ja, det var flere ting som jeg likte med RE4, som "Trapdoor"-fellen i borgen.

Den scenen får meg alltid til å le.

Dog noe jeg likte lite var at Askley's rolle la grunnlaget for Sheva i RE5.

Ashley var/er ei skrike-dokke og Sheva var/er dum som et brød.

-----

En ting er helt sikker...

Og det er at Partner-AI trenger mye arbeid for å være til hjelp mer enn til hindring.

 

Lenke til kommentar

 

+N o r e n g

- Der mistolket du det jeg sa...

Det var et svar til "AtterEnBruker", som ønsket at dem hadde lagt til flere varierte monstere/skapninger.

-----

Som jeg sa så kommer det ikke an på mengden med monstre/skapninger om at et spill er mer eller mindre skummelt.

En kan bli vettskremt av å gå gjennom et tomt, men totalt mørklagt hus/bygg.

Der den minste lyd kan gi en frysninger på ryggen.

Med andre ord ambiance er mer avgjørende i så måte.

Dog vanskelig prøvelser i form av monstre/skapninger og bosser kan være med på å legge et visst press på spilleren.

Men alt med måte...

Balance is the key.

-----

Side note...

Har ikke selv spillt RE2-Remaster, men har sett på andre spille det fra A til Å.

Og du har rett...

Det kan sammenlignes med å starte for strekt i et kappløp under Sommer-OL.

Slik at fra midten og imot slutten så treges det ned.

Det burde mye heller ha vært omvendt.

Der det starter lett, for så å bli progresivt vanskeliggere desto lengre ut i spillet man kommer.

Det er ikke bare RE-serien som har gjort den tabben der.

 

Lenke til kommentar

Må bare lufte noen ord her.

Jeg orket aldri å spille igjennom RE5 når det kom, jeg likte spillet svært dårlig. Men for ikke så altfor lenge siden tok jeg motet til meg å pløyde igjennom spillet på PS4. Jeg er fortsatt av den oppfatning at dette er ett skikkelig møkkaspill. Ikke bare ett dårlig RE spill, men ett tragisk spill rett og slett. Men nå er det fullført + DLC.

RE5 er liksom ett av tre spill jeg nesten føler ett snev av genuint hat for. De to andre er det første Assassins Creed og COD Modern Warfare 2, men det er ett annet tema.

Så..Resident Evil 6. 
 

Her var alle forventninger lagt så lavt som over hodet mulig. Jeg tok fatt på det samme dagen rulleteksten på RE5 omsider gjorde seg til kjenne. Samvittigheten skulle nå bli rein ? Dette er jo ett heller tvilsomt RE spill slik «jeg» vil ha det. Men så ble jeg likevel forferdelig overrasket..positivt i så måte. for dette fungerer godt på sine premisser, faktisk. Jeg prøvde å spille igjennom de ulike karakterene i kronologisk rekkefølge (etter tips på Internett)  og fikk på den måten en meget pen variasjon. Det er så jævlig over the top at jeg lo høyt til tider, helt krise! MEN, jeg hadde det i hvert fall så utrolig mye mer gøy her enn med RE5.
 

Så RE6 endte opp som årets overraskelse for min del..helt utrolig.  

Leon biten i spillet er klart den beste, ingen tvil! Den holder faktisk ett ganske bra nivå! Partner biten er også mye mer optimal i spillet så det funka greit. 

Husker jeg testet demoen på PS3 eller 360, og avskrev i grunn spillet blankt. Føltes ikke noe bra å spille og tendensene såg man jo kjapt. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg måtte svelge noe ord og kameler underveis. Det er absolutt ikke det Resident Evil jeg ønsker og elsker. Men oppturen og underholdningsverdien var så herlig likevel. Det hjelper nok mye siden jeg måtte lide meg igjennom det grusomme RE5 rett i forkant :p

Er veldig glad for at jeg fikk spille PS4 utgaven til syvende og sist , smooth og pent! Ser for meg at det hele hadde vært en del vanskeligere å svelge på 360/PS3 f.eks mtp. flyt. For her er det høyt tempo og mye som skjer i en flott verden!

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

+Mala
-----
- Har du prøvd deg på "RE:Revelations" spillene?
-----
Når vi først er inne på positivt overrasket så kan jeg nevnte RE:0.
Det minnet om en blanding mellom RE og "The Lost Vikings".
Men hadde en god historie.
-----
Til tross for at den ikke hadde helt den samme gamle kjente spille-stilen som til sammenligning "RE:Code: Veronica (X)" hadde.
Med unntak av den Shooter-mode'en man må igjennom i "RE:Code: Veronica (X)" for å låse opp visse våpen, etc...
Heldigvis så er den ikke direkte knyttet til Campain-mode.

 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar
BizzyX78 skrev (26 minutter siden):

Slik at fra midten og imot slutten så treges det ned.

Det burde mye heller ha vært omvendt.

Der det starter lett, for så å bli progresivt vanskeliggere desto lengre ut i spillet man kommer.

Det er ikke bare RE-serien som har gjort den tabben der.

Det er umulig å lage et lineært spill der du har ikke-obligatoriske oppgraderinger der vanskelighetsgraden går oppover senere i spillet, dette fordi det må være mulig å komme videre selv om spilleren ikke har plukket opp en særdeles hjelpsom oppgradering. Det finnes spill der øvre vanskelighetsgrad krever tilnærmet optimale valg, men der er oftest designmålet å stoppe spilleren (se Deity i Civilization-serien eller Nintendo Hard).

Ovennevnte er årsaken til at actionspill med ingen eller progresjonsbaserte oppgraderinger som Hotline Miami får gradvis mer kompliserte og vanskelige nivåer, mens spill der det er valgfritt å få oppgraderinger som REmake 2 blir enklere om disse plukkes opp.

Hvis du ønsker en utfordring kan REmake 2 fint gi deg en om du går for de mer krevende oppnåelsene som S+Hardcore. Det er ikke akkurat Monster Hunter-vanskelig, men det er fortsatt en fin utfordring.

PS:
Bruk Shift+Enter for å legge til enkle mellomrom som jeg har gjort her.
Da blir det lettere å lese innleggene dine.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...