Gå til innhold

Kontinuerlig lys til video / livestreaming?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Canon M50, og jeg er på jakt etter lys som jeg kan ha foran/over meg som kaster kaldhvit lys på meg fremfor det vanlige gule lyset fra lyspæren... Hva kalles slikt? Softbox? Studiolys? Vet ikke hvordan jeg skal finne frem til det på f.eks prisjakt/prisguiden... Har dere noen forslag på slikt lys som jeg kan bruke? Livestreamer en del og vil gjerne har på plass slikt lys som gjøre det hele litt "lysere".

Budsjett: rundt 1000kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Dr. Brodsky said:

Videolys er stort sett kostbare saker. Godox gir ofte veldig mye for pengene.

Skal du ha noe bedre til 1 000 kr så må du nok enten være veldig spesifikk i hva du trenger, og på den måten kun betale for de funksjonene som en viktig for deg, eller så må du gå ned i kvalitet i forhold til spesifikasjoner.

Ok. Da går jeg for Godoxen du nevnte. Den ser ut til å gjøre jobben sin mer enn godt nok, ser jeg. Kraftig lys. Kladt som varmt. Ja, det blir nok den. Takk for tipset! PS: Den må vel ha en stand/mount, hva? Hvilke mount passer den da? Har nesten ikke plass til å ha den på skrivebordet, så da må det være en gulvstående stand isåfall...

Lenke til kommentar
1 hour ago, Dr. Brodsky said:

Den passer på standard lysstativ. Jeg bruker selv billige stativ fra ebay i kombinasjon med et par sandsekker, de gjør jobben, men faller nok sammen om en ser for hard på dem, og velter temmelig lett om en dropper sandsekkene. Vil nok anbefale noe litt bedre, men det er altså disse billiggreiene jeg selv bruker og har kjennskap til.

Skjønner. Selger de stativ på Japan Photo som vil fungere på Godoxen? Eller finnes det nettbutikker som selger en rimelig lysstativ, kanskje?

Disse 2 virket litt pricey, eller? Er begge gulvstående stativer?

23478823748234892.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...