Gå til innhold

Nå begynner ski-helvete igjen


Oddvardm

Anbefalte innlegg

4 hours ago, Slettet-wbFCx2dJiX said:

Når det gjelder skisporten er jeg uenig, men enig i resten. Og det er vel litt av greia her, at vi alle har forskjellige behov, men betaler sammen for hverandre.

Med det sagt, så har NRK, eller rettere sagt politikerne et tillitsproblem. Vi kan ikke ha det slik at statskanalen skal servere barn og unge den type samfunns- og individnedbrytende narrativ eller moral som i det store og hele baserer seg på en påtvungen, høyst subjektiv og relativ ideologi. Hvorfor tjener Thor G. Gjermundsen 3.333.000 kroner i året, mens Erna Solberg tjener 1.631.000 kroner?

I tillegg til det du så vidt nevner, kan jeg legge til NRKs Supernytt, hvor barn lekses opp i hvordan det kjønnet man er født med ikke nødvendigvis er riktig, og at det finnes kjønnskorrigerende behandling - og det på den mest naturlige måte som om det var snakk om å klippe håret kort eller la det gro. Dette sitter barneskoleelever å ser på i lunsjen, eller via NRK Super appen på iPadene sine.

 

 

Man kan saktens undre seg over hvilken sak NRK egentlig tjener!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Oddvardm said:

Hva tror du om srafetten? Sier en entusiastisk kommentator. Neste bilde viser tomme tribuner. Når skal vi forstå at dette her er en liten idrett som ikke fenger publikum? Når skal vi slutte med å bruke penger på dette tullet?

Jeg synes gjerne folk som vil skal få bruke penger på det, men ikke bruk skattepenger. Jeg vil verken se eller betale for møkken. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
:utakt skrev (På 30.11.2019 den 22.50):

Nei, hun vinner hele tiden, så hun er ikke verst. Hun er faktisk best.

Jeg mente mediekjøret. 3 artikler hver dag hele vinteren. Sjølgod til tusen er ho også, og folk biter på. Mangemillionær på klær, og folk mener det er velfortjent, når ho bare har fått tusenvis av gratis medieartikler på grunn av sporten. Folk er så lettlurte.

Finnes det tillegg til Facebook som gjør at alle artikler med ønsket navn ikke vises? Som for eksempel Johaug og Trump?

Endret av Taurean
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (På 24.11.2019 den 19.15):

Nå folkens begynner ski galskapen igjen. Vi betaler 6milliarder kroner til NRK for at de skal fylle eteren med ski, skihopp, skiskyting, skisprint og vet ikke hva. Jentunger med spiseforstyrrelser og dop-katastrofer, form og alt det andre som holder på å drive oss fra vettet. Hvorfor skal jeg tvinges til å betale lisens (eller skatt fra neste år) for å se på alt denne hesens møkka de sender på NRK? Hvorfor legges ikke all sport til TV2 hvor de som vil se kan betale for det? Hold NRK reint for alt det som er et mareritt å se på til de som vil betale for det. Det er det vi hører om bompenger er det ikke? De som bruker det skal betale. Vel, NRK lisens/skatt må jeg betale om jeg vil eller ei. Program utvalget blir ikke påvirket av noe av det jeg sier eller mener.  Nå blir det verre. Ski-helvete begynner snart igjen.

Jeg ser forsåvidt poenget ditt, samtidig som det er med skatten; vi betaler alle for goder, og vi alle har ulik bruk og nytte av godene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Taurean skrev (26 minutter siden):

Jeg mente mediekjøret. 3 artikler hver dag hele vinteren. Sjølgod til tusen er ho også, og folk biter på. Mangemillionær på klær, og folk mener det er velfortjent, når ho bare har fått tusenvis av gratis medieartikler på grunn av sporten. Folk er så lettlurte.

Finnes det tillegg til Facebook som gjør at alle artikler med ønsket navn ikke vises? Som for eksempel Johaug og Trump?

Du liker det lite når andre kommer med stikk mot deg, men å snakke skit om andre er en enkel sak. Det er som farmen, alt på tv klippes og limes, det man ser kan være et øyeblikksbilde og ikke dekkende av hvordan en person er. Er sikker på at Johaug er en fantastisk jordnær person, men du som har slikt innsyn i psykologi og astrologi vet sikkert bedre!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
nacario skrev (1 time siden):

Du liker det lite når andre kommer med stikk mot deg, men å snakke skit om andre er en enkel sak. Det er som farmen, alt på tv klippes og limes, det man ser kan være et øyeblikksbilde og ikke dekkende av hvordan en person er. Er sikker på at Johaug er en fantastisk jordnær person, men du som har slikt innsyn i psykologi og astrologi vet sikkert bedre!

Etter å ha mer eller mindre ufrivillig sett sikkert over tusen artikleoverskrifter og titalls om ikke hundretalls nyhetsklipp om en person, så klarer man å legge sammen to og to.

Og egentlig, så bryr jeg meg ikke om hvordan ho er, men det er all gratis mediedekningen jeg ikke liker. Systemet. Og ho har fått så mye gratis der andre ikke får noen ting. Og det ser ikke ut til å bry ho, akkurat. For ikke å snakke om det sinnssykt dårlige skuespillet med det intervjuet etter den salvegreiene. Alle med sunn fornuft skjønner såpass.

Alle jeg har diskutert dette med sier "du er bare misunnelig" og "du kan begynne å gå på ski og selge klær, du også". Men alle igjen med sunn fornuft skjønner at dét ikke er poenget. Det er mange som går på ski, sørger klær, og som har mange ganger mer nyttige jobber enn nettopp de to yrkene som tjener mange ganger mindre enn ho har gjort i løpet av en livstid. Dét er poenget mitt. Jeg er ikke misunnelig, men prøver å påpeke en feil i systemet. Stor rikdom skal vel søren ikke være et resultat av flaks og være født med et pent utseende og bli en medieyndling, men nyttig jobb? Ingen ser ut til å være enig i den logikken. Virker som alle er lykkelige med å gå gjennom livet og bli lurt trill rundt. Jeg liker å prøve å hjelpe folk ut av den onde sirkelen.

Og jeg tåler kritikk, men det spørs på settingen. Når noen med vilje sporer av en tråd for å slenge dritt om meg, da tillater jeg meg å reagere. Og jeg unnskylder meg ikke for å slåss mot psykopater.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel greit at NRK sender mye skisport når det er såpass populært. Men denne saken om Bjørgen fikk meg til å lure litt:

– Jeg vil jo at langrennssporten skal leve. Jeg er bekymret for fremtiden til sporten, rett og slett om langrennssporten vil overleve, sier 39-åringen.

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/opPOrW/bjoergen-slaar-alarm-skremt-av-klimautviklingen

Etter min mening blir langrenn et mindre viktig tema i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
On 12/7/2019 at 7:52 PM, Taurean said:

For ikke å snakke om det sinnssykt dårlige skuespillet med det intervjuet etter den salvegreiene. Alle med sunn fornuft skjønner såpass.

 Og jeg unnskylder meg ikke for å slåss mot psykopater.

Det som er merkelig siden mediene alltid kaller inn eksperter i de aller fleste sammenhenger slik at man kan belyse temaer eller problemstillinger; ingen som har erfaring er blitt spurt om hvordan doping fungerer på kroppen. Selv har jeg pålangtnær nok erfaring til at jeg kan uttale meg generelt annet enn fra at jeg har forsøkt dette selv i små mengder. Effekten er enorm og om du skulle avstå fra trening over en lang periode kommer resultatene raskt tilbake. Slik at vanlige folk skjønner; man kan gå fra mosjonist til at man trener to økter med styrketrening daglig fordi behovet for restitusjonsperiode er bortimot eliminert. I tillegg om man har god nok økonomi kan legene skjule de aller fleste spor. For at ei lita spebygd jente skal bygge muskler kan ikke dette gjøres naturlig. Det er helt umulig! Forøvrig enig med deg omkring seansen med intervjuene. Det var kleint..

Det finnes noen her inne av de så du trenger ikke ta hanskene riktig enda. Vi trenger flere mann til pumpene!

Lenke til kommentar

Folk burde ikke bli tvunget til å betale for NRK og Kulturrådet burde legges ned og midlene overføres til helsesektoren. Nordmenn får ikke god nok helsehjelp mens Kulturrådet presterer å kaste pengene ned i et mørkt hull.
https://www.nettavisen.no/okonomi/spruter-maling-ut-rumpa---far-37-millioner-i-kunststotte/3423893280.html

 

Quote

Den norske kunstneren Vegard Vinge er kjent for å være ekstrem. Tidligere har han kastet avføring på publikum og urinert på scenen under teaterforestillinger.

Sammen med samboeren Ida Müller har Vegard Vinge fått tildelt 37 millioner kroner i støtte fra Kulturrådet over 12 år. Det tilsvarer drøyt tre millioner kroner i året.

Nrk burde legges helt ned eller transformeres til en frivillig betal-ordning.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...