Gå til innhold

Høyttalere til kjellerstue


Anbefalte innlegg

Hei. Skal gå til innkjøp av høyttalere til å ha i kjellerstue. Har allerede handlet sub .

Er ikke så erfaren i feltet, så lurer på om dere har tips til høytalere og reciever? Rommet er L formet og ca 40m3. +/- 10k for høytalerene og når det kommer til reciever har jeg ikke peiling på hvilken prisklasse jeg bør se på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver receiver og ikke forsterker: er det tilsiktet eller bare en glipp?  Hva slags bruk er det snakk om?  Kun musikk?  Kun film?  50/50?  Streaming?  Noe annet?

Hvilke kilder skal kobles til forst....receiveren?  Med litt mere info blir svarene som regel bedre......

Uansett, jeg ser for meg at et par Klipsch R-820F Reference i kombinasjon med en Yamaha A-S301 kan gi et resultat du vil like.  Høyttalerne er svært lette å drive, så selv Yamahas minstemann som yter 2x60W vil gjøre en god jobb.

Om det faktisk er en receiver du er ute etter begynner mulighetene fra Yamaha med Yamaha R-S202D.  Da får du 2x100W og bluetooth streaming i tillegg til veldig lite penger.  Imidlertid vil jeg tro at du bør bevege deg opp til en Yamaha R-N303D istedet, som i tillegg til Bluetooth tilbyr AirPlay og også Spotify/Tidal via MusicCast appen.

Lenke til kommentar

Rå sub du har skaffet deg, har selv "lillebroren" på 12" og er meget godt fornøyd med den. Hvorfor ikke da kjøpe høyttalere av samme merke og i samme serien? Denne pakken fra komplett , er rett og slett et kupp. Kunne nesten selv tenke meg den, men tror tårnene blir litt store for min lille kjellerstue. 

Endret av BioDex
Lenke til kommentar
Belfaborac skrev (19 timer siden):

Du skriver receiver og ikke forsterker: er det tilsiktet eller bare en glipp?  Hva slags bruk er det snakk om?  Kun musikk?  Kun film?  50/50?  Streaming?  Noe annet?

Hvilke kilder skal kobles til forst....receiveren?  Med litt mere info blir svarene som regel bedre......

Uansett, jeg ser for meg at et par Klipsch R-820F Reference i kombinasjon med en Yamaha A-S301 kan gi et resultat du vil like.  Høyttalerne er svært lette å drive, så selv Yamahas minstemann som yter 2x60W vil gjøre en god jobb.

Om det faktisk er en receiver du er ute etter begynner mulighetene fra Yamaha med Yamaha R-S202D.  Da får du 2x100W og bluetooth streaming i tillegg til veldig lite penger.  Imidlertid vil jeg tro at du bør bevege deg opp til en Yamaha R-N303D istedet, som i tillegg til Bluetooth tilbyr AirPlay og også Spotify/Tidal via MusicCast appen.

Er nok en glipp, mener forsterker. Blir nok hovedsakelig muiskk, men iblant litt film. Er det stor forskjell på klipsch R-820f og klipsch rp-280f?

BioDex skrev (2 timer siden):

Rå sub du har skaffet deg, har selv "lillebroren" på 12" og er meget godt fornøyd med den. Hvorfor ikke da kjøpe høyttalere av samme merke og i samme serien? Denne pakken fra komplett , er rett og slett et kupp. Kunne nesten selv tenke meg den, men tror tårnene blir litt store for min lille kjellerstue. 

Har sett på den pakken, men lurer på om den kanskje blir litt overkill? Hvilken forsterker ville du anbefalt til den pakken?

Lenke til kommentar

Har sett mange som sverger til Yamaha, og nå har Soundgarden en del tilbud på disse receiverne.  Denon blir heller ikke feil. What hifi gir de full pott i sine reviews. Selv har jeg testvinneren fra 2018, Sony 1080. Godt fornøyd med den, men blir nok kanskje litt veik for klipsch tårnene. 

Endret av BioDex
Lenke til kommentar
10 hours ago, Mats Aa said:

Er det stor forskjell på klipsch R-820f og klipsch rp-280f?

Det kan jeg ikke svare godt på siden jeg ikke kjenner RP-280F, men jeg tenker at den faktiske ytelsen nok vil være ganske så lik.  Imidlertid er RP-280F dedikerte hjemmekino-høyttalere med et element i toppen.  Disse skal reflektere lyd fra taket for å simulere overhead lyden i Atmos-spesifikasjonen.  Hvordan det innvirker på ren musikkavspilling vet jeg ikke.

Uansett, pakken fra komplett virker å gi veldig mye for veldig lite penger og jeg ville nok satset på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...