Gå til innhold

PL - Sheffield United - Manchester United


Snikpellik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prusk skrev (2 minutter siden):

Brain fart av Ole med å legge tilbake til 5 bak. Gode takiske grep før denne dog. 

Lett å være etterpåklok. Vi kontrollerte alt etter omleggingen bortsett fra denne freaky situasjonen med flere følgefeil som fører til målet. Hadde han kjørt på videre med en sliten Martial og vi hadde fått en i fleisen ville du vært like etterpåklok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Lett å være etterpåklok. Vi kontrollerte alt etter omleggingen bortsett fra denne freaky situasjonen med flere følgefeil som fører til målet. Hadde han kjørt på videre med en sliten Martial og vi hadde fått en i fleisen ville du vært like etterpåklok.

Tåkefyrste kommenterte dette før scoringen. Jeg satt å tenkte på det samme. Jeg satt mer med inntrykket at ingenting stemte med 5 bak, også etter byttet. Vi mistet initiativet i kampen og lå med en flat 5-er og ventet på SHU sitt stormløp. På scoringen har vi vel 7-8 stk i boksen i tillegg til DDG, så akkurat den situasjonen kan kanskje ikke lastes 5 bak, men vi gir dem bedre tid til å spille sitt spill med flat 5-er bak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gode lag hadde låst av spillet høyt i banen, og tatt ut avstander med ballen i laget, for å strekke presset til motstanderen. Istedenfor pakket United seg inn i egen boks og lot SU få pumpe inn i feltet. Det er bare en ny juniorfeil fra treneren. Skal sies at United hadde en eller to kontringsmuligheter, også etter 2-3-målet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Solskjær skal ha cred for å kjøre på med unggutta. Nydelig scoring av Williams i dag. God målteft på Greenwood også.

Det sagt, så lurer jeg fortsatt på hva som egentlig er kampplanen til Man Utd med Solskjær ved roret. Det virker så tilfeldig alt sammen. Eneste det er skikkelig sting i er kontringene, men det er jo ganske trasig hvis taktikken til Man Utd er å ligge lavt og kjøre kontringer. Mot Sheffield.

Vel. Laget mitt er to poeng bak Man Utd - hvis det er samme avstand i mai så skal jeg være godt fornøyd jeg. I morgen kan vi til og med gå forbi. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (8 timer siden):

Tenker ikke så mye på den der møkkaklubben, men heller hvor fint det hadde vært om VAR hadde vært mer rettferdig når vi først har faenskapet.

Patetisk eller ei, men hva ligger du i at dommerene hjelper Liverpool? 

Fått tre straffer, alle utvilsomt 100% riktige, burde nok ha fått noen flere. United har fått flere straffer enn Liverpool. Liverpool har fått to mål avblåst av VAR, Silva handser først osv. Hvor ligger hjelpen?

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Er vel ikke VAR som har hjulpet Liverpool i år, men heller litt god, gammeldags flaks. Greit, gode lag vinner kamper som vipper og alt det der, men Liverpool har en helt bisarr xPts-differanse (xPts = 25.8, på ordentlig står de med 37). Når Henderson slipper inn det målet der, f.eks, da har man gli all the way. 

 

Jeg regner med den tar slutt snart.

Lenke til kommentar

Syns VAR er helt bingo. Det måles på millimetere på offside der de annulerer mål, mens en scoring som ble (feilaktig) avblåst for offside får gå. Det blir for dumt.  Syns også taklingen på Son skulle vært rødt, men det ble ikke kikket på en gang. 
 

Det er snakk om noen grunker med cash (for alle klubber) mtp poeng/ikke poeng og da burde ikke VAR oppleves som om det er et prøveprosjekt. Avslutt VAR og ta det heller tilbake om de greier å sette reglene bedre samt har bedre kamerateknologi. Slik det er nå så er det komitimen

For ordensskyld så snakker jeg her generelt. Syns målet til Sheffield på 3-3 var helt greit mtp hands/ikke hands

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo nettopp derfor vi ikke kan ha VAR *akkurat nå*. De tar jo ikke alle situasjoner de egentlig burde ha gjort.

F.eks dette målet burde blitt godkjent, den ble hamret i mål og keeper førsøkte å ta den. Derimot blir andre mål som var offside for "15 trekk" siden blir annulert.
Sterling var millimeter offside - KANSKJE, fordi veit vi egentlig om ballen forlot foten nøyaktig da? Lignende situasjon et par runder siden (glemte i farta hvilken kamp) der vi snakker mindre enn en tåspiss offside, samtidig som vi snakker om kameraer her og når de velger å sette bildet i pause. 
Fredricks sin takling på Son er "bare gult kort". Son ble også feilaktig utvist mot Everton. Det blir bare altfor dumt. Korrekt eller ikke, akkurat slik VAR er akkurat nå, så burde de legge det på is frem til at de har bedre teknologi og et mer direkte regelverk rundt det

EDIT: Skal vi i tillegg være superanale mtp regelverket, så var jo City sin hands (Silva) da frispark til Liverpool, siden de nye reglene sier at alle hands fra angripende lag er frispark - uansett, samt at det ikke ble dømt fordel fra dommer. Så da skulle jo VAR gått tilbake å gitt Liverpool frispark, i stedet for mål? Det har bli annulert mål denne sesongen, der de gav straffe i stedet. Jeg veit ikke jeg. Jeg syns ikke det tar vekk av diskusjonen rundt avgjørelser i alle fall. Jeg er i grunn for VAR, men ikke slik den er per dags dato  

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...