Gå til innhold

Varmestyring av panelovn og «nøkkelfri» inngang


Anbefalte innlegg

Noen gode tips på følgende problemstillinger:

Pris er nøkkelfaktor, ikke interessert i å svi av veldig mange tusenlapper:

Kompatibelt med apple homekit er en stor fordel. 

 

1.

Ønsker å koble ikke-smarte panelovner til en værstasjon, slik at varmeovner styres automatisk basert på temperaturen innendørs. 

Har sett Mill Wifi socket, vil denne være beste mulighet? Slik jeg ser problemet vil den kunne stå for nærme varmeovnene og bli forstyrret av varmen akkurat rundt sonen til ovnen. 

 

2.

Har Yale Doorman på ytterdør. Kunne ønske en geofence mulighet, slik at når jeg ankommer hjemmet låses døren automatisk opp. Er dette i det hele tatt mulig?

Går dette eventuelt med noen andre elektroniske låser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Läkerol skrev (30 minutter siden):

Har Yale Doorman på ytterdør. Kunne ønske en geofence mulighet, slik at når jeg ankommer hjemmet låses døren automatisk opp. Er dette i det hele tatt mulig?

Går dette eventuelt med noen andre elektroniske låser?

Du kan koble Yale Doorman til HomeKit, men du må låse opp telefonen for å låse opp døren. Når du kommer hjem (innenfor den angitte radiusen) får du et varsel med spørsmål om du vil låse opp døren, men av sikkerhetsårsaker må du aktivt låse opp telefonen før døren låser seg opp. Jeg vil tro (håper) dette gjelder alle lignende dørlåser.

Jeg har alarm fra Verisure og har brukt Homebridge for å koble alarmen, og døren, til HomeKit.

Lenke til kommentar
Runar skrev (49 minutter siden):

Du kan koble Yale Doorman til HomeKit, men du må låse opp telefonen for å låse opp døren. Når du kommer hjem (innenfor den angitte radiusen) får du et varsel med spørsmål om du vil låse opp døren, men av sikkerhetsårsaker må du aktivt låse opp telefonen før døren låser seg opp. Jeg vil tro (håper) dette gjelder alle lignende dørlåser.

Jeg har alarm fra Verisure og har brukt Homebridge for å koble alarmen, og døren, til HomeKit.

Det hørtes jo ganske fornuftig ut. Fungerer det godt? Altså skjer det ofte at du ikke får varsel, eventuelt at den kommer så sent at du rekker å låse opp med vanlig kode?

 

Hvilken Homebrigde bruker du?

Lenke til kommentar
Läkerol skrev (31 minutter siden):

Det hørtes jo ganske fornuftig ut. Fungerer det godt? Altså skjer det ofte at du ikke får varsel, eventuelt at den kommer så sent at du rekker å låse opp med vanlig kode?

Det fungerer veldig bra! Jeg bruker en Apple TV som hjemknutepunkt, og får varselet i god tid. Jeg kan også bruke Siri for å låse opp og igjen døren, eller aktivere og deaktivere alarmen, noe jeg ofte tar nytte av på kveldstid.

Merk at for at det skal fungere slik, så trenger du et hjemknutepunkt som nevnt over. Uten dette blir døren kun tilgjengelig i Hjem-appen når du er koblet til det trådløse nettverket ditt.

Det er ikke direkte relevant for dette emnet, men jeg får også opp status på alle alarmkomponentene rett i Hjem-appen, og kan lese av temperaturer og luftfuktighet.

 

Läkerol skrev (34 minutter siden):

Hvilken Homebrigde bruker du?

Jeg kan gi deg detaljene litt senere i kveld, men kort fortalt kjører jeg Homebridge på en Raspberry Pi 3 Model B+, koblet til en PoE-switch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...