Gå til innhold

Teslas nye pickup: Opp til 805 kilometer rekkevidde, 0-100 km/t på 3 sekunder og er skuddsikker


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det satt meg på en ny idé: Tesla må lansere en hel serie biler fra nå av med  2,5 meters bredde, 3 seter fremme, 4 på neste seterad osv. med utgang midt foran og midt bak bilen - ikke på sidene. Med elmotorer nede ved akslingene og batteri i dørken er jo ikke en stor motorblokk foran dashen i veien for en utradisjonell dørløsning. Når disse begynner å ta opp en del trange parkeringsplasser slik at bilene på begge sider sliter med å åpne sine dører, så blir jo bare salgsargumentet for Teslas dørløsning ennå bedre. Om et tiår eller to må man jo være dum for å kjøre smal bil med utilgjengelige sidedører. Her passer det vel med et Musk trollface.. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (4 minutter siden):

Det satt meg på en ny idé: Tesla må lansere en hel serie biler fra nå av med  2,5 meters bredde, 3 seter fremme, 4 på neste seterad osv. med utgang midt foran og midt bak bilen - ikke på sidene. Med elmotorer nede ved akslingene og batteri i dørken er jo ikke en stor motorblokk foran dashen i veien for en utradisjonell dørløsning. Når disse begynner å ta opp en del trange parkeringsplasser slik at bilene på begge sider sliter med å åpne sine dører, så blir jo bare salgsargumentet for Teslas dørløsning ennå bedre. Om et tiår eller to må man jo være dum for å kjøre smal bil med utilgjengelige sidedører. Her passer det vel med et Musk trollface.. :p

Setene i midten kan jo slåes ned, slik at man har 4-seter med hver sitt bord. Er vel ingenting i veien for at man kan bruke disse som stigetrinn. Så kan de bare lage en åpning til planet, og så åpner man beskyttelsen over planet. Med skuddsikkert glass og paneler som kan slåes med en slegge, så er det vel ikke fare for at noen tråkk fra passasjerene er til noe bry, så om man ikke kan hoppe av planet (har innebygde trinn) eller få pop up rails slik at man kan gå over taket og panseret.

Problem solved!

???

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Snylter said:

Dør foran er ikke noe nytt akkurat.

Når det er sagt tror jeg nok Menigheten hadde sørget for å svelge det også rått.

 

Hvem er denne "menigheten" du stadig referer til? Det virker nesten som du tror at valg av bil gjør folk "merke-religiøse" og fanatiske? Slikt er bare slitsomt å stadig se i kommentarfeltene. Hvorfor er det slik at det blir skyttergravs-stilling mellom iphone og android? Jeg blåser i hvilken pc du bruker, hvem telefon du har eller hvilken bil du kjører. Har du funnet noe som virker for deg, flott. Men hva så, du trenger jo ikke bli en karikatur av en forumklovn selv om du ikke liker et bestemt produkt, kjøretøy eller utviklingen i samfunnet? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
19 minutes ago, bojangles said:

 

Hvem er denne "menigheten" du stadig referer til? Det virker nesten som du tror at valg av bil gjør folk "merke-religiøse" og fanatiske? Slikt er bare slitsomt å stadig se i kommentarfeltene. Hvorfor er det slik at det blir skyttergravs-stilling mellom iphone og android? Jeg blåser i hvilken pc du bruker, hvem telefon du har eller hvilken bil du kjører. Har du funnet noe som virker for deg, flott. Men hva så, du trenger jo ikke bli en karikatur av en forumklovn selv om du ikke liker et bestemt produkt, kjøretøy eller utviklingen i samfunnet? 

Har du i det hele tatt reflektert over hvordan Apple  Tesla-gjengen oppfører seg? Alt annet enn deres eget merke anses tydeligvis som mindreverdig..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
bojangles skrev (6 timer siden):

 

Hvem er denne "menigheten" du stadig referer til? Det virker nesten som du tror at valg av bil gjør folk "merke-religiøse" og fanatiske? Slikt er bare slitsomt å stadig se i kommentarfeltene. Hvorfor er det slik at det blir skyttergravs-stilling mellom iphone og android? Jeg blåser i hvilken pc du bruker, hvem telefon du har eller hvilken bil du kjører. Har du funnet noe som virker for deg, flott. Men hva så, du trenger jo ikke bli en karikatur av en forumklovn selv om du ikke liker et bestemt produkt, kjøretøy eller utviklingen i samfunnet? 

Om nå Tesla har sett 1000 skarpskodde man på jobben så går det nok greit, US på 50 tallet var heller ikke så værst. Går det å bruke godt metall på båt så går det nok på bil også.

https://www.nyteknik.se/nyheter/ultratunt-specialstal-lika-latt-som-kolfiber-i-svenska-baten-6394404

Er bare penger, strategi og mot som mangler som regel, da markedet både for ingeniører og kunder fungerer greit.

Kommer denne vil MB GelenderWagen ikke ha noe marked lenger.

Blir litt som med hyttefelt bygget oppi krattskogen, som om 20 år ikke har nok snøv lenger, og må prises som boliger med dårlig beliggenhet. Men for all del, godt med bjørkepollen og mygg for dei som liker det......

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
41 minutes ago, Halvor Sølvberg- the MOV said:

Kommer denne vil MB GelenderWagen ikke ha noe marked lenger.

Denne gelendervogna het Geländewagen og har ingenting med gelender å gjøre. Dessuten har de sluttet å produsere den. Dagens G-klasse har neppe grunn til å frykte en pickup med middelmådig amerikansk kvalitet, slike biler selges ikke til samme kundegruppe.

Endret av Snylter
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snylter skrev (3 timer siden):

Har du i det hele tatt reflektert over hvordan Apple  Tesla-gjengen oppfører seg? Alt annet enn deres eget merke anses tydeligvis som mindreverdig..

Jeg gjør meg litt til og påtar meg rollen som truffet av den kommentaren. Jeg vil bare si at hadde jeg kunnet kjøpt en model S, med BMW eller Mercedes-logo, produsert hos de respektive, identisk på alle punkter og samme serviceapparat osv så hadde jeg gjatt kjøpt BMW eller Merce fremfor Tesla. Selv om de var identiske. Det sagt så ville de ikke vært identiske. BMW og Mercedes hadde sikkert hatt mye bedre serviceapparat, bedre kundebehandling, høyere priser på kjøp, lavere priser på service, bedre kvalitetskontroll osv. Det tragiske er bare at EQC og i3 ikke når Tesla opp til anklene på en del andre punkter som ladeinfrastruktur og energieffektivietet. Jeg håper virkelig at Merce og BMW får ut fingeren og presenterer en totalpakke som får Tesla til å falmne. Kanskje Audi også, selv om jeg aldri har hatt sånn kjempe-sansen modellene deres.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
5 hours ago, Snylter said:

Har du i det hele tatt reflektert over hvordan Apple  Tesla-gjengen oppfører seg? Alt annet enn deres eget merke anses tydeligvis som mindreverdig..

Har ikke apple produkter så den gjengen kjenner jeg ikke til, men har Tesla. Jeg blir blaffen i hva du kjører. Jeg håper du bidrar til lavere lokale utslipp med å kjøre elektrisk, evt. benytte sykkel, eller kollektivt transport men helt ærlig er det ikke noe jeg bruker masse tid og energi på. Jeg kan kun gjøre mitt for å få til det grønne skiftet så får andre gjøre sitt. 

Nå begynner det å blir endel alternativer til Tesla og flere kommer til. Skjønner ikke at noen orker bruke tid på forherlige et bilmerke. Det er ganske så spesielt vil jeg si, at noen føler de kan og bør korrigere andres syn på kjøretøy. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Dubious said:

De som har sett fremvisning av Cybertruck har også sett/hørt "menigheten", hvor de klappet til alt Elon sa
Samme er det når Apple viser fram noe

 

Vel, såvidt jeg har sett så er det slik at de fleste lanseringer. De som har ventet på et bestemt produkt blir gira og uttrykker det med å klappe.  Ja kanskje bortset fra når Huawei lanserer noe. Sjefene der kan være noe vanskelig å forstå når de prater engelsk. 

Det må vel være greit det? Om noen leverer en brukbar presentasjon så blir det gjerne litt klapping. Uansett om det er lansering av bil, TV, mobil eller en foredragsholder som skal motivere deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bojangles skrev (16 timer siden):

Hvem er denne "menigheten" du stadig referer til? Det virker nesten som du tror at valg av bil gjør folk "merke-religiøse" og fanatiske? Slikt er bare slitsomt å stadig se i kommentarfeltene. Hvorfor er det slik at det blir skyttergravs-stilling mellom iphone og android? Jeg blåser i hvilken pc du bruker, hvem telefon du har eller hvilken bil du kjører. Har du funnet noe som virker for deg, flott. Men hva så, du trenger jo ikke bli en karikatur av en forumklovn selv om du ikke liker et bestemt produkt, kjøretøy eller utviklingen i samfunnet? 

Det sier jo mye om seriøsiteten til de som elsker slike betegnelser på folk som har andre meninger eller preferanser enn de selv har. Er 100% enig med deg her mr Bojangles! :thumbup:

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (På 4.12.2019 den 18.47):

Jeg håper virkelig at Merce og BMW får ut fingeren og presenterer en totalpakke som får Tesla til å falmne. Kanskje Audi også, selv om jeg aldri har hatt sånn kjempe-sansen modellene deres.


Fingeren har de nok fått ut! Det tar bare litt lenger tid før det kommer noe, i forhold til hos en mygg som bare lager "én" bil, og er ferdig med testing og kvalitetssikring på to uker... ?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snylter skrev (På 4.12.2019 den 15.39):

Har du i det hele tatt reflektert over hvordan Apple  Tesla-gjengen oppfører seg? Alt annet enn deres eget merke anses tydeligvis som mindreverdig..

Jeg har fortsatt til gode å se noe særlig konkrete eksempler på akkurat det der. Det jeg derimot ser veldig ofte her er hvordan Apple/Tesla kun er for idioter. Skal du snakke om noe menighet her på forumet så er det definitivt Anti-Apple/Tesla-menigheten som den mest ekstreme.

Endret av Nimrad
  • Liker 2
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Nimrad said:

Hvorfor i huleste skal bredden bli noe problem? 

Fordi parkeringsselskapene kjiper på størrelsen på parkeringsplassene. Jeg har en relativt smal Volvo, og på den oppmalte parkeringen på flyplassen her bør bilene helst stå annen hver med fronten inn, og selv da er det vanligvis bare plass til at førersida får opp døra. Hvis det er en ledig plass mellom to brede biler som står nær - men ikke over - hvit-linja, er det ingen som kan bruke den plassen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 12/4/2019 at 8:15 AM, Hanhijnn said:

Ikkeno problem. Det er ikke plass til de i parkeringshus.

Vel stadig vekk  i trange parkeringshus som Sentrum Parkeringshus I Oslo står det digre SUVer som peker en meter ekstra ut fra parkeringsplassene sine så man nesten ikke klarer å rygge inn i parkeringen på motsatt side.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (8 minutter siden):

Vel stadig vekk  i trange parkeringshus som Sentrum Parkeringshus I Oslo står det digre SUVer som peker en meter ekstra ut fra parkeringsplassene sine så man nesten ikke klarer å rygge inn i parkeringen på motsatt side.

Og de er så brede at de fyller den oppmerkede plassen sin helt (om ikke mer)  i bredden, sånn at de i praksis legger beslag på plassene på hver side også.

Så JA noen parkeringshus er store nok til at disse "monster-pickup'ene" kommer inn, men de burde ha holdt seg ute.

Lenke til kommentar
tommyb skrev (47 minutter siden):

Fordi parkeringsselskapene kjiper på størrelsen på parkeringsplassene. Jeg har en relativt smal Volvo, og på den oppmalte parkeringen på flyplassen her bør bilene helst stå annen hver med fronten inn, og selv da er det vanligvis bare plass til at førersida får opp døra. Hvis det er en ledig plass mellom to brede biler som står nær - men ikke over - hvit-linja, er det ingen som kan bruke den plassen. 

Men det er da haugevis med biler som er bredere enn denne. Den er vel et par cm bredere enn Model X, skjønner ikke hvorfor det skal kommenteres her da?

Det er sånn jeg ser det høyden og lengden, ikke bredden, som er problemet her. 

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...