Gå til innhold

Teslas nye pickup: Opp til 805 kilometer rekkevidde, 0-100 km/t på 3 sekunder og er skuddsikker


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
13 hours ago, Nimrad said:

Det er et helt elendig «bet». Hvis du ikke synes designet er spiselig er det bare å kansellere og heller få renter på pengene. Det blir nesten garantert ingen særlig merkbar forandring i design, så her taper du bare penger.

Kanskje det. Men så stor batteripakke til relativt lav pris så er det jo ikke en gærn donor bil om jeg endelig skal få full bruk av garasje, arbeidsbenk og det som bor i verktøyskapet. Har lenge hatt lyst på å gå igang men å ta vare på en eldre bil. Og det å kunne kombinere "resto mods" med el-drivlinje ville jo vært et skikkelig vilt prosjekt. Skulle jeg ikke klare å få start på prosjektet kan jo trucken brukes som arbeidsbil og ut-av-byen bil i tillegg til å trekke vogn og hegner. Men så stygg som den hadde jeg ikke orket kjøre den daglig. 

Men jeg blir ikke ut-av-deg-sjæl-forskrekket om det senere viser seg at Musk tullet med oss og at produksjonsmodellen får mykere linjer. 

Lenke til kommentar
8 hours ago, Snylter said:

DS 19 er jo faktisk en fin bil som Tesla aldri vil komme i nærheten av,

Padda er ikonisk. Svært fremtidsrettet for sin samtid og med et design og utseendet som har tålt tidens tann. Har sett flere gamle DS'er på youtube som er bygd om til elektrisk. Et ikon som padda hadde passet greit med el-drivlinje ?

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar
JØI skrev (9 timer siden):

Noen har gjort en analyse av aerodynamikken. Det vil si mangelen på aerodynamikk. Det ser ut som vi har en keiser som er nudist.

250 kWh batteri Det er jo temmelig spot on på de 254 kWh jeg anslo tidligere i tråden. Jeg anslo også batterivekta til 1467 kg. Jeg tror det spøker mer for anslaget (fra hvilken kilde?) om 2,7 tonn egenvekt. Jeg tror de må legge på i hvert fall 20% på det anslaget.

Lenke til kommentar

Så til tross for at denne krever 2-3 ganger batteristørrelsen av en Model 3 og i følge Musk er avhengig av en ikke ennå utviklet produksjonsprosess samt at kjøretøyet selv er omtrent 95% unna ferdig designet, så klarer de å prise den til nøyaktige $39 900. Som er 20% mindre enn den lille CUVen Model Y. 

Flinke de i Tesla som klarer å få folk til å tro på dette. Men så er det visse grupper som er lette å overbevise også.

 

 

Endret av uname -l
  • Liker 2
Lenke til kommentar
uname -l skrev (54 minutter siden):

Så til tross for at denne krever 2-3 ganger batteristørrelsen av en Model 3 og i følge Musk er avhengig av en ikke ennå utviklet produksjonsprosess samt at kjøretøyet selv er omtrent 95% unna ferdig designet, så klarer de å prise den til nøyaktige $39 900. Som er 20% mindre enn den lille CUVen Model Y. 

Flinke de i Tesla som klarer å få folk til å tro på dette. Men så er det visse grupper som er lette å overbevise også.

 

 

Det er vel fordi Tesla vet at det koster betydelig mindre enn dette å produsere.

Tesla har forøvrig ennå å levere Model 3 til 30.000$.. Så de har kanskje ingen forpliktelser, og kjøper ingen forventninger, at 39.900$ modellen blir tilgjengelig med det første....

Vil også anta at noe av utviklingskostnadene blir samkjørt med Roadster (batteri og drivlinje) og Spacex (karosseriet).

Ellers kan det også se ut som bilen er lett/billig å produsere med tanke på hvor simpelt designet er. Det er jo heller ingen lakkering å ta hensyn til og imperfeksjoner kan lett repareres.

Endret av keramikklampe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
keramikklampe skrev (3 timer siden):

Tesla har forøvrig ennå å levere Model 3 til 30.000$.. Så de har kanskje ingen forpliktelser, og kjøper ingen forventninger, at 39.900$ modellen blir tilgjengelig med det første....

Tesla holdt prisløftet sitt og har levert biler 5$ under den prisen de lovte. Men du husker løftet feil.

keramikklampe skrev (3 timer siden):

Ellers kan det også se ut som bilen er lett/billig å produsere med tanke på hvor simpelt designet er. Det er jo heller ingen lakkering å ta hensyn til og imperfeksjoner kan lett repareres.

Cybertryck skal komme i ulakkert, sort matt, hvit og grønn. Jepp, det er meningen at den skal være rask og billig å produsere. Folk er opptatt av både pris og leveringsvolum så det er jo en bra ting at de tar lytter til kundene.

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (2 timer siden):

Tesla holdt prisløftet sitt og har levert biler 5$ under den prisen de lovte. Men du husker løftet feil.

Ja, det skulle være 35000$, ikke 30000$. Men så vidt jeg vet er det ikke mulig å kjøpe denne versjonen.

Har forstått det er levert ut noen, men når jeg sjekker hjemmesiden deres finnes jeg ikke 35000$ versjonen, kun Model 3 standard plus til rett under 40000$. 

 

Og ja, simpelt design på Cybertruck gir lavere produksjonskostnader som hjelper med å holde prisene nede. Dette styrker sannsynligheten om å kunne kjøpe en til lovt pris. Ca samme pris som en Model 3 standard plus :)

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (15 timer siden):

Jeg tror det spøker mer for anslaget (fra hvilken kilde?) om 2,7 tonn egenvekt.

Jeg vet ikke hvor, men det har jeg lest flere steder.

keramikklampe skrev (12 timer siden):

Så de har kanskje ingen forpliktelser, og kjøper ingen forventninger, at 39.900$ modellen blir tilgjengelig med det første....

Billigmodellen kommer først denne gangen.

Lenke til kommentar
Snylter skrev (22 timer siden):

DS 19 er jo faktisk en fin bil som Tesla aldri vil komme i nærheten av, dog gjør den også seg best med panseret lukket.

Forstår godt beundringen av DS’n, den er gammel og med MANGE “nye” tekniske løysinger i tilleg til en slags “patina”

Noen grå hår i hodet på Tyskertene har værtfall Tesla skapt, og eg tror Franskmennene er betre rustet til å svare. Dei har jo 1 cm lenger P...*K, og vil bruke den.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Simen1 skrev (47 minutter siden):

En annen ting er den mye kritiserte aerodynamikken. Ser man Ford F150 i samme bilde som Cybertruk så begynner jeg å tvile på at Cybertrucken har så mye verre aerodynamikk. Magefølelsen min sier at Ford F150 sin form har større drag-koeffisient.

Tesla-Cybertruck-vs-Ford-F150-1-2-e15748

https://ww.electrek.co/2019/11/27/tesla-cybertruck-vs-ford-f150-rematch-betting-odds/

Når det gjelder drag-coeff så er dette notorisk vanskelig å ha en magefølelse på. Av den simuleringen som er gjort så kommer tesla dårligere ut, pga hjulbuene. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (På 22.11.2019 den 11.51):

Nope! Aldri vært aktuelt med pickup for min del, og denne gjør det ikke mer aktuelt ?

 

De skal ha for å våge å gå utenfor komfort sonen. Men det er vell det. Tror nok de må gjøre drastiske endringer for å faktisk ta markedsandeler med denne bilen. Men selger nok godt til fanbasen(som er ganske stor etterhvert)

Denne bilen tror eg henter inn mange nye kunder, den er jo SVÆRT sprekt Design på, og det teller for langt over 1% av bilmarkedet i US og andre land.

Nei, Eg vil ha denne som den er, en rullende reklame for Tesla. Men joda, gjærne noen skjulte fester/råd for enkel modifisering/utrustning.

Eg er drittlei prototyper/glansbilder som ikke blir produsert......

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
toreae skrev (39 minutter siden):

Halvparten kan vel selges uten karosseri. Blir ombygd på verksted og garasjer over alt man kan gjøre det, og får lov til å ta den ut på vei etterpå. 

Nesten “små” biler i dag er med selvbærendes karosseri, og det går klart frem av presengtasjonen av denne bilen også.

Årsak; karosseriet som beskytter pasasjerer er stærkt nok til å handtere kreftene fra hjuloppheng (joda, man bruker traverser i nedre del av flere grunner, men som sagt på tvers med 1 fremme og 1 bak). DS er litt intresang i så måte, bruk av forstærket torpedovegg og en stor kanal på begge siden av setene (sidekolisjonsbeskyttelse).

TIPS : Gå opp en klasse til Tesla semi...., den har ramme til greier.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV skrev (13 minutter siden):

Nesten “små” biler i dag er med selvbærendes karosseri, og det går klart frem av presengtasjonen av denne bilen også.

Årsak; karosseriet som beskytter pasasjerer er stærkt nok til å handtere kreftene fra hjuloppheng (joda, man bruker traverser i nedre del av flere grunner, men som sagt på tvers med 1 fremme og 1 bak). DS er litt intresang i så måte, bruk av forstærket torpedovegg og en stor kanal på begge siden av setene (sidekolisjonsbeskyttelse).

TIPS : Gå opp en klasse til Tesla semi...., den har ramme til greier.

Det har du sikkert rett i, men du misset med poenget mitt. Det er sikkert mye elektronikk også som må beholdes, om man ønsker å bruke motor(ene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...