Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Klarer ikke å sprute


Gjest f0b8f...f68

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest f0b8f...f68 skrev (8 timer siden):

Hei. Kjæresten min klarer sjeldent å sprute uansett hvor lenge han holder på. Jeg lurer på hvilke årsaker det kan være?

Anonymous poster hash: f0b8f...f68

Uansett hvor lenge?

Under hvilke omstendigheter?

Masturbasjon? Alene? Ved samleie? Hva gjør dere og hva er forsøkt? Hvor mange ganger/ over hvor lang tid har dette pågått?

Veien til orgasme er i stor grad psykisk

Lenke til kommentar
Gjest f0b8f...f68
Invader Zim skrev (4 timer siden):

Uansett hvor lenge?

Under hvilke omstendigheter?

Masturbasjon? Alene? Ved samleie? Hva gjør dere og hva er forsøkt? Hvor mange ganger/ over hvor lang tid har dette pågått?

Veien til orgasme er i stor grad psykisk

Vi holder på ganske lenge under samleie. Mange ulike stillinger. Kanskje en time. Vi prøver flere ganger om dagen. Han holder også på alene uten lykke. Dette har egentlig vært slik i 1-2 år omtrent. Vi har vært ilag i 3-4 år. 

Anonymous poster hash: f0b8f...f68

Lenke til kommentar
Gjest 8afb6...22a

Jeg er akkurat likedan, og har vel egentlig vært det størstedelen av livet.

Har ingen problemer med å komme på egen hånd, men sammen med andre er det nesten helt klin umulig. I mitt tilfelle så henger det høyst sannsynligvis sammen med det faktum at jeg rimelig tidlig i min seksuelle karriere fikk meg noen graviditetsskremsler på veldig kort tid, og i tillegg har flere av mine partnere hatt traumer knyttet til sæd så for meg å ejakulere sammen med partner har aldri vært en enkel og avslappet greie. Dette sitter jævlig godt i.

Nå vet jeg ikke om din partner har lignende årsaker til hans problemer, men poenget mitt er at det er 100% psykisk. Og jo mer man gjør et problem ut av det, jo større blir problemet – det er en sånn selvforsterkende greie. Prøv å slutte å tenke på det (vanskelig, jeg vet), ha sex og kos dere, og hvis han må på do etterpå for å gjøre seg ferdig så bare la ham gjøre det uten å lage et nummer ut av det.

Anonymous poster hash: 8afb6...22a

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest 8afb6...22a skrev (På 24.11.2019 den 10.39):

Jeg så nå at han sliter alene også. Da blir det nok noe litt annet, men mye av det jeg skrev gjelder fortsatt.

Anonymous poster hash: 8afb6...22a

Hvis du så på han runke så var han vell ikke per definisjon alene? 

Men ja høres ut som han sliter med presentasjonsangst, men en legesjekk skader nok ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest f0b8f...f68 skrev (På 22.11.2019 den 2.11):

 

Hei. Kjæresten min klarer sjeldent å sprute uansett hvor lenge han holder på. Jeg lurer på hvilke årsaker det kan være?

Anonymous poster hash: f0b8f...f68

 

 

Gjest 8afb6...22a skrev (På 24.11.2019 den 10.39):

 

Jeg så nå at han sliter alene også. Da blir det nok noe litt annet, men mye av det jeg skrev gjelder fortsatt.

Anonymous poster hash: 8afb6...22a

 

 

Mr.Duklain skrev (7 timer siden):

Hvis du så på han runke så var han vell ikke per definisjon alene? 

Men ja høres ut som han sliter med presentasjonsangst, men en legesjekk skader nok ikke

Merk at TS og innlegget med «Jeg så nå at han sliter alene også.» er fra to ulike anonyme postere.  


TS: Årsakene til at din kjæreste sliter med å komme kan være mange (som jo er utgangspunktet for spørsmålet ditt.) Om det er rent mentalt, fysisk eller en blanding er ikke mulig for oss her på forumet  å fastslå. I enkelte miljøer er f.eks. det å masturbere, dvs. å tilfredsstille seg selv seksuelt, sett på som en synd. Noen sliter med sin seksuelle identitet og trygghet av andre årsaker. Koblingen mellom det mentale og det fysiske er et fint samspill som krever mer enn vi normalt tenker over og er sjelden så enkelt som å få ståpikk og komme. Spennet er stort. Enkelte sliter med at de kommer alt for tidlig mens TS’ kjæreste kan virke å være i andre enden av skalaen ved at han sliter med å komme i det hele tatt. At man som mann - eller kvinne - kan tenne på noen, er altså ikke ensbetydende med at man (enkelt) kan få orgasme/utløsning/kan komme.

Om det kan være noe rent fysisk som gjør at han sliter med å komme? Absolutt!

Om man sliter med utløsning selv når man er alene så er en tur til fastlegen et greit sted å begynne, som nevnt av andre over. En god fastlege har fokus på deg som menneske og samspillet mellom kropp og sinn. 

Med tid og kjærlighet fra din side, samt aksept og erkjennelse hos dere begge om at det er noe som kan ta tid men er løsbart, så finner dere ut av det. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Forstår at trådstarter har empati med kjæresten og ønsker at han også skal ha det bra. Men, dersom han er stiv hele veien, er ikke dette litt bonus for deg da? Eller sliter han også med å holde på ereksjonen lenge nok?

Fastlege kan helt sikkert henvise han/dere til en sexolog.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...