Gå til innhold

Se traileren for Half-Life: Alyx


Anbefalte innlegg

Hvem er egentlig dette spillet ment for? 99% av de som har noe forhold til Half Life kommer aldri til å skaffe seg VR for å spille dette. Kunne like gjerne lagd en ny IP, men blir vel en del mer hype på denne måten, selv om jeg ville trodd at Portal hadde vært et bedre alternativ for et VR-spill.

Spillet i seg selv kommer til å floppe, men Valve får vel solgt et par flere briller, og hypen fra pressen får vel flere til å besøke Steam framover, og de har jo nok av gryn til å tåle et kortsiktig tap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7
50 minutes ago, Boss-Znakemaster said:

Håper det blir mulig å spille dette uten VR. Klarer ikke å spille mer enn 5 minutt VR av gangen før jeg blir skikkelig svimmel.

Dersom dette spillet blir "konvertert" til non-VR vil det antakeligvis bli skikkelig dårlig. Jeg antar at alle spillmekanikker som er bygd inn i spillet og tilpasset VR ikke lar seg direkte overføre til vanlig skjerm, da VR dessverre ikke bare er "en skjerm litt nærmere øynene".

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Slettet-qfohT7 said:

Dersom dette spillet blir "konvertert" til non-VR vil det antakeligvis bli skikkelig dårlig. Jeg antar at alle spillmekanikker som er bygd inn i spillet og tilpasset VR ikke lar seg direkte overføre til vanlig skjerm, da VR dessverre ikke bare er "en skjerm litt nærmere øynene".

Jepp.

I følge utviklerene hos Valve:

Quote

“It’s very difficult to imagine Half-Life: Alyx in a non-VR form,”

“Translating the game out of VR would require such extensive redevelopment, and would require discarding so many of its unique elements, that for all intents and purposes it would be an entirely different game.

“While this project started its life as a prototype with direct ports of old Half-Life content and gameplay, our years of further experimentation and development have led to a full-scale game that is ultimately VR-native. We’ve explained how we focused on taking advantage of having 6-degrees-of-freedom in each hand, but that’s only one way in which VR is essential to the experience of Half-Life: Alyx. It affects the entire way you carry yourself in the environments, how you observe your surroundings, how you perceive scale. We ultimately decided that doing two versions of the game would diminish both of them.”

https://www.rockpapershotgun.com/2019/11/21/valve-say-its-very-difficult-to-imagine-half-life-alyx-in-a-non-vr-form/

Lenke til kommentar
19 minutes ago, FranzJeger said:

Litt ubrukelig at Valve Index ikke er tilgjengelig i Norge engang da, Valve må neste steppe opp utrulling av HW slik at vi har sjans til å spille spillet.

Jeg greier ikke se for meg at veldig mange kjøper dette spillet når bra VR HW er så lite tilgjengelig og dyrt.

Spillet kan fortsatt spilles på et hvilket som helst VR sett på PC.

Men ja Valve burde få ut hardwaren til flere land. Den ble nettopp tilgjengelig i Canada i dag, så det er håp nå for at det samme skjer i flere land nå i tiden fremover. Jeg kan også tenke meg at det er komplisert å få på plass avtaler med land utenfor USA og EU. Ser for meg en jungel av byråkratiske twister som må løses her i forhold til hvert enkelt land.

Og om ikke annet så håper jeg at flere nettbutikker bestiller inn Index direkte fra Valve eller selger via amazon. 

Kan jo også være en ide å mase litt på de større elektronikk kjedene her i landet og høre hvilke planer de har.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Så det kommer til å koste ca 4-5000 kr da for å få spilt dette...man må jo kjøpe VR utstyr + spillet tror jeg dropper det..tror Valve kommer til å tape på dette hvis de ikke utgir det på konsoller og PC uten VR kravet!

Eller tror Valve at de kommer til å selge så mye av sitt eget VR utstyr Valve Index ?

https://store.steampowered.com/valveindex

Endret av Tåka
Lenke til kommentar
10 hours ago, Boss-Znakemaster said:

Håper det blir mulig å spille dette uten VR. Klarer ikke å spille mer enn 5 minutt VR av gangen før jeg blir skikkelig svimmel.

Jeg har hørt om flere som har hatt samme problem, men som etter en stund har blitt vant med det. Ellers så var det kanskje ikke de beste brillene? Det tror jeg også har mye å si for en del folk.  Fremdeles håp! :)

Lenke til kommentar
radiohodet skrev (11 timer siden):

Hvem er egentlig dette spillet ment for? 99% av de som har noe forhold til Half Life kommer aldri til å skaffe seg VR for å spille dette. Kunne like gjerne lagd en ny IP, men blir vel en del mer hype på denne måten, selv om jeg ville trodd at Portal hadde vært et bedre alternativ for et VR-spill.

Spillet i seg selv kommer til å floppe, men Valve får vel solgt et par flere briller, og hypen fra pressen får vel flere til å besøke Steam framover, og de har jo nok av gryn til å tåle et kortsiktig tap.

Dette handler nok mer om å få i gang salget av Valve sin VR enn spillet i seg selv. 

Ytterst få gidder å kjøpe VR for et portal spill. Et Half Life spill har nok "vil ha" til å endelig få VR snøballen til å rulle, jeg synes det er helt fantastisk at Valve endelig går i front for å kicke VR i gang. Det trengs et AAA spill for dette, ellers blir plattformen død. 

Tror langt flere kommer til å kjøpe VR enn det du tror. Jeg er en av mange som har kjøpt en ny konsoll hver gang det har kommet et Rockstar spill, Half Life fansen er nok også villige til å strekke seg langt. 

 

 

 

 

 

 

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Leser at spillet er omtrent like langt som Half Life 2. 

Det er veldig gledelig nytt!

 

Quote

Just how big is Half-Life: Alyx? According to Valve, it’s the length of Half-Life 2, which most estimates clock in at around 13 to 15 hours. “This isn’t a spinoff or a side story, or anything of the sort,” said Walker. “It’s a full-scale campaign - repeated playtest results indicate it’s about the same length as Half-Life 2.”

https://www.ign.com/articles/2019/11/21/half-life-alyx-is-about-the-same-length-as-half-life-2

Lenke til kommentar
10 hours ago, radiohodet said:

Hvem er egentlig dette spillet ment for? 99% av de som har noe forhold til Half Life kommer aldri til å skaffe seg VR for å spille dette. Kunne like gjerne lagd en ny IP, men blir vel en del mer hype på denne måten, selv om jeg ville trodd at Portal hadde vært et bedre alternativ for et VR-spill.

Spillet i seg selv kommer til å floppe, men Valve får vel solgt et par flere briller, og hypen fra pressen får vel flere til å besøke Steam framover, og de har jo nok av gryn til å tåle et kortsiktig tap.

Vel, hvis 1% av alle som har et forhold til Half-Life faktisk går til innkjøp av VR-ustyr for å spille dette, så blir det fremdeles et heidundrende år for Valve, Oculus og HTC.
Men hvorfor føler du at Portal er et bedre alternativ? Med sin enklere grafikk, renere baner og mer rolig problemløsning så er det kanskje mer forventet, siden vi har ørten av slike VR spill allerede, men jeg vil jo heller ha et "standard" half-life spill som har VR dybde i forhold til innlevelse og interaksjon.

Lenke til kommentar

Grunnen til at dette er VR Native er nok fordi at slik jeg har forstått Valve fungerer så har de ansatte veldig stor frihet til å jobbe med prosjekter de brenner for, mot slutten av HL2 perioden begynte de å miste gnisten og hele serien ebbet ut i ingenting pga manglende motivasjon. Penger har de nok av. Så det måtte nok en ny ting slik som VR som igjen kunne få frem kreativiteten og gjøre at Valve kunne lage noe helt unikt.

Om de lykkes har de igjen gjort noe nytt og unikt som både HL1 og 2 var. Jeg håper virkelig det lykkes så vi kanskje ser HL3, helst da også på vanlig plattform.

Jeg har veldig lyst å prøve dette, men å invistere 15k i pc og nye 8-10k I VR skjer ikke...

Pluss at jeg synes Ravenholm I HL2 var creepy nok, så dette kommer til å skremme dritten ut av meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Blodstrupm0en skrev (6 minutter siden):

Grunnen til at dette er VR Native er nok fordi at slik jeg har forstått Valve fungerer så har de ansatte veldig stor frihet til å jobbe med prosjekter de brenner for, mot slutten av HL2 perioden begynte de å miste gnisten og hele serien ebbet ut i ingenting pga manglende motivasjon.

Er nok denne strukturen som gjør at de satser mindre på spill den dag i dag. Det er synd da Half-Life serien var blant de beste når de kom ut. I dag er markedet overfylt av søppel, noe Valve faktisk bidrar med når de tillater så mye tøys på Steam. 

Håper Half-life 3 er neste steg for Valve, men jeg har mine tvil. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...