Gå til innhold

Ta opp R1 eller S1/S2 matematikk? Privatist eller ikke?


Niram

Anbefalte innlegg

Hei,

Vurderer å ta opp matematikk. Skolen krever enten r1 eller s1/s2. Fra videregående (gikk ut i 2008) har jeg 1MX (første klasse teoretisk matte).

 

Har ikke rørt matematikk på 11 år. Hva er beste måten å gjøre dette på for meg? Tenker evt nettstudier er beste løsning, privatist blir kanskje for tøft? Jobber dagtid med svært lang pendleveg, så får ikke deltatt på undervisning fysisk på skole.

Erfaringer ift r1 eller s1/s2? Sistnevnte må jeg kanskje beregne lenger tid på? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok R1 som privatist for en uke siden. Hvis du jobber hardt trenger du ikke nettstudier. Anbefaler at du ser på udl.no sine videoer på youtube, de ekstremt gode for R1. Det er både billigere å raskere å ta R1 istedenfor S1 og S2, siden det kun er en eksamen. Eksamen din blir da i mai eller starten av juni. Hvilken karakter trenger du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tok ikke noe forkurs. Går på statsvitenskap nå (anbefales ikke) og tok R1 samtidig, siden jeg har planer om å bli ingeniør. Holdt mest på med matte på kveldstid og før forelesningene. Hvis du bruker juleferien og påskeferien godt og jobber litt hver kveld så får du garanter ståkarakter. Lærer du deg brøkregelen, produktregelen og kjerneregelen for derivasjon er du sikret minst fem poeng på eksamen. Da trenger du kun 7 poeng til for å bestå! Jeg begynner på halvårig realfagkurs på NTNU etter jul, og kan bekrefte at det er enkelt å bli svært interessert i matte når man sitter litt alene hver dag og øver. Jeg brukte to måneder på å øve, og tipper at jeg får 4 eller 5. 

Lenke til kommentar

Du trenger datamaskin til del 2. På del 2 er det desidert geogebra som er viktigst å kunne (alle lærebøkene har oppskrifter på geogebra). Jeg ville uten tvil meldt meg opp til våren. Sjansen for at du består når du har så mange måneder på deg, er meget stor. Jeg kjøpte Aschehougs R1 bok, men synes den var litt rotete. De aller fleste anbefaler R1-boka til sinus.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...