Gå til innhold

1,3 millioner lysende nyheter fra Audi


Paal Kvamme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Snylter said:

Denne setningen trenger nok korrektur.. Det er ikke grunnlag for å sammenligne bilens form og luftmotstanden, det er derfor feil bruk av "i forhold til". Kommaet før og kunne like gjerne vært kuttet ut.

"Coupéformen skal være noe mer gunstig i forhold til luftmotstand, og gi deg flere kilometer før batteriet er tomt."

Artig at journalisten har korrigert litt i stillhet.

Lenke til kommentar

Førere som trenger hjelp med å finne ut hvordan man legger seg midt i fila tenker jeg vi helst vil unngå at kjører bil..

 

Selv forstår jeg ikke hva som er den store greia her, hvorfor skal vi ha kraftig synlig lys fra bilene? Det er på tide at vi går over til ny teknologi med lys som ikke er synlig for det blotte øye, skjermen (vinduet) kan så vise oss hva som er i synsfeltet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snylter skrev (2 minutter siden):

Selv forstår jeg ikke hva som er den store greia her, hvorfor skal vi ha kraftig synlig lys fra bilene? Det er på tide at vi går over til ny teknologi med lys som ikke er synlig for det blotte øye, skjermen (vinduet) kan så vise oss hva som er i synsfeltet..

Neppe en særlig god idé, da både oss mennesker og dyr reagerer på lys. Det å flytte seg ut av veien pga området rundt deg blir lyst opp grunnen en bil som nærmer seg er da en egenskap vi burde beholde? 

Lenke til kommentar

Fra artikkelen: "Ladekapasitet er 120 kW for minste batteripakke, og 150 kW for den største".

Her måtte jeg tenke meg om. Hva menes med denne setningen? Jeg konkluderte med at her menes nok hvor mye lading (kW) hvert batteri kan motta og ikke hvor mye energi batteriet kan lades med. Setningen burde ha vært: Ladeytelse er 120 kW og så videre. Eller bedre: Det minste batteriet kan lades med 120 kW og det største med 150 kW!

Lenke til kommentar
28 minutes ago, oophus3do said:

Neppe en særlig god idé, da både oss mennesker og dyr reagerer på lys. Det å flytte seg ut av veien pga området rundt deg blir lyst opp grunnen en bil som nærmer seg er da en egenskap vi burde beholde? 

 

Vel, det er greit med noe lys foran bilene men fremtiden er ikke mer synlig lys.

Vi kan beholde greiene fra i dag og samtidig innføre noe helt annet for å gi føreren sikt.. Har du sett hvordan eksempelvis elgen reagerer på biler? Jeg er ikke så sikker på at det er et reaksjonsmønster vi ønsker uansett.. Dessuten høres biler i litt hastighet ganske godt, uavhengig av hva slags motor de har.

Lenke til kommentar
Snylter skrev (2 minutter siden):

 

Vel, det er greit med noe lys foran bilene men fremtiden er ikke mer synlig lys.

Vi kan beholde greiene fra i dag og samtidig innføre noe helt annet for å gi føreren sikt.. Har du sett hvordan eksempelvis elgen reagerer på biler? Jeg er ikke så sikker på at det er et reaksjonsmønster vi ønsker uansett.. Dessuten høres biler i litt hastighet ganske godt, uavhengig av hva slags motor de har.

Bilene kommer med diverse sensorer som fint kan merke bevegelige objekter uten mer lys, så det du etterspør er allerede her og er på vei, da det er ingenting som tilsier at slikt ikke kan vises gjennom en HUD. 

Lenke til kommentar
Just now, oophus3do said:

Bilene kommer med diverse sensorer som fint kan merke bevegelige objekter uten mer lys, så det du etterspør er allerede her og er på vei, da det er ingenting som tilsier at slikt ikke kan vises gjennom en HUD. 

Akkurat, og hva skal vi da med enda mer synlig lys?

Nightvision har vært tilgjengelig i lang tid men alt for få bilprodusenter har tatt det i bruk..

Lenke til kommentar
Snylter skrev (Akkurat nå):

Akkurat, og hva skal vi da med enda mer synlig lys?

Nightvision har vært tilgjengelig i lang tid men alt for få bilprodusenter har tatt det i bruk..

Mer lys lik teknologien som vist her, kan bli brukt for å kommunisere med de på utsiden. Om du stopper for noen som skal over veien, så kan lyset tegne en fotgjenger-overgang f.eks for dem. Det vil gjøre det enklere for andre biler som ankommer området å se hva som foregår, om det kommer personer over veien i en kø f.eks med biler som står i veien for at de er synlig med en gang. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
oophus3do skrev (21 timer siden):

Mer lys lik teknologien som vist her, kan bli brukt for å kommunisere med de på utsiden. Om du stopper for noen som skal over veien, så kan lyset tegne en fotgjenger-overgang f.eks for dem. Det vil gjøre det enklere for andre biler som ankommer området å se hva som foregår, om det kommer personer over veien i en kø f.eks med biler som står i veien for at de er synlig med en gang. 

Gimmick-orama. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...