Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor har ikke myndighetene våres noe fokus på helseskader ved 5G?


Bengt Birgersen
Gjest

Moderatormelding: Husk å fokuser på sak, og ikke person. Personangrep vil bli slått ned på. 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bengt Birgersen skrev (7 minutter siden):

Hva synes du om videoen a? Alt bare fjas i din verden?

Jeg leste om pulsert stråling for mange år siden i Electromagnetic Fields boka mi. Har ikke flere kilder på nettet. Men hvis du har forståelsen for kanarifuglen i gruva, så forteller jeg hva jeg og andre el-overfølsomme reagerer mest på. For ansvarlige folk, så er det også greit å benytte seg av føre-var prinsippet.

Pulsert stråling eksisterer, men blir samtidig feil å kalle det for det. Mesteparten av IT utstyr bruker AM da bringes informasjon over en bærebølge ved å legge på litt ekstra energi sånn at den i andre enden skal oppfatte en endring. Dette kan oppfattes som pulsering av en maskin, men endringen er alt for liten til at vi kan oppdage det. 


og som en liten kommentar til videoen igjen så er alle de rare bølgeformene hun i videoen presenterer bare digitale. All analog stråling er S formen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bengt Birgersen skrev (2 timer siden):

Tok du en titt på det punktet i videoen fra foredraget til Else Nordhagen, som jeg linket til i et svar over?

Jeg prøver å forklare at det er forskjell på naturlig og kunstig stråling. Du og resten her inne prøver bare å idiotforklare meg. Mest sannsynlig fordi dere ikke ønsker å vite at leketøyene deres er ugunstig for helsa deres og de dere er glad i.

Er du forresten klar over at det finnes EMF våpen som ihvertfall de store militærnasjonene er i besittelse av. Disse våpnene stråler innenfor mikrobølgespektret. Dette har jeg selvfølgelig ikke masse dokumentasjon på. Bare utsagn fra Barrie Trower, som jobbet for britisk etterretning tidligere. Eller du kan faktisk lese om de våpnene som er laget for å spre folkemengder. Du kan godt si det bare er stråling ala sola, men jeg kan love deg at folk løper fort når de blir utsatt for slike våpen.

Nei, jeg så ikke filmen og kommer neppe til å gjøre det. Ser generellt sett ikke filmer uten at innholdet er forklart og det er referert til ett spesifikt sted i filmen, livet er for kort.

Du må gjerne forklare hvordan f.eks 26ghz er vesentlig forskjellig fra 26ghz selv.

 

Alt mulig rart kan brukes til våpen, jeg kan ta livet av deg med en brannslukker. Det betyr ikke at brannslukkere er livsfarlige.  Men viste du at disse EMF våpnene også er helt ufarlige men fungerer ved å varme opp vannet i huden litt? Og at de kun fungerer 0,4mm ned i huden? Og det kjører på 95ghz, langt unna 26ghz båndet. Og så går de på 100 000w konsentrert stråling, etter hva jeg har funnet ut bruker de kraftigste 5g basene 2000w, ikke konsentrert. Hvor mye av disse som går på databehandling og hvor mye som går til stråling vet jeg ikke. Men ADS er ikke sammenlignbart med 5G, verken i styrke, virkemåte eller frekvensområde.

ADS, eller Active Denial System heter det systemet, er ikke akkurat hemmlig..

Endret av aklla
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan ikke akkurat si at eksempelet med bølgeformer som presenert i videoen har noen som helst relevans. Det viser bølgeformer som (med untak av sinus) som brukes i elektriske ledere osv. Hvorfor? Det har med hvordan disse formene dannes, og det er av mange forskjellige sinusbølger av forskjellige frekvenser og amplituder(Fouriertransformasjon). En perfekt gjengivelse av de (ideelle) bølgeformene vil kreve uendelig med båndbredde, og en mer praktisk gjennomførbar versjon vil likevel kreve en ganske stor båndbredde. Det er ikke realiserbart dersom man skal sende disse bølgene over luften, fordi en antenne ikke kan sende med hvilken som helst frekvens. Dette er hele grunne til at man modulerer hva en signal man har til en bærebølge.
Modulerte sinusbølger(vi er i den analoge verden, og den liker kun sinus) vil alltid være sinusbølger, men de vil ikke ha konstant fase, frekvens og/eller amplitude. I denne sammenhengen er variasjoner av PSK og QAM det som er relevant.
Dette viser bølgeformen ved QPSK(nederste)

QPSK_timing_diagram.png

 

Hvorfor er dette noe jeg vil påpeke? Jo, det viser at det er et massivt, massiv hull i kunnskapen når det kommer til dette fra Nordhagens side, og ikke noe hun kan ha brukt så mye tidå sette seg inn i. Det er trossalt vedlig tilgjengelig på wikipedia, som har meget gode artikler på teknologien. Videre, hvis det har vært så slett arbeid med research på radiotransmisjon, hva sier det om resten om hennes foredrag? Si det. Jeg kan også legge til at hennes utsagn om at en puls hvert 10. sekund har en frekvens på 10 Hz var litt artig, men det er jo lett å forveksle hva en Hertz er for en nybegynner :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Bengt Birgersen skrev (8 timer siden):

siden du har pugget fysikk

Det jeg likte best med fysikk var nettopp at det ikke var et typisk puggefag. Man gjør lab-forsøk, og lærer dermed hvordan vi vet at ting er som de er.

Har du en link til det måleapparatet du bruker for å måle elektromagnetisk stråling hjemme?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (2 timer siden):

Har du en link til det måleapparatet du bruker for å måle elektromagnetisk stråling hjemme?

Jeg har en eldre versjon av denne: https://www.lessemf.com/combi.html#498

Som jeg nevnte tidligere i denne tråden, så leide jeg først en annen måler som bare målte høyfrekvent. Tilpasset meg denne målerens resultater, men hadde fortsatt smerter da jeg satt foran den bærbare. Leverte den tilbake og sa den måleren var verdiløs for meg. Noen måneder senere skjønte jeg også at elektriske og magnetfelt kan være problemet. Med ESI måleren, så fant jeg magnetfelt fra den bærbare, tilpasset meg med lengre avstand og jeg kunne bruke den bærbare uten smerter.

Har allerede sett en kar her inne som mener det er tåpelig å bruke en slik måler. At alt er i hodet ifølge den selvutnevnte verdensmesteren. Men ifølge strålevernet, så finnes det ikke forskning som indikerer at problemet er mentalt for oss el-overfølsomme. Så hvis strålevernet har rett på akkurat det ene punktet, så er det mange konspirasjonsteoretikere her inne med et skyhøyt ego. Personer som liker å sparke folk som ligger nede. I min verden er det ingen aksept for å latterligjøre handicappede folk, men det ser jeg de fleste av dere ikke har noe problem med. Hadde det vært sosialt akseptert, så hadde nok flere av dere veltet folk i rullestol også.

Det er forøvrig logisk brist fra endel av dere fysikere at jeg skal kunne forklare bølger som en professor. Jeg uttaler meg som en el-overfølsom. Jeg kan ikke ta en fysikk debatt på deres hjemmebane. Det har jeg vært ærlig på. Mange av dere såkalte fysikere har derimot vært alt annet enn vitenskapelige. Bare forsøkt på billige angrep. Ikke en eneste av dere har forklart meg hvorfor gjeldende praksis fra ICNIRP og strålevernet med å forholde seg til kortvarig oppvarming som en test er fornuftig for å vurdere om stråling kan gi langvarige skader. Uttaler dere som fagpersoner på området, enda dere ikke har legeutdanning eller lignende. Det har jeg aldri gjort. Så konspirere på tynt grunnlag (bare fysikk) klarer mange av dere fint selv.

Lenke til kommentar
Bengt Birgersen skrev (1 time siden):

Det er forøvrig logisk brist fra endel av dere fysikere at jeg skal kunne forklare bølger som en professor. Jeg uttaler meg som en el-overfølsom. Jeg kan ikke ta en fysikk debatt på deres hjemmebane. Det har jeg vært ærlig på. Mange av dere såkalte fysikere har derimot vært alt annet enn vitenskapelige. Bare forsøkt på billige angrep. Ikke en eneste av dere har forklart meg hvorfor gjeldende praksis fra ICNIRP og strålevernet med å forholde seg til kortvarig oppvarming som en test er fornuftig for å vurdere om stråling kan gi langvarige skader. Uttaler dere som fagpersoner på området, enda dere ikke har legeutdanning eller lignende. Det har jeg aldri gjort. Så konspirere på tynt grunnlag (bare fysikk) klarer mange av dere fint selv.

Rett og slett fordi du ikke hoster opp anerkjente studier som tar opp problemstillingen. Det du har linket til er en video fra folkets strålevern som tar opp stråling som ikke eksisterer utenfor i den virkelige verden. Det gir ikke akkurat den største kredibiliteten når hun ikke vet forskjellen på bølger man skaper kunstig inni elektroniske ledere mot det som faktisk kommer ut av antenner, solen osv.

 

https://www.sciencedaily.com/releases/2011/02/110217083032.htm

Her har du for eksempel en studie som ser på om hjernekreft er noe som kom hyppigere etter mobilens inntog. Her finner de ingen forskjell fra 1997 og 2011

Endret av Softis12
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Bengt Birgersen skrev (1 time siden):

Jeg har en eldre versjon av denne: https://www.lessemf.com/combi.html#498

Som jeg nevnte tidligere i denne tråden, så leide jeg først en annen måler som bare målte høyfrekvent. Tilpasset meg denne målerens resultater, men hadde fortsatt smerter da jeg satt foran den bærbare. Leverte den tilbake og sa den måleren var verdiløs for meg. Noen måneder senere skjønte jeg også at elektriske og magnetfelt kan være problemet. Med ESI måleren, så fant jeg magnetfelt fra den bærbare, tilpasset meg med lengre avstand og jeg kunne bruke den bærbare uten smerter.

Har allerede sett en kar her inne som mener det er tåpelig å bruke en slik måler. At alt er i hodet ifølge den selvutnevnte verdensmesteren. Men ifølge strålevernet, så finnes det ikke forskning som indikerer at problemet er mentalt for oss el-overfølsomme. Så hvis strålevernet har rett på akkurat det ene punktet, så er det mange konspirasjonsteoretikere her inne med et skyhøyt ego. Personer som liker å sparke folk som ligger nede. I min verden er det ingen aksept for å latterligjøre handicappede folk, men det ser jeg de fleste av dere ikke har noe problem med. Hadde det vært sosialt akseptert, så hadde nok flere av dere veltet folk i rullestol også.

Det er forøvrig logisk brist fra endel av dere fysikere at jeg skal kunne forklare bølger som en professor. Jeg uttaler meg som en el-overfølsom. Jeg kan ikke ta en fysikk debatt på deres hjemmebane. Det har jeg vært ærlig på. Mange av dere såkalte fysikere har derimot vært alt annet enn vitenskapelige. Bare forsøkt på billige angrep. Ikke en eneste av dere har forklart meg hvorfor gjeldende praksis fra ICNIRP og strålevernet med å forholde seg til kortvarig oppvarming som en test er fornuftig for å vurdere om stråling kan gi langvarige skader. Uttaler dere som fagpersoner på området, enda dere ikke har legeutdanning eller lignende. Det har jeg aldri gjort. Så konspirere på tynt grunnlag (bare fysikk) klarer mange av dere fint selv.

Jeg er enig i at det er fåfengt å få deg til å forklare hvordan fysikken virker. Problemet til de fleste her inne er at du lytter til tvilsomme kilder som beviselig heller ikke har peiling på hvordan fysikken virker. Ta bare den linken du viser til her. Der står det at den måler magnetisk felt-styrke mellom 20 og 2000 nT. Men hva om jeg fortalte deg at jorden (som i seg selv er en gigantisk magnet) har en konstant feltstyrke på 25 000 - 65 000 nT? Da ser du at de verdiene de opererer med for denne saken er neglisjerbare. (Selv om de tar jordens magnetfelt som referansepunkt). 

Det er viktig at vi som ikke er eksperter på fysikk fester lit til det forskningen forteller oss. Dette fordi måten man gjør forskning på er følgende

-vi lurer på om stråling er farlig

-vi postulerer hva vi tror (hypotese)

-vi gjør eksperiment

Da får vi to resultat. Enten så klarer vi å motbevise hypotesen, eller så klarer vi det ikke. Slik fortsetter det i det uendelige med tusenvis av forskjellige forskere som gjør eksperimenter. Dette er den sikreste måten å finne frem til ny kunnskap på.

Og til slutt, smertene dine er høyst reelle, men dagens forskning kan ikke konstatere at de er et resultat av stråling. Og det er utrolig viktig at vi aksepterer dette, fordi om vi begynner å behandle folk for "el-følsomhet" så har vi ingen garanti for at behandlingen virker. Da kaster vi bort ressurser vi kunne brukt på mye viktigere forskning (som kreft, alzheimer osv.). 

Lenke til kommentar
failern skrev (5 minutter siden):

Problemet til de fleste her inne er at du lytter til tvilsomme kilder som beviselig heller ikke har peiling på hvordan fysikken virker.

Jeg har etter mange forsøk kun fått link til en samlestudie. En samlestudie som dreier seg hovedsakelig om termisk oppvarming, av hva jeg forstår. Men jeg har ikke fått en spesifikk studie med bestråling av dyr eller mennesker som noen her inne mener er god. Er det så vanskelig å oppdrive en slik studie for dere vitenskapelige folk?

Det er heller ingen her som tør å stå opp for ICNIRP. Antakeligvis fordi dere vet at arbeidet deres ikke kan forsvares. Men uten deres primitive avgrensinger, så er det eneste forsvarlige å benytte seg av føre-var prinsippet og skru av mobilnettet med en gang. Så da angriper dere heller motparten. Hvorfor er dere bare kritiske til den ene siden? 

failern skrev (5 minutter siden):

Og til slutt, smertene dine er høyst reelle, men dagens forskning kan ikke konstatere at de er et resultat av stråling. Og det er utrolig viktig at vi aksepterer dette, fordi om vi begynner å behandle folk for "el-følsomhet" så har vi ingen garanti for at behandlingen virker. Da kaster vi bort ressurser vi kunne brukt på mye viktigere forskning (som kreft, alzheimer osv.). 

El-overfølsomhet er et handicap og ikke en sykdom. Tiltaket er å redusere strålingen. Men det ønsker ikke samfunnet, da er det bedre at vi lider. Vi lever ikke i et hjertevarmt og inkluderende samfunn, som man kan få inntrykk av etter å ha hørt på politikerne. Vi lever i et kaldt og brutalt samfunn hvor de svakeste blir ofret på komforen og industriens alter.

Når det gjelder å forske på alzheimer og kreft, så er det også viktig å forske på de underliggende årsakene. Da er vi fort tilbake på mikrobølgestråling i mange tilfeller. Jeg håper du har hørt om coctail effekten. Nesten umulig å forske på, men virkeligheten er kompleks med mange parametre å ta hensyn til. Så sant man ikke ønsker å utføre idiotforskning ala ICNIRP da og si at alt som ikke varmer deg opp er bra.

 

Lenke til kommentar
Bengt Birgersen skrev (2 timer siden):

Men ifølge strålevernet, så finnes det ikke forskning som indikerer at problemet er mentalt for oss el-overfølsomme. Så hvis strålevernet har rett på akkurat det ene punktet, så er det mange konspirasjonsteoretikere her inne med et skyhøyt ego.

Cherry picking på høyt nivå. Når Strålevernet nå plutselig har uttalt seg i noe som støtter meningen din - DA er det greit å bruke de. Men ellers så kritiserer du de i nærmest hver eneste innlegg du har i denne tråden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
nomore skrev (44 minutter siden):

Cherry picking på høyt nivå. Når Strålevernet nå plutselig har uttalt seg i noe som støtter meningen din - DA er det greit å bruke de. Men ellers så kritiserer du de i nærmest hver eneste innlegg du har i denne tråden.

Ja, jeg bruker strålevernet i akkurat det eksemplet. Men som du ser, så går det veldig tydelig frem at jeg bruker dem på akkurat det ene punktet. Jeg er ærlig på det. Jeg prøver å få dere telegutta til å uttale dere om strålevernet eller ICNIRP. Dere har hittil ikke ville forsvare dem, noe som er forståelig, da de ikke kan forsvares. Men ser man bort fra de tåpelige studiene som fokuserer på oppvarmingseffekten, så har ikke strålevernet mye å støtte seg på. Det lever dere såkalte vitenskapelige folkene her inne godt med. Skal bare angripe meg.

Tipper flere av dere jobber i telebransjen og da er det en naturlig forsvarsmekanisme å angripe den som forsøker å endre virkelighetsbildet i en negativ retning. Ikke like kult å være endel av telekombransjen den dagen kona eller en av ungene blir syke og det viser seg i ettertid at mobilstråling er en av faktorene. Nei, da angriper vi heller kanarifuglen i gruva. Så kan dere være uskyldigheten selv når verden etterhvert våkner opp, slik den gjorde relatert til røyking for noen tiår siden. Eller legene som lobotomerte folk. De gjorde det jo med beste mening – må vite.

Bare se på Johan Andresen. Nå fremstår han som godheten selv. Eier av Swix og greier. Familieformuen er bygd opp ved å selge kreftpinner til det norske folk. Men han kunne jo ikke vite det, så da er alt bra for de fleste naive nordmenn. Jeg har full forståelse for at dere også ønsker å fremstå som gode, og da kan dere selvfølgelig ikke livnære dere med teknologi som dere vet skader helsen til folk. Derfor må vi el-overfølsomme latterliggjøres. Men helseproblemene relatert til mikrobølgestråling blir ikke borte av den grunn. 

johan-andresen-med-røyk.png

Lenke til kommentar
aklla skrev (6 minutter siden):

Jeg antar du selger utstyr for strålevern ettersom du er imot stråling, og tjener gode penger på å reklamere for at stråling er farlig. Da er det jo bare naturlig at du går i forsvarsposisjon når noen angriper ditt levebrød med vitenskap.

Jeg hater å selge produkter. Ihvertfall fysiske. Kunne aldri hatt det som jobb. Nå er jeg NAV klient. Og det er noe dritt. Hadde jeg for eksempel solgt måleinstrumenter, så hadde jeg forsvart den bedre. Men gadd ikke. Bare fortalte at det har hjulpet meg. Mulig en oppvakt sjel leser denne tråden senere og kan dra nytte av den informasjonen. Måleren virker for meg og vet om flere andre som er fornøyd med tilsvarende målere. Så da kan det være det samme hva enkelte av dere mener om den. Min gamle måler er ihvertfall ikke til salgs. Jeg ga til og med link til nettbutikk i USA, selv om jeg vet om to firmaer som selger det i Norge. Det fordi jeg synes lessemf.com har mer informasjon enn de to norske alternativene jeg ikke gidder å nevne navnet på.

Lenke til kommentar
Bengt Birgersen skrev (1 minutt siden):

Jeg hater å selge produkter. Ihvertfall fysiske. Kunne aldri hatt det som jobb. Nå er jeg NAV klient. Og det er noe dritt. Hadde jeg for eksempel solgt måleinstrumenter, så hadde jeg forsvart den bedre. Men gadd ikke. Bare fortalte at det har hjulpet meg. Mulig en oppvakt sjel leser denne tråden senere og kan dra nytte av den informasjonen. Måleren virker for meg og vet om flere andre som er fornøyd med tilsvarende målere. Så da kan det være det samme hva enkelte av dere mener om den. Min gamle måler er ihvertfall ikke til salgs. Jeg ga til og med link til nettbutikk i USA, selv om jeg vet om to firmaer som selger det i Norge. Det fordi jeg synes lessemf.com har mer informasjon enn de to norske alternativene jeg ikke gidder å nevne navnet på.

Så kanskje vi også bare er uenige med deg uten å jobbe med det? Nå kan jeg ikke snakke for hva andre jobber med, men tipper de fleste ikke jobber i telebransjen, på samme måte som vi forsvarer våre meninger uten å ha økonomiske motiver bak, så gjør du det uten å ha økonomiske motiver bak.

 

Det er tullete å anta at alle man er uenige med kun er uenig for jobb eller økonomiske motiver, ikke sant?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

EU og Scientific American (begge seriøse og ganske fjernt fra "fake news") sier at forskningen så langt ikke tyder på høyere antall kreft-tilfeller, men samtidig at man ikke har konkludert fordi 10-20 års forskning er for kort tid:

https://ec.europa.eu/health/scientific_committees/opinions_layman/en/electromagnetic-fields07/index.htm#3

https://www.scientificamerican.com/article/new-studies-link-cell-phone-radiation-with-cancer/

Vi har jo også f.eks. stråling fra Tsjernobyl som mange i Norge ble eksponert for via nedfall og mat fra 1986.

Det kan ta 30 år mellom en slik hendelse og utvikling av kreft. 

Radon finnes i mange norske hjem og grensen var rundt årtusenskiftet på 200 Bq/m3 fordi myndighetene anslo at det ville føre til for kostbare tiltak for huseierne om grensen var lavere.  Tiltaksgrensen er i nyere tid justert ned til 100 Bq/m3.  Samtidig var det høyst varierende om myndighetene fulgte opp hva barna våre i skolen ble utsatt for av Radon i dårlig ventilerte skolebygg: https://www.nrk.no/buskerud/radonrapport-glemt-i-ni-ar-1.6224223

Så det er uansett ikke enkelt å kunne peke direkte på en enkelt årsak.

Aller størst sammenheng er det mellom alder og kreft, risikoen øker med alderen - 2/3 får kreft etter 65 års alder.

Aldring er sånn sett en risikosport.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kan det tenkes at de som er såkalt EL-Overfølsomme rett og slett bare har fått utdelt noen dårlige kort her i livet? At kroppen kanskje er litt dårlig, smerter og hodepine, At stråling osv bare er noe og legge skylda på`?


De fleste som har såkalt EL-overfølsomhet sier de blir bedre om de flytter ut på landet der det er mindre stråling og får ro, Og det skjønner jeg jo, de fleste blir jo bedre av å ha det rolig, slappe av uten byens larm samt at det er mye mer komfortabelt med landlige omgivelser, renere luft er det og. 


Om ikke annet er det jo overraskende hvor underholdende det faktisk er og lese hva folk med en slik overbevisning har og komme med.

Ihvertfall når overbevisningen er så sterk at ett hvert forsøk på kritikk mot dette fenomenet blir møtt med vage svar og henvisninger til lite anerkjente medisinske studier fra steder ingen noen gang har hørt noe om. Men men, Som sagt artig lesning.

 

Endret av Eriksendrul
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...