Gå til innhold

[LØST] 32" CRT TV - kan denne brukes til noe idag?


Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne tråden.

Jeg har en gammel Samsung Plano (tror modellen er WS32M066V) 32" 16:9 100 Hz CRT TV. Et beist på rundt 65 Kg.
2 stk. SCART + RCA + S-Video. Ingen HDMI-kontakter såvidt jeg vet.

Prøvd PS3 - fargene blir helt feil (RCA støtter ikke så høy oppløsning etter hva jeg kan forstå).
Prøvd SNES/N64 - får brede svarte, striper på begge sider (feil bildeforhold).

Så hva kan en slik TV brukes til i disse dager? Jeg vil gjerne få gitt den bort, men uten at den skrotes.
Har ikke prøvd å bruke den faktisk som en TV etter at parabolen (med en ny TV) ble satt opp i en annen etasje, men den fungerer helt fint, inkludert fjernkontrollen.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snes og Nintendo 64 viser bildet i 4:3 format, så det er nok derfor du ser svarte striper på hver side av skjermen, da skjermen er i 16:9 format. 
 

Det skal være mulig å strekke bildet/zoome inn via en knapp eller evt via menuen på tven.

når det gjelder ps3 så skal det være mulig og stille oppløsning i menuen. Husker jeg brukte ps3 på en 16:9 crt i 2008 uten problem

Lenke til kommentar
aklla skrev (46 minutter siden):

Legg den ut på gis bort på finn og facebook, kanskje noen vil ha den om du har flaks.

Men det er faktisk lov til å kaste ting som er utdatert for over 10 år siden uten å ha dårlig samvittighet ;) 

Vi bor ganske avsides til og jeg har ikke Facebook (Sjokz), så jeg tror ikke noen som ikke bor i bygden vil være interessert i å bruke tid og drivstoff på å hente den. Enda mindre å betale frakten for et slikt monster. ^^

Men ja, det er derfor jeg spør om det er noe den kan brukes til - om ikke for meg selv, så kanskje for andre. Ting jeg kanskje ikke har tenkt på. Den VIL gå på FIAS om den ikke kan ha noen bruksverdi for noen. Som du sier, den er teknologisk utdatert, selv om TVen var meget god i sin tid.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...