Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Google Stadia er lovende, men lanseringen virker litt vaklende


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir spennende å se hvordan erfaringene blir i løpet av de neste ukene. For de som allerede har flere konsoller og pc, med eksisterende bibliotek, en stadig økende mengde gode gratis spill og flere tilbydere som Xbox Game pass, blir nok mengden spill veldig liten. Både hva som er inkludert og som kan kjøpes. Men vi får se hvordan dette blir.

Er også veldig bekymret for Google sin trend hva gjelder å ta livet av produkter som ikke får suksessen de håpet på.

Lenke til kommentar
tankbug skrev (4 timer siden):

Not bad! Helt sikkert ikke interessant for sofa-gameren som holder seg oppdatert på hardware-fronten og kjøper mye spill, men for oss som henger litt etter og er opptatt av mobilitet så syntes jeg dette virker lovende.

Dette med bra mobilitet var min første tanke også. "Enkel å ta med på hytta/ferie!"

Men... hvor bra er nettet der da? Det er faktisk bare hjemme jeg vet at nettet er bra nok til Stadia. 4G er sikkert bra nok, men hvor fort er datagrensen brukt opp?

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at Stadia ikke er veldig brukbart i forhold til datacaps på mobilnettet slik det er i dag, uansett om latency'en er bra. Tror vi snakker flere gigabytes i timen, men en kan vel kanskje sette ned oppløsning til HD iallefall. Kanskje mobilnettet blir "fri data" etterhvert/snart, og at det da ikke lenger er et issue. 

Lenke til kommentar

 

Sitat

 

"Nå bekrefter de i en uttalelse at det ved strømming i 4K egentlig er 1080p opprinnelig som oppskaleres og tilvirkes med en «rekke teknikker for å øke den overordnede effektkvaliteten.»

Ikke ekte 4K på Destiny med Stadia altså, men i tillegg til dette så skal visstnok grafikken tilsvare medium-innstillinger, ifølge Wccftech. Går du fra spillet på Xbox One X så er dette en nedgradering.

Eurogamer har undersøkt Red Dead Redemption 2 nærmere på Stadia, der de har konkludert med at spillet vises i 1440p og med 30 bilder i sekundet. Grafikkinnstillingene skal tilsvarende omtrentlig det samme som på Xbox One X." Kilde: ITavisen.

 

Dette er faktisk helt bak mål, nærmest en scam ift. til det som er lovet.

Da er det over og ut for Stadia for min del, dette var sinnsykt skuffende.
 

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har visst solgt under all forventning også i følge Jason Schreier. Er faktisk helt utrolig hvor hardt Google har feilet med planlegging og promoteringen av Stadia på alle fronter helt siden reveal, og absolutt all tilbakemelding de har fått fra den lille fanbasen som eksisterer må bare ha havnet i en eller annen spamfolder og aldri blitt lest.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke sett noe markedsføring av Stadia utover artikler i spillblader. Jeg har lurt på om det kan være fordi jeg har adblock histen og pisten, men ser det er flere som sier det samme. Uansett, for en lansering av en ny konsoll fra et firma som Google bør vi snakke om tv-reklamer og plakater i gatene. Å gjøre det low key tror jeg ikke fungerer. Problemet blir rett og slett at ingen utenom den harde kjernen av spillentusiaster har hørt om greiene når de kommer.

Så er det dette med spillene. Flere fantastiske storspill, men det er spill som har vært ute lenge på andre plattformer. Man kan ikke selge inn en ny konsoll på den måten. Helt åpenbart for alle, og Google som har noen av verdens dyktigste folk og enorme ressurser burde ha vært på ballen. Jeg forstår det ikke, med mindre Google selv ikke har tro på prosjektet (men i så fall burde det vært kansellert for lenge siden).

Angående stabiliteten så tror jeg ikke man kan si så mye om den basert på en test kjørt i Googles egne lokaler. Jeg er veldig spent på hvilke tilbakemeldinger jeg vil lese fra Stadia-brukere som bruker løsningen på helt ordinære hjemmenettverk med periodevis ustabilitet og varierende belastning.

Lenke til kommentar
Spartapus skrev (7 timer siden):

Jeg har heller ikke sett noe markedsføring av Stadia utover artikler i spillblader. Jeg har lurt på om det kan være fordi jeg har adblock histen og pisten, men ser det er flere som sier det samme. Uansett, for en lansering av en ny konsoll fra et firma som Google bør vi snakke om tv-reklamer og plakater i gatene. Å gjøre det low key tror jeg ikke fungerer. Problemet blir rett og slett at ingen utenom den harde kjernen av spillentusiaster har hørt om greiene når de kommer.

 

Morsomt du sier det, for "as we speak" er Stadia den eneste reklamen som finnes på Google.com . Altså hva skal du med TV og plakater, når du kan reklamere på verdens mest besøkte domene ?

Lenke til kommentar
Robban73 skrev (1 time siden):

Bedre review enn denne håpløse "artikkelen" fra Gamer.no. Hvor mye penger fikk Gamer for dette tro?

 

Penger? For å si at det virker uferdig? Dette er ikke en "review", det er et førsteinntrykk. 

Denne artikkelen, som spesifisert, er basert på 45-ish minutter i kontrollerte omgivelser hos Google. Vi fikk dermed ikke testet ting som oppsett, hvordan det virker på forskjellige nettlinjer, eller sammenlignet med andre konsoller/PC. 

EDIT: Ah, glem det. Ser av tidligere innlegg at du er overbevist om at "journalist reviews" er kjøpt og betalt, så da er det ikke så mye å diskutere. 

Endret av Arodem
Lenke til kommentar
Arodem skrev (8 minutter siden):

Penger? For å si at det virker uferdig? Dette er ikke en "review", det er et førsteinntrykk. 

Denne artikkelen, som spesifisert, er basert på 45-ish minutter i kontrollerte omgivelser hos Google. Vi fikk dermed ikke testet ting som oppsett, hvordan det virker på forskjellige nettlinjer, eller sammenlignet med andre konsoller/PC. 

Så vidt jeg vet var det kun to norske nettsteder/aviser som fikk tilgang til Stadia til hjemmetesting før lansering. Tek (VG) og Teknofilmagasinet (Aftenposten). 

Tror jeg ikke noe på. Redaksjonen sitter nok i skrivende stund på en yacht utenfor Sardinia og røyker jointer rullet av 1000 dollar-sedler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...