Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Downlights virker ikke, men nye pærer...


Anbefalte innlegg

Har hatt litt problemer med 2 downlights over badespeilet i lengre tid, en eller begge kunne gjerne slukne, men begynne å lyse igjen etter noen "bank" i platen de er festet til.

Nå har imidlertid venstre downlight sluttet å lyse for godt, det er nye pærer satt i. Høyre downlight flimrer en del særlig når det blir slått på.

Noen som vet hva som kan være galt med downlightsene når det ikke er pærene? Hva er det naturlige neste utredningssteg? 

Bilder er lagt ved.

2019-11-18 14.12.06.jpg

2019-11-18 14.12.48.jpg

2019-11-18 14.13.05.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driveren/Reaktoren/Drossel/tenner eller hva nå enn folk velger og kalle den, Den som styrer det elektriske.

 

Altså den Hvite avlange "dingsen" som er på bilde nr. 2


Selv jobber jeg som vaktmester og bytter stadig vekk ut slike på armaturer der jeg jobber og i 9 av 10 tilfeller så er det den som er ødelagt, Selvfølgelig en sjekk med nye pærer først, fungerer ikke det er så er det og bytte denne. det er ikke så mye mer som kan være ødelagt i et lysarmatur med mindre du ser noen tydelig skadde ledninger .

 

Ta bilde av enheten og se om en elektro butikk kan skaffe ny, det er enkelt og bytte da du bare bytter likt mot likt.

for eks elektro importøren

 

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Eriksendrul skrev (15 timer siden):

Driveren/Reaktoren/Drossel/tenner eller hva nå enn folk velger og kalle den, Den som styrer det elektriske.

 

Altså den Hvite avlange "dingsen" som er på bilde nr. 2


Selv jobber jeg som vaktmester og bytter stadig vekk ut slike på armaturer der jeg jobber og i 9 av 10 tilfeller så er det den som er ødelagt, Selvfølgelig en sjekk med nye pærer først, fungerer ikke det er så er det og bytte denne. det er ikke så mye mer som kan være ødelagt i et lysarmatur med mindre du ser noen tydelig skadde ledninger .

 

Ta bilde av enheten og se om en elektro butikk kan skaffe ny, det er enkelt og bytte da du bare bytter likt mot likt.

for eks elektro importøren

 

Takk for innspill! mener du det under den avlange metallplaten til venstre i bildet, eller den til høyre i bildet med flere ledninger tilkoblet?

Er G4-sokler med halogen ja.

 

Lenke til kommentar
newman221 skrev (13 minutter siden):

Nå har du jo en glimrende mulighet til å kvitte deg med det bedritne 12volts halogentullet og gå over på LED. 

EU har allerede bestemt seg for at det er forbudt å produsere flere halogenlyspærer, og framover vil det bli vanskeligere å få tak i dem ettersom lagrene forsvinner... 
 

Kan man bytte driver til LED uten å bytte sokler eller gjøre andre endringer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...