Gå til innhold

Kan plasma-TV ligge?


Anbefalte innlegg

Min gamle 65" Panasonic plasma-TV døde i går. Intet bilde. Kun en brumming i bakpanelet.

Har ikke lyst å bruke mye penger på å sende den til reperasjon, så jeg tenkte jeg skulle sjanse på at feilen ligger i powerboard'et.
Rett og slett bytte powerboard. Verd et forsøk. Et powerboard koster ikke all verden.

Har lastet ned servicemanualen og er klar til å begynne, men så slo det meg.... 
I servicemanualen står det at bein og braketten skal først av, og da må den jo ligge.

Kan plasma-TV ligge?
(skal selvfølgelig legge den forsiktig på en madrass..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sedsberg skrev (På 18.11.2019 den 14.08):

Trodde ikke man trengte å legge de ned for å bytte PSU-kort. Trenger ikke det på min Panasonic Plasma. Der kan jeg ta av bakpanelet mens den står på foten.

Stemmer det ?

Da jeg tok på meg hodelykta for å begynne å skru ut skruene, så jeg hva som var feilen med TVen.

Se vedlagte bilde.

 

Seriøst. Jeg så ikke sprekkene uten hodelys. 

Jaja. Plutselig kostet VR'en til unga mer enn først planlagt (for jeg har hørt de har truffet den for ikke så lenge siden, så det er nok mest sannsynligvis slik den har sprekt)
(får skylde på meg selv lot TVen stå langt fremme. Den skulle vært hengt opp på veggen, men så langt kom jeg aldr)

 

 

 

2019-11-18 18.39.21.jpg

Endret av TBJ
Lenke til kommentar

Sitter igjen med funksjonabel fjernkontroll og masse bruktbart elektronikk inni TVen (bl.a power supply board).

Hvis noe vil ha, så si fra innen "dritten" forsvinner på dynga. Jeg bor i Lier.

"Dritten" var en Panasonic 65 3D Plasma TV TX-P65ST50Y (som jeg var veldig glad i)

Endret av TBJ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...