Gå til innhold

– Bioware planlegger en omfattende Anthem-overhaling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Guybrush 3pwood skrev (1 time siden):

Det bør bli gratis for eksisterende spillere slik som No mans sky next, beyond osv. No mans sky ble reddet, la opp håpe Anthem også blir det. Spillet har helt klart potensiale.

Mulig det bare er meg, men jeg syns ikke spillet hadde noe som helst engasjerende ved seg. Nå syns jeg ikke noen andre looter-shootere er engasjerende heller, men hvordan et studio som har spesialisert seg på single player RPG skal lage et bra MMOTPS er vanskelig å forstå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo ikke sånn at bare for et studio er kjent for en ting så har de ikke ønske eller ambisjoner om å lage noe annet da :p 

 

edit: steget er uansett ikke ekstremt langt fra SP rpg til online rpg looter. Det er mange sjangere og typer spill som ville vært en vesentlig større forandring/utfordring for de. Tanken var jo classic bioware story, characters etc etc satt i en åpen verden med grupper, loot etc etc. Det gikk jo bare så veldig feil på veien.

Endret av barezell
Lenke til kommentar
6 hours ago, barezell said:

Det er jo ikke sånn at bare for et studio er kjent for en ting så har de ikke ønske eller ambisjoner om å lage noe annet da :p 

 

 

De hadde i hvertfall ingen ønsker om å lage anthem. 

Kotaku artikkelen viste at Bioware hadde null visjon eller inspirasjon til anthem, det var defor de loka rundt i 3 eller 4 år uten å faktisk gjøre en dritt og det var bare siste året før spillet ble sluppet det faktiske arbeidet ble gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (21 minutter siden):

De hadde i hvertfall ingen ønsker om å lage anthem. 

Kotaku artikkelen viste at Bioware hadde null visjon eller inspirasjon til anthem, det var defor de loka rundt i 3 eller 4 år uten å faktisk gjøre en dritt og det var bare siste året før spillet ble sluppet det faktiske arbeidet ble gjort.

Kan godt hende mange i Bioware hadde et ønske om å lage Anthem, men som du nevner rotet de bort 4 år på å gjøre ingenting. Årsaken er dårlige ledere. Det som skjedde med Anthem er det samme som skjer i alle prosjekter der ledelsen ikke har klart å sette klare oppgaver og mål, det var dessverre tegn til lignende problemer i både Inquisition og Andromeda, spesielt Andromeda. Med mindre EA har klart å få på plass noen dyktige ledere etter katastrofen Anthem tviler jeg på at "Anthem 2" blir stort bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde store forhåpninger til Anthem, når eg såg traileren første gang. Fly rundt i ein "Avatar" lignende verden, stor og åpen verden, og møte på masse interessante skapninger i ein coop setting. Fårhåndsbestiller dog aldri EA spel, sjelden andre, og traff vel blink med den avgjersla. Tviler på at EA klarer å snu skuta sopass at eg kjem til å gje Anthem ein andre tanke.

Sparer nok pengane til D4, Horizon 2, PS5, GTA6, GoW5 og andre tittler som har større sjanse til å treffe min blink framøve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (16 timer siden):

Det bør bli gratis for eksisterende spillere slik som No mans sky next, beyond osv. No mans sky ble reddet, la opp håpe Anthem også blir det. Spillet har helt klart potensiale.


Det er EA vi snakker om her. Kan ikke sammenligne med små utviklere som f.eks Hello Games som hadde alt å tape på å ikke fikse No Mans Sky. 

I EA, der er det bare penger som rår. Om de skal fikse Anthem er det fordi de ser ett potensial til å videreutvikle spillet til en god tilstand, en tilstand som det burde ha vært i fra starten av. Og dette ville de bare ha gjort om de kalkulerte at det var penger å tjene. 

De kommer ikke til å gi dette gratis bort til noen. Det er ikke EAs mantra, og det har det heller aldri vært. Og de som faktisk har kjøpt Anthem er jo de mest lettlurte kundene de har, selvfølgelig vil de benytte muligheten de har for å ta betalt for spillet 2 ganger ? Men ja, jeg ser jo ironien oppi dette. 

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Det er jo snakk om en stor patch, ikke en oppfølger? Anthem er uansett live service så om det skulle bli kjørt som en exp pack så er det uansett gratis for de som har spillet. 

Men selvsagt, det er lite poeng å bruke masse energi og penger på å fikse spillet om det ikke var potensielt god butikk for dem selv. Utrolig nok er EA som alle andre bedrifter ute etter å tjene penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den skuten har nok seilt for min del, og skulle heller ikke forundre meg at de må ta en ny betalingsrunde på spillet pga "2.0" eller "Next" i navnet.

Jeg synes demoen var kul og spilte meg opp til max level, men kjøpte ikke det ferdige spillet. Jeg skjønte at spillet ikke hadde så mye mer innhold enn demoen, så ville vente litt og se an. Ble aldri kjøpt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...