Gå til innhold

S8: dårlig batteri etter to år


Barnum

Anbefalte innlegg

Hei!

Er der noen andre med Galaxy S8 som har problemer med batteri etter "bare" to år?
Min går fra 30-40% til null på ca. 30 minutter. Fra 15% til null på 1-2 minutter!
Det går også raskere å lade nå, noe som vel sier at batteriet har mindre kapasitet.

Hva tror forumet, går dette på reklamasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! ja, opplever akkurat det samme som deg.  Jeg er usikker på om vi kan reklamere på batteriet, har lest noen steder at batteriet må være så og si ubrukelig innen 2/3 år for å kunne få erstatning.  Med ubrukelig mener jeg at mobilen må være tilkoblet ladern hele tiden.

Siterer fra en artikkel på Pengenytt:

Mobiltelefoner har fem års reklamasjonsfrist, noe om ble stadfestet av Høyesterett i 2007. Reklamasjonsfristen gjelder samtlige deler av telefonen, men det betyr ikke at den kan bli utbrukt før det har gått fem år. På samme måte som du må skifte vindusviskere og bremseskiver på en bil med jevne mellomrom, vil også batteriet på en mobiltelefon måtte skiftes i løpet av levetiden for å yte best mulig.

Iversen presiserer at det kun er fabrikasjonsfeil ved telefonen som gir deg grunnlag til bruke reklamasjonsretten din.

Der feilen skyldes brukerfeil eller alminnelig slitasje vil du ikke komme noen vei med reklamasjonen."

Jeg er ingen jurist, men batteriproblematikken vi opplever er mest sannsynlig alminnelig slitasje. 

Endret av Tarzan93
Lenke til kommentar

Ja, det må kanskje goodwill fra Samsung til.

For noen år siden så hadde jeg en tilsvarende situasjon med min Google Nexus 6P (som for øvrig var den beste mobil jeg hatt!).
Men da var det enda verre, "mer ubrukelig". Og det var mange klager på forum i Norge og i utlandet.
Den bytte Google gratis!

Nå er det min jobb-mobil og det er nok ingen problemer å få ny, men det er ille å måtte bytte ut en mobil som bare er to år...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Samme problem har oppstått brått på min telefon også - en Samsung galaxy note 8.  Den er 2 år og 1 måned gammel og plutselig skifter batteriet kort og godt karakter - raser fra 20 prosent til 12 prosent på ca 10 minutter, og fra 12 til null og avstengning av telefonen på 3 - 4 sekunder.  Det skjedde nærmest fra den ene dagen til den andre, har prøvd meg med soft reset, men det har ikke hjulpet.  Skulle nesten tro det var " planned obsolecence" siden det er så tett oppunder 2 års dagen for internasjonal garantiordninger(vet det er 5 år her i landet).   Er det bare å bytte batteriet hos en butikk/reparatør ? 

Lenke til kommentar

Et gjennomsnittlig LiIon-batteri kan lades 300-500 ganger før det er "utslitt". Lader man mobilen hver natt, må man regne med at batteriet er dårlig etter ca 2 år, kanskje litt før.

Jeg bruker iPhone nå, og der kan man se batteritilstand i innstillinger. Når mobilen er ny viser den status 100, og når den viser 80 anbefaler Apple å bytte batteriet. Den iPhone 8 jeg har nå er ca 1 år og 7 måneder gammel, og viser 88, så jeg regner med at den holder et års tid til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...