Gå til innhold

Hvilken gamingmus velger jeg?


Anbefalte innlegg

Jeg ser etter gamingmus til sønnen min. Han er 14 år, så han har ikke voksenhender enda. (Mtp størrelse på mus).

Han ønsker seg en Razer naga trinity. Men han har ikke noe å sammenligne med.. Er dette en god mus?

Hva med Razer DeathAdder Elite Chroma Gaming Mus?

Tips??

Pris max 1000 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Razer Naga er en ganske stor mus, jeg har nettopp kjøpt meg Logitech G900 som er litt mindre enn naga på alt untatt lengden som kan brukes både trådløst og med ledning til 800 på Elkjøp. Ville hvertfall anbefalt å skaffe han den trådløse Nagaen om det er nødvendig med de ekstra knappene Naga har da det stortsett er ledningene som blir først ødelagt i mus.

Hva slags spill spiller han? Hvis det stort sett er FPS spill vil det nok være bedre med f.eks Logitech G900 eller Razer Deathadder enn en Naga da de er mindre og lettere å flytte på (har mye å si i online FPS) , Naga er mer for spill med mange hotkeys man må ha kontroll på (MMO, MOBA, RTS). Logitech lager en tilsvarende til Naga kalt G600 og en trådløs en med litt færre knapper (men fortsatt mange) kalt G604.

Lenke til kommentar
MaisTortilla skrev (50 minutter siden):

Razer Naga er en ganske stor mus, jeg har nettopp kjøpt meg Logitech G900 som er litt mindre enn naga på alt untatt lengden som kan brukes både trådløst og med ledning til 800 på Elkjøp. Ville hvertfall anbefalt å skaffe han den trådløse Nagaen om det er nødvendig med de ekstra knappene Naga har da det stortsett er ledningene som blir først ødelagt i mus.

Hva slags spill spiller han? Hvis det stort sett er FPS spill vil det nok være bedre med f.eks Logitech G900 eller Razer Deathadder enn en Naga da de er mindre og lettere å flytte på (har mye å si i online FPS) , Naga er mer for spill med mange hotkeys man må ha kontroll på (MMO, MOBA, RTS). Logitech lager en tilsvarende til Naga kalt G600 og en trådløs en med litt færre knapper (men fortsatt mange) kalt G604.

Takk for svar. Han spiller mest fps spill. Men han vil ikke ha trådløs... og han er opptatt av lys og utseende ?

Lenke til kommentar

Model O- og mm711 som personen over nevner er dårlige valg da de har helt elendig kvalitet. Flesteparten av "ultralight" mus faller i denne kategorien, og de hjelper ikke særlig i fps-spill sammenlignet med vanlige mus på 80-100 gram heller. Kjøp heller noe som vil vare en god stund.

Hvis det står mellom de to musene du nevnte så ville jeg gått for Deathadder. Ellers har du Zowie ZA13 og Zowie S2 som er litt mindre feks.

Det lureste han/dere kan gjøre er å gå til en butikk og prøve ut mus der, eller at han besøker en venn som også gamer. Det er vanskelig å vite hvilken gamingmus man vil ha før man prøver dem :)

På www.gearsearch.gg kan du også sammenligne fasongene på mange gamingmus. 

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (1 time siden):

Dette er seriøst den mest oppskrytte drittmusa som finnes. Den har bra sensor, men svintung og svær gjør den uegnet til fps, spesielt en 14åring.

Se på glorious model o- eller cm mm710 :)

Tipper O- faller i smak siden rgb og bling er i fokus 

Den har han snakket om..han synest den ser flr spacet ut med alle hullene ?

Lenke til kommentar
-Audun- skrev (41 minutter siden):

Model O- og mm711 som personen over nevner er dårlige valg da de har helt elendig kvalitet. Flesteparten av "ultralight" mus faller i denne kategorien, og de hjelper ikke særlig i fps-spill sammenlignet med vanlige mus på 80-100 gram heller. Kjøp heller noe som vil vare en god stund.

Hvis det står mellom de to musene du nevnte så ville jeg gått for Deathadder. Ellers har du Zowie ZA13 og Zowie S2 som er litt mindre feks.

Det lureste han/dere kan gjøre er å gå til en butikk og prøve ut mus der, eller at han besøker en venn som også gamer. Det er vanskelig å vite hvilken gamingmus man vil ha før man prøver dem :)

På www.gearsearch.gg kan du også sammenligne fasongene på mange gamingmus. 

Ok, takk for råd. Skal ta han med i butikken å se litt jeg..

Lenke til kommentar
39 minutes ago, -Audun- said:

Model O- og mm711 som personen over nevner er dårlige valg da de har helt elendig kvalitet. Flesteparten av "ultralight" mus faller i denne kategorien, og de hjelper ikke særlig i fps-spill sammenlignet med vanlige mus på 80-100 gram heller. Kjøp heller noe som vil vare en god stund.

Hvis det står mellom de to musene du nevnte så ville jeg gått for Deathadder. Ellers har du Zowie ZA13 og Zowie S2 som er litt mindre feks.

Det lureste han/dere kan gjøre er å gå til en butikk og prøve ut mus der, eller at han besøker en venn som også gamer. Det er vanskelig å vite hvilken gamingmus man vil ha før man prøver dem :)

På www.gearsearch.gg kan du også sammenligne fasongene på mange gamingmus. 

Hva baserer du dette på? Har ikke hatt feil på mine..

Feil kan såklart forekomme, men da har du fem års reklamasjon.
Den aller beste er jo Ultralight 2 med helt topp byggekvalitet, men den er bare å oppdrive som demobrukt


 

Lenke til kommentar

Jeg har en model O med matt finish. for meg er det beste musen jeg har hatt uten tvil.

tidligere har jeg hatt Razer naga, og Logitech g502. Naga er grei å ha for å spille World of warcraft, men det er det eneste den duger til. G502 var en bra mus, men ble alt for tung for min smak. eneste jeg har av kritikk mot min Model O, er at rgb belysningen blir varm, spesielt på full styrke. Personlig har jeg skrudd dem av da det ikke betyr noe for meg.

Lenke til kommentar
Thiede skrev (4 timer siden):

Jeg ser etter gamingmus til sønnen min. Han er 14 år, så han har ikke voksenhender enda. (Mtp størrelse på mus).

Han ønsker seg en Razer naga trinity. Men han har ikke noe å sammenligne med.. Er dette en god mus?

Hva med Razer DeathAdder Elite Chroma Gaming Mus?

Tips??

Pris max 1000 kr.

Som en annen sa så få han til å teste ut forskjellige, og se hva som passer til han. Det er ikke alltid det andre har eller det som er dyrest som er best. Ei heller trenger pris å gjenspeile holdbarhet. Har selv vært veldig fornøyd med den musa jeg har hatt snart i ett tiår. Den var rimelig og god. Så jeg har en mus med ett par knapper på som holder i massevis. Så har jeg hatt Logitech G13 i noen år. Vært strålende fornøyd med det.

Ellers er det merkelig at mange foretrekker lys og bling fremfor komfort og ytelse. Aldri forstått meg på. Det passer jo fint rundt disse tider, kanskje slipper en å tenke på julebelysningen ?

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (1 time siden):

Hva baserer du dette på? Har ikke hatt feil på mine..

Feil kan såklart forekomme, men da har du fem års reklamasjon.
Den aller beste er jo Ultralight 2 med helt topp byggekvalitet, men den er bare å oppdrive som demobrukt


 

Har brukt begge musene du nevnte (og hatt problemer med dem) og følgt med på hva andre som har kjøpt tenker om dem.

MM710 har hatt store problemer med rattle på scrollwheelet og M1/M2, noe Coolermaster anerkjente og tilbydde nye designede kopier til folk som opplevde de problemene (som var en forbedring, men fremdeles ikke fix). I tillegg er museføttene dårlig fordi de er ikke avrundet, som gjør dem inkompatibel med flere populære musematter.

Model O- hadde en feil med ledningen i mange kopier som gjorde til at den disconnectet, samt de samme problemene som Model O (løs og knirking i M1/M2 og sideflex for mange). 

Og Ultralight 2 er ekstremt overpriset (selv som demovare) og har ofte problemer med scrollwheel. Over tusen kroner for 3360 sensor og 500 hz polling rate er en spøk. 

Lenke til kommentar
18 minutes ago, -Audun- said:

 

Og Ultralight 2 er ekstremt overpriset (selv som demovare) og har ofte problemer med scrollwheel. Over tusen kroner for 3360 sensor og 500 hz polling rate er en spøk. 

Enig i at den er overpriset, men den er bygd som en tank særlig vekten tatt i betraktning. 

Ang pooling rate så er det bare å bruke DM1 S software. 

Pussig nok så har jeg ikke problemer med scroll-wheel på den ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...