Gå til innhold

Lydplanke som slår seg av hele tiden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvd å skru volumet på dekoderen på fullt? Ser at det er flere dekodere der ute som skrur seg av hvis signalet inn er for lavt.

By design, the sound bar enters Auto standbymode automatically when it is not operated for about 15 minutes and it is not receiving an input signal. This can also happen if the input signal's sound level is low.

This function is designed to cut down the power consumption of the device, and the timer cannot be changed. Your device is thus not malfunctioning. Make sure the sound bar is receiving an input signal - which is strong enough (high enough volume) - to prevent it from entering Standby mode after 15 minutes.

NOTES:

  • If you are using a set-top box that has a volume setting, increase the volume on the set-top box (preferably to the maximum setting, or close enough). Then, adjust the volume on the sound bar itself to obtain the desired actual volume.

(Tekst hentet fra artikkel hos Sony)

Lenke til kommentar
NoBo skrev (1 time siden):

Prøvd å skru volumet på dekoderen på fullt? Ser at det er flere dekodere der ute som skrur seg av hvis signalet inn er for lavt.

 

 

Da vil det bli skrekkelig høy lyd. Sprenger vel planken da. Prøvde i sted men det ble skrekkelig høyt. 

Endret av jae-ols
Lenke til kommentar
jae-ols skrev (56 minutter siden):

Da vil det bli skrekkelig høy lyd. Sprenger vel planken da. Prøvde i sted men det ble skrekkelig høyt. 

Ja, men on du gjør som beskrevet fra sitatet mitt fra Sony, dvs. at du setter lydnivået på dekoder til max og demper og styrer lyden direkte på lydplanken. Har ikke ditt oppsett men styrer selv lyden på receiveren og har satt min dekoders lyd til max.

Hvis målet er å styre alt fra dekoderens fjernkontroll, kan du dempe volumet på planken litt og øke på dekoder tilsvarende. Og prøve deg frem. Ettersom signalet ut fra dekoder blir litt sterkere, er det mulig at problemet med at planken skrur seg av blir borte.

Lenke til kommentar
jae-ols skrev (2 timer siden):

Da vil det bli skrekkelig høy lyd. Sprenger vel planken da. Prøvde i sted men det ble skrekkelig høyt. 

Litt av poenget ved å koble ting sammen er å styre volum en plass. Selvfølgelig må du justere ned lyden fra dekoder hvis du skal ha høyt på lydplanke. Høyt på begge = høyt ;)

Selv har jeg koblet lyden til forsterker, men har satt dekoder på nesten maks. Med mitt oppsett er dette enklere - men har også samme utfordring som deg på effektforsterker - forutsetter litt lydvolum ellers slår den seg ikke på. (men egen ledning er mulig for 'trigging')

Endret av D0vendyret
Lenke til kommentar

Etter mer enn 20 år med satellittbokser, så er det bare en innstilling som duger, og det er fullt volum på dekode ut.

da bli lyden best. På Viasat sine dekodere kan man ikke justere volumet. Det står på samme nivå som Canal Digital sin dekoder.

Ellers er min erfaring at Netflix og HBO gjør seg best som app i TV, ikke via noen dekoder bokser. Selv om leverandør helst vil gjøre det så lett som mulig for kundene ved å tilby Netflix og HBO via sine bokser. Også hos min Canal Digital boks. Men den leverer ikke 

5.1 lyd som både Netflix og HBO har.

Og jeg lever godt med flere fjernkontroller. 

Lenke til kommentar

Du har både Netflix og HBO på dekoderen?

Selv har jeg forskjellig lydnivå inn på forsterker, alt på hvilken kilde som kommer inn - så jeg har vendt meg til å justere forsterkerlyden utifra kilde inn. Men jeg har alltid dekoderlyden på nesten maks. 

Det er også forskjell på lydnivå fra dekoder på TV-kanalene og f.eks HBO, så jeg justerer forsterkerlyden når jeg skifter mellom de to også. (TV-kanalene ligger høyere i lyd enn HBO)

Etter at man 'våkner' opp av for høy lydstyrke når man skifter fra det ene til det andre (f.eks fra HBO til TV-kanaler) så lærer man seg raskt å dempe ned i forkant, før man bytter over :) ?

Endret av D0vendyret
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...