Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mulig å bli mindre våt?


Gjest 09b68...c1f

Anbefalte innlegg

Gjest 09b68...c1f

Når jeg blir kåt så blir jeg veldig våt der nede. Egentlig for våt tror jeg, føles i hvert fall slik ut. Er det noe jeg selv kan gjøre for å redusere fuktigheten? Eller burde jeg bare bruke et håndkle før/under samleie?

Anonymous poster hash: 09b68...c1f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du kvinne eller mann? 

Generelt sett er jo det slik det skal være at man blir våt når man er kåt, og har samleie, da "kroppens eget glidemiddel" skal beskytte skjeden mot friksjonskader og gjøre det mer behagelig å ha sex (selv om jeg forstår at det kan bli "for mye av det gode"). 

Er du generelt mye våt nedentil, eller kun ved kåthet? 

Hvis hvis kun ved kåthet, har du prøvd å droppe forspill og gå rett på sex? Kvinner er jo også gjerne litt mer våtere rundt eggløsning, så du kan jo eventuelt unngå sex da, hvis det er aktuelt. 

 

Lenke til kommentar
Gjest 09b68...c1f
Røsslyngen skrev (13 timer siden):

Er du kvinne eller mann? 

Generelt sett er jo det slik det skal være at man blir våt når man er kåt, og har samleie, da "kroppens eget glidemiddel" skal beskytte skjeden mot friksjonskader og gjøre det mer behagelig å ha sex (selv om jeg forstår at det kan bli "for mye av det gode"). 

Er du generelt mye våt nedentil, eller kun ved kåthet? 

Hvis hvis kun ved kåthet, har du prøvd å droppe forspill og gå rett på sex? Kvinner er jo også gjerne litt mer våtere rundt eggløsning, så du kan jo eventuelt unngå sex da, hvis det er aktuelt. 

 

Kvinne.

Muligens generelt, men ikke slik at jeg må gå med truseinnlegg e.l.. Føler bare det blir "for mye av det gode" som du sier under sex, redd fyren ikke skal føle noe... Så bare redd det er noe galt med meg.

Skal bringe opp det med å droppe forspill! Selv om det er kanskje delen jeg liker best ?

Vil jeg ha eggløsning som vanlig hvis jeg går på prevansjonsmidler?

Anonymous poster hash: 09b68...c1f

Lenke til kommentar
Gjest 09b68...c1f skrev (12 minutter siden):

Kvinne.

Skal bringe opp det med å droppe forspill! Selv om det er kanskje delen jeg liker best ?

Vil jeg ha eggløsning som vanlig hvis jeg går på prevansjonsmidler?

Anonymous poster hash: 09b68...c1f

Ikke dropp noe som helst, du er helt normal og det er helt naturlig. 

De vanligste(p-pille) prevensjonsmidler utsetter/hindrer eggløsning. Vet ikke hva du tar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 09b68...c1f skrev (1 time siden):

Kvinne.

Muligens generelt, men ikke slik at jeg må gå med truseinnlegg e.l.. Føler bare det blir "for mye av det gode" som du sier under sex, redd fyren ikke skal føle noe... Så bare redd det er noe galt med meg.

Skal bringe opp det med å droppe forspill! Selv om det er kanskje delen jeg liker best ?

Vil jeg ha eggløsning som vanlig hvis jeg går på prevansjonsmidler?

Anonymous poster hash: 09b68...c1f

Spør den ligger sammen med. Det kan jo hende vedkommende ikke har noe problemer med dette :)

Hvis du er generelt mye våt (utflod) og at det plutselig har skjedd endringer fra litt til mye, så kan du jo ta en underlivssjekk hos legen. Hvis din utflod lukter annerledes, fargen har endret seg osv så taler dette for å ta en sjekk. 

Hvis du liker forspill, så bør du ikke droppe det. 

 

Lenke til kommentar
Gjest 2bad1...c53

Jeg hadde også mye fuktighet i underlivet ved opphisselse, såpass mye at hele trusen + bukser ble gjennomvåte og jeg fikk svømmehud på fingrene ved onanering. Nå som jeg har fått pudendal nevralgi så er det mye mindre.

Det jeg ville si var at min erfaring er at de fleste menn liker at kvinner er fuktige da de tolker det som et tegn på lyst fra din side, selv om man jo vet at det ikke er en direkte sammenheng (altså man kan ha stor subjektiv lyst og lite fuktighet og vice versa).

Jeg tror ikke det vil føre til nedsatt følsomhet for hans eller din del og at du trenger å bekymre deg for det.

Har du forsøkt Kegel øvelser eller bruk av vaginalkuller eller vekter? De skal styrke bekkenmuskulaturen og jeg tror det har mer å si for tranghet og følsomhet. Bruk av kuler i forkant av samleie kan også gi mer kraftige orgasmer.

Du trenger ikke å droppe forspill om du liker det:) Jeg synes egentlig at du kan tenke at partneren din sannsynligvis liker deg som du er og nyte opplevelsene.

Det eneste jeg kan tenke meg i forhold til din helse er at hvis du har mye fuktighet der nede, samt truser eller trange klær over, over lengre tid så kan de gi bedre vekstvilkår for sopp og andre infeksjoner (tror jeg), så kanskje lurt å ikke gå rundt helt klissvåt med trange klær over i flere timer, men ellers ikke noe farlig!

Anonymous poster hash: 2bad1...c53

Lenke til kommentar

For å sette dette litt i perspektiv - våt når man er kåt er en helt vanlig fysiologisk (normal) respons og meningen er åpenbart å gjøre vagina fuktig. Det er faktisk et stort problem for de som ikke blir våte - de får smerter og sår, og sex blir ubehagelig, ofte må de ty til glidemiddel for å gjennomføre et samleie uten for store smerter og ubehag. Det å bli så våt at man nesten anser det som er problem er faktisk luksus - det er helt normal. 

Vi er alle forskjellige, og vi skal ikke nødvendighvis prøve å bli normale når problemet faktisk er for mye av det gode. La kroppen din være slik den er:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 4e1b9...29d

Med mindre du har hatt en stor endring i våthet nylig er nok deres (potensielt) største problem at du tenker for mye på det. 

 

Om han eventuelt skulle føle for lite funker det greit å trene litt slik andre her foreslår. 

Dama mi har samme "problem". Jeg har egentlig bare to problemer med det. Min penis varierer mye i størrelse i erigrert form. Jeg antar det går på dagsform. På dager jeg er lite på kan det bli lite motstand, så det er ikke alle stillinger som funker da. Og i tillegg må jeg stort sett alltid tørke/vaske etter sex. Men jeg ser jo bare på det som et greit tegn på at ting går bra. Jo bedre sex jo mer søl... :p

Anonymous poster hash: 4e1b9...29d

Lenke til kommentar
Gjest 1efd4...8b2

Jeg er svak for sånne ting og ville aldri sett på det som noe negativt. Har heller aldri hørt fra horevennene mine at de synes det er noe ekkelt og de har garantert vært bort på det. Bruk det til din fordel og ha det gøy, sex er grising uansett. 

Anonymous poster hash: 1efd4...8b2

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke en eneste voksen mann som ville klaget over at en jente var veldig våt. Selv synes jeg det er et kjempestort kompliment for den "jobben" jeg gjør med forspill osv med deg. Dette er den absolutt siste tingen som du trenger å bekymre deg over. Det kan jeg love deg. Derimot kan det være lurt å ha et håndkle eller lignende i nærheten om det tar overhånd.

Hvis din partner ikke kjenner så mye så kan du forbedre dette ved å gjøre kegel-øvelser som stimulerer muskulaturen i bekkenet ditt. Denne ressursen nevner graviditet spesielt men ikke tenk så mye på det: https://www.fysionett.no/bekkenbunnsovelser-for-gravide/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo våtere jenta er/blir jo mer trur jeg hun er tent, og jo mer tent blir jeg. Det blir som å kjenne på kuken våres og merke en ekstra hard ereksjon. Det er vell bare et godt tegn - sant? 

Sex skal være vått og godt, og høres. Så ikke tenk på det, og bruk det heller for noe godt. Vis at du er kåt slik at det står i stil med det som foregår der nede, og fokuser på deg og han, og ikke slike tanker som tar bort fokuset - for det merker vi. 

TLDR: Det er MYE bedre om du er "med" i akten, og lar deg selv stå i stil med hvor våt du er. Bruk det! Si det! "Jeg er såå våt, du gjør meg såå kåt!" osv. og du vil aldri finne en fyr som ville klaget på det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...