Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Ja, de har jo en sånn i Musikk-seksjonen så jeg tenkte det ville være nyttig med en slik tråd her også, i stedet for at det kommer slike "Skrekkfilm, hva heter den?"-tråder overalt i Film/TV seksjonen.

 

Det er lurt å komme med så mye info som mulig om fimen/TV-serien som mulig. Her er noen spørsmål du kan stille deg selv:

 

- Husker du noen navn?

- Hvordan ser karakterene/skuespillerene ut?

- Hvilken setting er filmen satt i?

- Er filmen gammel eller ny?

- Er det noen spesielle hendelser eller scener som har satt seg fast hos deg? Beskriv dem!

 

Spør også om TV-serier :)

Endret av haarod
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne tenkt meg en annen emnetittel.

 

f.eks "Lurer du på hva filmen heter?" eller noe i den duren. Er lei av folk som oppretter tråder som "monsterfilm, hva heter den", "har glemt navnet på filmen" og "kan noen identifisere denne filmen?".

 

Bra tiltak, men endre emnetittel. Hvor man kan kjøpe filmer kan man f.eks ta i sticky.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du mener, men er det slik at vist jeg har sett en film og ikke husker navn eller skuespillere så kan jeg poste her og dere kanskje vet hvilken film det er, eller er det at jeg kanskje vet om en bra film som jeg vil kjøpe, men at jeg ikke finner den, og dere hjelper ?

 

Vist det er den siste så lurer jeg på hvor jeg kan få tak i The Descent Movie.

Tenkte på begge deler egentlig :yes:

 

Kan ikke hjelpe deg tho'

Lenke til kommentar

Trodde jeg aldri skulle spørre i denne tråden, men nå kom jeg på en film som jeg aldri fikk sett. Alle i klassen min på ungdomsskolen anbefalte denne filmen, men jeg fikk aldri knødd meg til å se den. Det eneste jeg husker av handlingen er som følger:

 

En gjeng skyteglade folk skal delta i en konkurranse om en stor premie. Det er en "last man standing" hvor den som overlever får premien. Alle samles i en bygning uten våpen. Deretter kastes masse våpen og ammo ned på gulvet og spillet har begynt. Folk tar de våpnene de kan finne og prøver å finne ammo som passer til våpenet de tok. Og spillet fortsetter...

 

Noen som vet hvilken film jeg snakker om?

Lenke til kommentar

Det er en film jeg også lurer på:

 

Det var en film jeg så for noen år tilbake på NBC eller noe slikt. Plottet var at det var en skole som ble tatt over av noen ondsinnede folk som var ute etter noe. Jeg husker også at det var en av elevene som ble skutt, men han overlevde på slutten. Husker også at politiet kom med sitt supaswat team og tok alle kaprerne som var inni der.

 

Jeg lurer altså fælt på hva denne filmen heter.

Lenke til kommentar
Det er en film jeg også lurer på:

 

Det var en film jeg så for noen år tilbake på NBC eller noe slikt. Plottet var at det var en skole som ble tatt over av noen ondsinnede folk som var ute etter noe. Jeg husker også at det var en av elevene som ble skutt, men han overlevde på slutten. Husker også at politiet kom med sitt supaswat team og tok alle kaprerne som var inni der.

 

Jeg lurer altså fælt på hva denne filmen heter.

Var det unger/ungdommer som tok over skola? Isåfall har jeg sett samme film tror jeg, så den på en eller annen svensk tvkanal for noen år sida. Husker ikke navnet desverre.

Lenke til kommentar
Det er en film jeg også lurer på:

 

Det var en film jeg så for noen år tilbake på NBC eller noe slikt. Plottet var at det var en skole som ble tatt over av noen ondsinnede folk som var ute etter noe. Jeg husker også at det var en av elevene som ble skutt, men han overlevde på slutten. Husker også at politiet kom med sitt supaswat team og tok alle kaprerne som var inni der.

 

Jeg lurer altså fælt på hva denne filmen heter.

Masterminds?

Lenke til kommentar

Vel får legge inn en tråd her jeg også.

Leter etter en gammel horror\grøsser film. Det jeg husker av handlingen er:

 

Alien som har ligget nedgravd(av mennesker) i en betong bunker på en øde øy. Dumme mennesker kommer og sprenger opp bunkeren pga nysjerrighet eller noe. OG alienen kommer ut og dreper nesten alle. Husker også at det var en type som hadde gjemt seg på øya i et hull. Alienen var også en kamelon. Nesten som predator.

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Vel får legge inn en tråd her jeg også.

Leter etter en gammel horror\grøsser film. Det jeg husker av handlingen er:

 

Alien som har ligget nedgravd(av mennesker) i en betong bunker på en øde øy. Dumme mennesker kommer og sprenger opp bunkeren pga nysjerrighet eller noe. OG alienen kommer ut og dreper nesten alle. Husker også at det var en type som hadde gjemt seg på øya i et hull. Alienen var også en kamelon. Nesten som predator.

 

Noen som kan hjelpe?

Kan det være The Thing?

Er ikke akkuratt en øy, men ailienen skifter drakt som en kamelon.

Lenke til kommentar
Trodde jeg aldri skulle spørre i denne tråden, men nå kom jeg på en film som jeg aldri fikk sett. Alle i klassen min på ungdomsskolen anbefalte denne filmen, men jeg fikk aldri knødd meg til å se den. Det eneste jeg husker av handlingen er som følger:

 

En gjeng skyteglade folk skal delta i en konkurranse om en stor premie. Det er en "last man standing" hvor den som overlever får premien. Alle samles i en bygning uten våpen. Deretter kastes masse våpen og ammo ned på gulvet og spillet har begynt. Folk tar de våpnene de kan finne og prøver å finne ammo som passer til våpenet de tok. Og spillet fortsetter...

 

Noen som vet hvilken film jeg snakker om?

Hørtes ut som Mean Guns

Lenke til kommentar
Vel får legge inn en tråd her jeg også.

Leter etter en gammel horror\grøsser film. Det jeg husker av handlingen er:

 

Alien som har ligget nedgravd(av mennesker) i en betong bunker på en øde øy. Dumme mennesker kommer og sprenger opp bunkeren pga nysjerrighet eller noe. OG alienen kommer ut og dreper nesten alle. Husker også at det var en type som hadde gjemt seg på øya i et hull. Alienen var også en kamelon. Nesten som predator.

 

Noen som kan hjelpe?

kan det være Predator

Lenke til kommentar

Så en film på canal+ for ei stund siden, filmen handla om gammledager, bare at de hadde masse moderne ting. En ond mann ville ta over verden, og en gruppe med noen spesielle folk skulle stoppe han. Han ene fyren kunne bli usynlig, en var en vampyr, han ene hadde masse dråper i et skrin slik at han ikke skulle bli til et monster. og så husker jeg at han ene hadde en stor ubåt, og den eneste bilen på den tida. Filmen slutta i venezia, der de klarte å ta han onde. Noen som vet hvilken film dette er ? skulle gjerne sett denne igjen.

Lenke til kommentar
Så en film på canal+ for ei stund siden, filmen handla om gammledager, bare at de hadde masse moderne ting. En ond mann ville ta over verden, og en gruppe med noen spesielle folk skulle stoppe han. Han ene fyren kunne bli usynlig, en var en vampyr, han ene hadde masse dråper i et skrin slik at han ikke skulle bli til et monster. og så husker jeg at han ene hadde en stor ubåt, og den eneste bilen på den tida. Filmen slutta i venezia, der de klarte å ta han onde. Noen som vet hvilken film dette er ? skulle gjerne sett denne igjen.

The League of Extraordinary Gentlemen

 

http://www.imdb.com/title/tt0311429/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter
  • Gjest klistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...