Gå til innhold

[Løst] Fonten etter oppgraderingen er bold


Anbefalte innlegg

Please skift til en normal font i innlegg som ikke ser bold ut pr default. 

Prøver en å sette den fonten som brukes pr nå i bold forandrer den seg ikke, noe som tilsier at den er bold fra før av.

Heller en større font enn en mindre i bold hvis poenget med denne fonten var lesbarhet.

Sånn så det ut før:

lmUezkx.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 timer siden, vidor skrev:

Please skift til en normal font i innlegg som ikke ser bold ut pr default. 

Prøver en å sette den fonten som brukes pr nå i bold forandrer den seg ikke, noe som tilsier at den er bold fra før av.

Heller en større font enn en mindre i bold hvis poenget med denne fonten var lesbarhet.

Sånn så det ut før:

*bilde*

Kunne du sendt meg et skjermbilde så jeg ser hvordan det ser ut hos deg, eller delt hvilken nettleser og OS du bruker?

Hos meg (Firefox 70, Windows 10) ser det slik ut, og sammenlignet med bildet du postet vil jeg påstå det ser mye bedre ut enn tidligere:

bilde_av_font.png

Lenke til kommentar
6 hours ago, Runar said:

Kunne du sendt meg et skjermbilde så jeg ser hvordan det ser ut hos deg, eller delt hvilken nettleser og OS du bruker?

Hos meg (Firefox 70, Windows 10) ser det slik ut, og sammenlignet med bildet du postet vil jeg påstå det ser mye bedre ut enn tidligere:

bilde_av_font.png

Kjører på siste Opera 64.0.3417.92 på Windows 10, på Android ser det helt OK ut, men ikke på Windows 10.

Her er et screen shot av posten jeg svarer på sånn den vises i Opera på Windows 10. Klikk for full oppløsning.

hKKSQPq.png

 

Lenke til kommentar
vidor skrev (6 minutter siden):

Kjører på siste Opera 64.0.3417.92 på Windows 10, på Android ser det helt OK ut, men ikke på Windows 10.

Her er et screen shot av posten jeg svarer på sånn den vises i Opera på Windows 10. Klikk for full oppløsning.

*bilde*

Merkelig. I en helt ny installasjon av Opera (64.0.3417.92) på Windows 10 ser innlegget ditt slik ut hos meg (jeg skjulte bildet ditt):

innlegg_i_opera.png

Har du noen plugins eller annet som kan stå bak?

Lenke til kommentar
vidor skrev (16 minutter siden):

Kjører på siste Opera 64.0.3417.92 på Windows 10, på Android ser det helt OK ut, men ikke på Windows 10.

Her er et screen shot av posten jeg svarer på sånn den vises i Opera på Windows 10. Klikk for full oppløsning.

hKKSQPq.png

 

Tipper du har installert en custom font på maskinen som bruker samme filnavn, da vil det også erstattes i nettlesere ol.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Runar said:

Har du noen plugins eller annet som kan stå bak?

Alt var disablet når jeg tok screenshot. Gikk inn i manage extensions nå og slo av alt for å dobbeltsjekke og det er samme symptomet som før. Har ikke vært veldig eksperimentell heller så alt skal være temmelig vanilje her. Merker ikke denne bold-buggen på noen andre websider heller. Testet kjapt i Microsoft EDGE og der ser alt fint ut.

Lenke til kommentar
vidor skrev (28 minutter siden):

Alt var disablet når jeg tok screenshot. Gikk inn i manage extensions nå og slo av alt for å dobbeltsjekke og det er samme symptomet som før. Har ikke vært veldig eksperimentell heller så alt skal være temmelig vanilje her. Merker ikke denne bold-buggen på noen andre websider heller. Testet kjapt i Microsoft EDGE og der ser alt fint ut.

Kan du trykke Ctrl + Shift + C, holde over denne teksten, og ta et skjermbilde av boksen som dukker opp?

Lenke til kommentar
2 hours ago, Merko. said:

Trykk Windows+R   skriv inn "fonts" > enter. Har du en eller flere fonter som heter "Helvetica // Helvetica neue" eller noe slikt? 

Problemet var faktisk at kun Roboto Bold var installert (utenfor Windows-katalogen) av en EVGA-app under Programfiles. Dette kunne en se under Font Preview som kan åpnes under settings i Windows 10. På ett eller annet vis gjorde denne at selv nedlastning av dynamiske fonter ikke fungerte slik det skulle, og Roboto Bold ble automatisk brukt der den normale utgaven burde bli brukt. Dette må vel kalles en bug, og at det som skjer er en systematisk fallback til Bold-fonten fordi det er den eneste Windows har i font-familien, og dette overkjører selv muligheten til å laste ned riktig versjon over det dynamiske font-systemet i CSS som fungerer i nettleseren. Buggen oppstår i siste Opera og i Chrome. Edge har ikke dette problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • TSP endret tittelen til [Løst] Fonten etter oppgraderingen er bold

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...