Gå til innhold

Tips til uknuselig servise


Larzen_91

Anbefalte innlegg

Hei, skal få tak i et lite start kit for søsteren min som skal flytte inn i egen bolig på nyåret, og tenkte at et komplett servisesett er tingen. Har sett litt på melaminprodukter men de kan/bør vel ikke i mikrobølgeovn. Lurer derfor på om noen har en serie eller sett de kan anbefale?

 

Plusspoeng/kriterier:

Uknuselig (5-åring i hus)

Tåler oppvaskmaskin

Tåler mikrobølgeovn

Så komplett som mulig (små/store/dype tallerker, drikkeglass, krus/kopper)

 

Design og utseende er ikke så viktig, kan gjerne være kjedelig hvitt, men farger er også velkomne. Bestikk skal jeg også få tak i og tar gjerne tips på det også men det blir tradisjonelt metallbestikk tenker jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En 5-åring bør være i stand til å håndtere porselen. Det mye lærdom i å vite at ting kan gå stykker dersom man mister det i gulvet eller lignende. Vet ikke hvor du bor, men gjenbruksbutikker har ofte komplette sett i god kvalitet. 

Når jeg jobbet i barnevernet gikk tallerken, glass og bestikk veggimellom. Så da brukte vi plastservise vi fikk kjøpt på Ikea. Det slites fort ut i oppvaskmaskin - men er uknuselig. 

Har vært en del saker der melaminprodukter og bambus har blitt trukket tilbake fra markedet fordi det inneholder giftstoffer, og ofte er importert fra Kina uten spesiell kvalitetsikring. Ville sjekker nøye etter på hvor det er produsert o.l. før jeg benyttet noe slikt. 

https://www.jula.no/catalog/fritid/friluftsliv/friluftskjokken-og-piknik/flasker-begere-og-kopper/pikniksett-008487/

Er vel det nærmeste du kommer dine kriterier. Men pent er det ikke. 

Lenke til kommentar

Hvis uknuselig er et 100% krav, så er muligens plastikk det eneste alternativet?

Ellers er det vel vanlig at de små og mer eller mindre ustyrlige får sitt egne plastikkservise og alle andre bruker porselen/glass/keramikk osv?

Anbefaler gjerne det jeg har av servise men ikke før jeg vet om det er nødvendig eller ikke ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...