Gå til innhold

Life is Strange-studioets neste spill har transperson som hovedfigur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist verden det har blitt når kjønnet på hovedpersonen i spillet må stå som en stor nyhet. Spill skal ikke dreie seg om politisk korrekthet. Hadde hatt mer av den kjønnsnøytraliserende effekten de var ute etter om de bare lot være å gjøre en nyhet ut av det.

Quina fra Final Fantasy 9 er kjønnsnøytral. Tenkte aldri over det og brydde meg aldri om det. Er bare en fantasifigur. Spill er spill, virkelighet er virkelighet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
38 minutes ago, Taurean said:

Trist verden det har blitt når kjønnet på hovedpersonen i spillet må stå som en stor nyhet. Spill skal ikke dreie seg om politisk korrekthet. Hadde hatt mer av den kjønnsnøytraliserende effekten de var ute etter om de bare lot være å gjøre en nyhet ut av det.

Quina fra Final Fantasy 9 er kjønnsnøytral. Tenkte aldri over det og brydde meg aldri om det. Er bare en fantasifigur. Spill er spill, virkelighet er virkelighet.

Jeg skjønner at du ikke bryr deg om noe som ikke angår deg, men for de som faktisk er transpersoner er nok dette en velkommen nyhet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
TomAwsm skrev (8 timer siden):

Jeg skjønner at du ikke bryr deg om noe som ikke angår deg, men for de som faktisk er transpersoner er nok dette en velkommen nyhet. 

Jeg trur transpersoner verdsetter gode spill like mye som alle andre, og ønsker først og fremst det. Fokuset burde alltid være å lage ett godt spill, og det er ingen en ting man kan legge til ett spill også blir det automagisk bra eller dårlig.

Faren ved å reklamere for at det er "spill med transperson" er at hvis spillet ikke klarer å levere gameplay-messig blir det altfor enkelt for enkelte grupper å dra konklusjonen "spill med transperson er ikke bra". Og det er det ingen som tjener på i lengden.

Endret av Civilix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge det ikke legges for mye vekt på at hovedkarakteren er transperson.

Ens seksuelle legning er er tross alt bare én del av av det som til sammen danner ens personlighet.

Vil være synd hvis det går på bekostning av resten av karakterens personlighet/identitet.

Kan sammenligne det litt med Dorian fra Dragon Age Inquisition. Selv om han er homofil, ikke transperson.

Lett min favorittkarakter i hele spillet og det har ingenting med at han er homofil å gjøre.

Digget Dorian fordi han var morsom og hadde mye personlighet. Så klart kom det frem at han var homofil, men det var bare én del av han.

I min mening var han veldig godt skrevet, fordi personligheten hans var sammensatt av flere ting.

Er denne karakteren det, så er det jo bare bra. Men det gjør meg litt skeptisk når det legges så mye vekt på legningen allerede.

I en perfekt verden så skal jo alle behandles likt uavhengig av seksuell orientering eller legning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (11 timer siden):

Siden vi snakker om Life is Strange, en serie som handler mye om "coming of age" og egen identitet, så mener jeg at LGBT er et veldig relevant og tidsaktuelt hovedtema.

Hadde vært bedre om de bare lot være å gjøre en big deal ut av det, og bare la spillet være dét det er. Det er min mening. Større psykologisk effekt når man lar ting være subtilt enn når man gjør en stor sak ut av det.

Lenke til kommentar
14 hours ago, Civilix said:

Jeg trur transpersoner verdsetter gode spill like mye som alle andre, og ønsker først og fremst det. Fokuset burde alltid være å lage ett godt spill, og det er ingen en ting man kan legge til ett spill også blir det automagisk bra eller dårlig.

Faren ved å reklamere for at det er "spill med transperson" er at hvis spillet ikke klarer å levere gameplay-messig blir det altfor enkelt for enkelte grupper å dra konklusjonen "spill med transperson er ikke bra". Og det er det ingen som tjener på i lengden.

Jeg tror folk i en minoritets gruppe, setter pris på å bli representert. 

Bare denne uken så kom en artikkel om hvor glad div urbefolkning er av å bli positivt representert.

Det er veldig lett for oss, som ikke er i en utsatt gruppe å si "en utsatt gruppe vil bare ha bra spill "

Ja kan godt hende mange transpersoner er glad for at det nye star wars spillet er bra.

Kan også hende mange av de også er glad for å se noen fra sin gruppe vises i spill mediet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når jeg setter meg ned med et spill vil jeg ha godt gameplay og, i denne sjangeren, en god story.
Hvis det eneste selling-point et spill har er "transperson", så kunne utvikleren bare latt være å lage spillet imo.
Det blir det samme som å lage en hel stor kinofilm simpelt fordi en vil vise en karakter med blå skjorte.
Det gjør man bare ikke. Det er helt tilbakestående.
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...