Gå til innhold

Problemer etter oppgraderingen? Få hjelp her!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
PaladinNO skrev (8 minutter siden):

Hårek anbefalte meg å spørre her:

Hvor blir det av originalbildene som man laster opp i innlegg? Alt blir automatisk endret til 1200x800.

Om jeg ikke tar feil blir de slettet, og erstattet med den oppløsningen du referer til.. Om du vil ha høyere oppløsing på et bilde kan du heller bruke en tjeneste som imgur. 

Å ta vare på originale bilder er nok ikke det som skjer da det ville tatt mye plass dersom så var tilfellet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merko. skrev (1 time siden):

Hver brukerkonto har 10 GB lagringsplass som de kan bruke til bildene, uavhengig om de tar 500kb eller 2MB

Jeg mistenker vel at det ikke står 10 tomme GB med disk og venter på hver av oss. Forumet har (hadde) over 200 000 medlemmer mener jeg, så det hadde blitt mye diskplass til sammen. 

Grensen for hver av oss er 10GB, men det kan den være fordi 90% av brukene ikke lagrer bilder i det hele tatt, eller bare noen få små bilder.

Geir :) 

Lenke til kommentar
tom waits for alice skrev (6 timer siden):

Jeg mistenker vel at det ikke står 10 tomme GB med disk og venter på hver av oss. Forumet har (hadde) over 200 000 medlemmer mener jeg, så det hadde blitt mye diskplass til sammen. 

Grensen for hver av oss er 10GB, men det kan den være fordi 90% av brukene ikke lagrer bilder i det hele tatt, eller bare noen få små bilder.

Geir :) 

Det samme kan man jo si om samtlige tjenester som lar deg ta vare på filer (Google, Microsoft, Apple, Jotta osv)..
Her har man 10GB man kan disponere "fritt", hvertfall til bilder og video, aner ikke om det gjelder alle filtyper.

 

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (2 timer siden):

Alle bilder over 1200x1200 blir skalert ned. Originalen blir forkastet.

Så hva skjedde med funksjoner som thumbnails? Og så få opp originalen i ubegrenset størrelse (begrenset av maks filstørrelse på enkeltfiler)?
Er denne funksjonalitet ikke tilstede i det nye forumet eller har det alltid blitt benyttet tredjepartstjenester?

Er mange eldre tråder med store bilder + thumbnail, men jeg må innrømme jeg aldri har tenkt over hvor originalbildet ligger hen (her eller hos en tredjepart).

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (2 timer siden):

Så hva skjedde med funksjoner som thumbnails? Og så få opp originalen i ubegrenset størrelse (begrenset av maks filstørrelse på enkeltfiler)?
Er denne funksjonalitet ikke tilstede i det nye forumet eller har det alltid blitt benyttet tredjepartstjenester?

Er mange eldre tråder med store bilder + thumbnail, men jeg må innrømme jeg aldri har tenkt over hvor originalbildet ligger hen (her eller hos en tredjepart).

Thumbnails er ikke så mye thumbnail lenger. Når du embedder et bilde i innlegget ditt så skaleres det til maks 1000x750, og lagres med maks 1200x1200.

Lenke til kommentar

Synes ting fungerer greit nå her. (Bruker Mac og Safari.) Eneste lille hikken er (tilsynelatende) første gang jeg går inn på Mine innlegg for dagen. Da henger den en stund, og noen ganger kommer den aldri i mål og jeg får en 504 timeout. Da kan det ta noen forsøk før det virker. Etterpå virker den greit igjen. Andre funksjoner synes ikke å ha det problemet, "Siste innlegg" funker for eksempel greit, men nå har jeg ikke brukt den så ofte. 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Sarcoex - Gnålern skrev (59 minutter siden):

Noen andre som har problemer med at "Mine Innlegg" noen ganger laster veldig tregt?

Ja, Se mitt innlegg litt lenger opp. Aner ikke årsaken. Men jeg merker at det spesielt er første gangen om dagen når jeg går inn på forumet. Da hender det at den ikke laster i det hele tatt:

618803436_Skjermbilde2020-01-03kl_09_42_00.png.d5a7da3ae483cd59145f75f4ad98bc97.png

Så går det gjerne greit etterpå, om enn treigt.

Geir :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...