Gå til innhold

Problemer etter oppgraderingen? Få hjelp her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Merko. skrev (53 minutter siden):

Er nok veldig begrenset med serverkapasitet TU vil legge inn i diskusjon.no.

Når det er sagt, så er det andre sider som kjører på samme plattform hvor det er ca. like tregt, så har ingen håp om at det vil bli noe betydelig bedre etter at alle innleggene er prosessert.. :p

Er dessverre ikke noe vi kan kommentere på..

Men min oppfattelse er at TU satser ganske bra på diskusjon.no. Og jeg vil tro vi får se en ganske grei økning i ytelse, men det er jo ikke noe vi kan love. 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (6 minutter siden):

Men min oppfattelse er at TU satser ganske bra på diskusjon.no.

Èn 15% stilling vil jeg ikke anse som at TU satser ganske bra på diskusjon.no..

Men vi får se hva som skjer i løpet av 2020, kan jo bare gå en vei herfra. :)

Hva mener du med sitatet under?

Sitat

jeg vil tro vi får en ganske grei økning i ytelse

 Har du i det hele tatt noe kunnskap eller erfaring med slike systemer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Merko. skrev (6 minutter siden):

Èn 15% stilling vil jeg ikke anse som at TU satser ganske bra på diskusjon.no..

Det stemmer ikke. Den stillingen du nevner er 100%. Så TU satser på diskusjon.no. 

Merko. skrev (6 minutter siden):

 Har du i det hele tatt noe kunnskap eller erfaring med slike systemer?

Ser ikke helt relevansen i det du skriver her. Er mer en herskerteknikk enn noe annet. Og jo, ytelsen blir bedre når disse databaseoppdateringen er ferdige, men om hvor mye ytelse vi får vet vi jo ikke, jeg har ikke tall på dette, det er nok kun administratorene som kan svare på det. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (31 minutter siden):

Det stemmer ikke. Den stillingen du nevner er 100%. Så TU satser på diskusjon.no. 

Ok, min kilde var Øystein som er innholdansvarlig / leder for diskusjon.no, men om du sitter på annen info så legger jeg meg flat.

Omnia vincit amor skrev (31 minutter siden):

Ser ikke helt relevansen i det du skriver her. Er mer en herskerteknikk enn noe annet. 

Om du oppfattet det som hersketeknikk, så var ikke det intensjonen..
Det er gjerne litt relevant at man vet hva man snakker om før man mener at ytelsen vil få en ganske grei økning. :) 

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Merko. skrev (22 minutter siden):

Ok, min kilde var Øystein som er innholdansvarlig / leder for diskusjon.no, men om du sitter på annen info så legger jeg meg flat.

Stemmer at han tidligere hadde 15% stilling, men han fikk full stilling. Nå kan det godt være at det har vært endringer der men det er ihvertfall ikke meg bekjent. 

Merko. skrev (23 minutter siden):

Om du oppfattet det som hersketeknikk, så var ikke det intensjonen..
Det er gjerne litt relevant at man vet hva man snakker om før man mener at ytelsen vil få en ganske grei økning. :) 

Måten du formulerte deg på fikk meg til å tro det. Vi kan alle lære av å tenke to ganger før man skriver, og da gjelder det også måten en formulerer seg på. 

Jeg har noe erfaring med IT, men når det kommer til serverne som kjører diskusjon.no så er det som sagt kun administratorer som har innsikt. Men du kan tenke deg at når serveren driver å jobber iherdig med å bli ferdig med bakgrunnsoppgaver så går det noe tregere, og det blir raskere etter denne prosessen. Etter hva jeg har fått av informasjon så vet jeg ihvertfall at det ble byttet server når vi oppgraderte da den nye versjonen trengte en del som ikke støttes av den gamle serveren. 

Lenke til kommentar

Jeg misliker ekstremt at den venstre menyinndelingen av emner og underkategorier er borte. Tungvindt å scrolle ned og trykke meg inn i hver enkel kategori. Dette har ført til at jeg nesten ikke bruker forumet til annet enn å se på vitsetegninger som ligger på mine innlegg. Jeg har vært negativ ved hver oppgradering, men raskt vendt meg til nytt format. Etter denne oppgraderingen er det helt forferdelig.

Lenke til kommentar
Sarcoex - Gnålern skrev (15 timer siden):

Er den en måte å kun få opp sine egne innlegg med ryktepoeng? I den forrige versjonen av forumet så var det så enkelt som å bare trykke på profilen sin og velge "Se ryktepoeng". Har ikke funnet noen mulighet for det her. :ph34r::ninja:

God Jul. :xmas:

Hvis du går inn på profilen din og trykker på blå linje over svart boks vises de innleggene. Riktignok vises de andre innleggene også innimellom, men de med "ryktepoeng" (likes) kommer opp i grønt.  

Håper du har en fin jul! 

Lenke til kommentar
SeaLion skrev (På 19.12.2019 den 12.22):

Jeg vil ha tilbake formateringene subscript og superscript, altså for å kunne skrive f.eks H₂O, CO₂ og 10²⁴. Spesielt i vitenskapsdelen av forumet er dette et stort savn.

Dette ønsker jeg også! Å kunne ha muligheten til å opphøye og nedsenke tall

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
Olsenhower skrev (På 22.12.2019 den 18.36):

Jeg misliker ekstremt at den venstre menyinndelingen av emner og underkategorier er borte. Tungvindt å scrolle ned og trykke meg inn i hver enkel kategori. Dette har ført til at jeg nesten ikke bruker forumet til annet enn å se på vitsetegninger som ligger på mine innlegg. Jeg har vært negativ ved hver oppgradering, men raskt vendt meg til nytt format. Etter denne oppgraderingen er det helt forferdelig.

Hei,

Takk for tilbakemelding. Vi skal prioritere å finne en løsning for å få bedre og enklere navigeringsmuligheter mellom kategorier.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke ut etter svar og formening. Det er mer påminnelse. Ser at endre knappen forsatt forsvinner, den forsvinner litt over to uker. ?? Liker ikke at det skjer. Jeg personlig syns det ødelegger tråder når det skjer, spesielt for tråd eieren. I tillegg føler jeg at dette får folk til å kutte ut å lage tråder tilslutt, det min mening da.

Endret av TheDarkSapling - SCM
Lenke til kommentar
TheDarkSapling - SCM skrev (8 timer siden):

Jeg er ikke ut etter svar og formening. Det er mer påminnelse. Ser at endre knappen forsatt forsvinner, den forsvinner litt over to uker. ?? Liker ikke at det skjer. Jeg personlig syns det ødelegger tråder når det skjer, spesielt for tråd eieren. I tillegg føler jeg at dette får folk til å kutte ut å lage tråder tilslutt, det min mening da.

Den databasejobben tar den tiden den tar, det er ikke noe man får gjort noe med hverken fra eller til. Alle er enige i at det ikke er ideelt, men sånn er nå en gang situasjonen. 

Hva ønsker du å oppnå med å komme tilbake til det hele tiden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
henrikwl skrev (2 timer siden):

Den databasejobben tar den tiden den tar, det er ikke noe man får gjort noe med hverken fra eller til. Alle er enige i at det ikke er ideelt, men sånn er nå en gang situasjonen. 

Hva ønsker du å oppnå med å komme tilbake til det hele tiden?

Hæ!! Hva mener du med ideelt? For det første, jeg begynner å miste tålmodigheten med vente på det jeg savner mest, endre knappen. For det andre, jeg vil ikke miste interessen i lage nye tråder. ??   Jeg skjønner ikke hvorfor dette er blidt prioritert sist under oppdateringen?

Har ikke du noe favoritt fungsjon som ikke lenger fungerer? Klarer du å holde ut uten den fungsjonen til sluten av oppdateringen, når vi ikke vet med 100% nårtid oppdateringen er ferdig? Ikke? Så klart jeg blir bare mer og mer frustrert jo mer jeg må vente.

Sjønner du hvorfor jeg reagerte slik på svaret ditt? Jeg nevnte det, jeg ønsket ikke svar eller formening fra noen av dere. Hvis ikke dette er svar nok på ditt spørsmål, da får du ta det under PM. Det med hensyn til å ikke ødelegge trådens tema.

Det jeg sikter til, det hadde vært fint å hatt en oversiktlist over hvor langt oppdateringen har kommet. Da slipper man å bygge opp frustrasjon til folk. Sånn den alt har gjort hos meg. Små bugs skal jeg klare å leve med. Men at funksjoner man likte med Diskusjon.no slutter å virke, kan bli veldig frustrerende.

Endret av TheDarkSapling - SCM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Heisann, to spørsmål: (beklager om de allerede har blitt stilt)

-i mine innlegg, hvor trykker jeg for å komme til siste uleste innlegg? Dette skjedde automatisk i gamle versjonen om jeg husker rett

-hvordan skriver man i latex på nye versjonen? Dette er et teknologi-forum, og hele akademia bruker dette verktøyet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...