Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router låser seg tidvis (TP-link Archer C6)


Anbefalte innlegg

Har levert en router til en kunde, hvor de kun fikk levert modem fra Telenor, så jeg måtte fikse en router litt kjapt.

Den har stått i ca 3 uker, hvor den til nå ha låst seg 3 ganger, slik at man måtte ta strømmen på den for å få den til å funke igjen.

Har slått av Wifi (2,4 og 5 Ghz) på den da vi kun trenger kablet.

Har tilkoblet 22 IP adresser, hvor alle er faste. Det er Elbil ladestasjoner som dette er for, totalt kan det i verste fall bli 70 IP adresser

Det er lite data som går, men slik jeg har skjønt det, så kommuniserer hver IP adresse ut jevntlig til 2 forskjellige steder. (Tror de kommuniserer 1 gang pr minutt eller noe slikt for å si at alt er ok).

 

Noen som vet hva problemet eventuelt kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AndersT2 skrev (6 minutter siden):

Har slått av Wifi (2,4 og 5 Ghz) på den da vi kun trenger kablet.

Har tilkoblet 22 IP adresser, hvor alle er faste. Det er Elbil ladestasjoner som dette er for, totalt kan det i verste fall bli 70 IP adresser

Hvordan er klientene koblet til routeren? Har du en switch eller annet utstyr bak routeren? Med fare for å ta feil, så har routeren kun fire nettverksporter.

Og, har du vurdert "ordentlig" utstyr ment for slike situasjoner?

Lenke til kommentar

Kan dette ha noe med routerens ytelse å gjøre? Jeg ville startet med å låse alle routerportene til ladestasjonene til 10 mbps half duplex, og se om det hjelper. Hvis routeren ikke er managed, kan dette trolig settes i den enkelte ladestasjonen. Datamengden som skal overføres til og fra laderne er liten, så man trenger ikke gigabit her.

Lenke til kommentar
Runar skrev (28 minutter siden):

Hvordan er klientene koblet til routeren? Har du en switch eller annet utstyr bak routeren? Med fare for å ta feil, så har routeren kun fire nettverksporter.

Og, har du vurdert "ordentlig" utstyr ment for slike situasjoner?

Har 2 stk unmanaged switcher som alle går via.

Vi leverer normalt ikke slikt, men måtte haste kjøpe noe siden Telenor ikke hadde levert riktig.

Lenke til kommentar

Hva er det som ikke funker? Mister routeren Internett, eller mister den tilkobling med laderene? Skjer det på ca samme tidspunkt hver uke? 

Hadde en Archer ac3200 før, og den mistet IP på wan til fast tidspunkt hver uke. Var i kontakt med TP-Link, og de fikk logger og jeg fikk test fw tilbake og sånn, men det hjalp ikke. Til slutte sendte jeg den på RMA til komplett, kjøpe en Asus.

Lenke til kommentar
3 hours ago, AndersT2 said:

Er like greit å droppe slike kommentarer hvis man ikke har noe mer fornuftig å komme med.

Jeg så den komme, så jeg må vel være litt synsk ?

Til saken: Har du sett på mitt forslag i post nummer 3 fra toppen? Reduser speed mellom router og ladere til minimum, for å redusere belastningen på NIC i router. Hvilke ladestasjoner gjelder det?

OT: Hvor har det blitt av postnumrene etter oppgraderingen, forresten?

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...