Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beste bil-batteri om vinteren?


Adrax

Anbefalte innlegg

Jeg bor en plass hvor det fort kan bli -30 grader om vinteren og trenger derfor et godt batteri som ikke blir tappet om bilen står stille i ett par dager i ekstrem kulde, og som i tillegg som har kraft nok til å dra igang en motor ved ekstrem kulde.

Har bestilt et Optima RedTop batteri, men etter å ha lest annmeldelser i ettertid begynner jeg å lure på om jeg bare skal returnere batteriet når det ankommer i posten. Kvaliteten skal visstnok ha sunket etter at fabrikken ble flyttet fra USA til Mexico for noen år tilbake.

 

Har forstått det slik at AGM-batterier er veien å gå? Noen som har anbefalinger? Bør være en kaldstartytelse (CCA) på minst 800A.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Adrax skrev (På 15.11.2019 den 8.57):

Noen som vet kvalitetsmessig hvem som er best av Varta og Sønnak? 

Har brukt endel Sønnak Powerline. De koster litt men etter at jeg begynte å bruke de (i flere biler faktisk) så er det ikke behov for vedlikeholdslading lengre, de virker til å lades opp hurtigere enn andre. Det eldste er 6 år, og later til å være like sterkt nå som da det var nytt. Og det på en bensinbil som stort sett bare går på småkjøring, rett nok sjeldent så veldig kaldt her jeg bor på vestlandet.

Lenke til kommentar

Så stort batteri som mulig, kan være en løsning. Særlig hvis du har en bensinmotor - ofte er det da plass til et større batteri - pga av modellen finnes med dieselmotor - som blir utstyrt med større batteri. Oppgraderte min bensin Focus fra 50 Ah til 75 Ah ved å fjerne en del i batterikassen.

Har du Ford, må du også være oppmerksom på at du kanskje må ha sølv-kalsium batteri - for optimal performance.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...