Adrax Skrevet 13. november 2019 Rapporter Del Skrevet 13. november 2019 Jeg bor en plass hvor det fort kan bli -30 grader om vinteren og trenger derfor et godt batteri som ikke blir tappet om bilen står stille i ett par dager i ekstrem kulde, og som i tillegg som har kraft nok til å dra igang en motor ved ekstrem kulde. Har bestilt et Optima RedTop batteri, men etter å ha lest annmeldelser i ettertid begynner jeg å lure på om jeg bare skal returnere batteriet når det ankommer i posten. Kvaliteten skal visstnok ha sunket etter at fabrikken ble flyttet fra USA til Mexico for noen år tilbake. Har forstått det slik at AGM-batterier er veien å gå? Noen som har anbefalinger? Bør være en kaldstartytelse (CCA) på minst 800A. Siter Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 13. november 2019 Rapporter Del Skrevet 13. november 2019 (endret) AGM batteriene tåler dypere utladninger i motsetning til tradisjonelle syrebatterier. Det viktigste på vinteren er å ha topplada batteri å en bil som ikke står å tapper strøm. Endret 13. november 2019 av Simkin Siter Lenke til kommentar
Luakon Skrevet 14. november 2019 Rapporter Del Skrevet 14. november 2019 Viktig å skur av radion, ac om vinterne før man skrur av bilen slik at du enkelt kan starte dagen etter. Siter Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 15. november 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2019 Noen som vet kvalitetsmessig hvem som er best av Varta og Sønnak? Siter Lenke til kommentar
daruu Skrevet 15. november 2019 Rapporter Del Skrevet 15. november 2019 Jeg har veldig god erfaring med biltema sine batterier. Så i ditt sted ville jeg kjøpt et av de + en bra vedlikeholdslader, da får du nok start uansett Siter Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. november 2019 Rapporter Del Skrevet 15. november 2019 Best med 2 batterier Siter Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 17. november 2019 Rapporter Del Skrevet 17. november 2019 Adrax skrev (På 15.11.2019 den 8.57): Noen som vet kvalitetsmessig hvem som er best av Varta og Sønnak? Har brukt endel Sønnak Powerline. De koster litt men etter at jeg begynte å bruke de (i flere biler faktisk) så er det ikke behov for vedlikeholdslading lengre, de virker til å lades opp hurtigere enn andre. Det eldste er 6 år, og later til å være like sterkt nå som da det var nytt. Og det på en bensinbil som stort sett bare går på småkjøring, rett nok sjeldent så veldig kaldt her jeg bor på vestlandet. Siter Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. november 2019 Rapporter Del Skrevet 18. november 2019 Du kan gå for et LiFePo4-batteri, men det vil trolig koste. Siter Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 18. november 2019 Rapporter Del Skrevet 18. november 2019 Så stort batteri som mulig, kan være en løsning. Særlig hvis du har en bensinmotor - ofte er det da plass til et større batteri - pga av modellen finnes med dieselmotor - som blir utstyrt med større batteri. Oppgraderte min bensin Focus fra 50 Ah til 75 Ah ved å fjerne en del i batterikassen. Har du Ford, må du også være oppmerksom på at du kanskje må ha sølv-kalsium batteri - for optimal performance. Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.