Gå til innhold

Tips til PC-høyttalere til hjemmekontor? Ikke veldig kresen.


Anbefalte innlegg

Pop skrev (9 timer siden):

Sliter med å skjønne hvordan du får for mye bass i dem (men har ikke hørt dem selv). Står den bakporten rett i veggen? Prøv å trekke høyttalerne lenger ut fra veggen bak.

Om du leser litt anmeldelser, så ser du at det er noe mange påpeker som et 'problem'. Vet ikke hvorfor. De sto ikke helt bak i, men jeg flyttet de litt lenger frem og det hjalp noe. :)

 

Sitat

 

Win10 har ingen equalizer nei. Kun forhåndsstilling av hvilken samplingsrate og bitdybde du spiller av, samt romklang. Prøv gjerne med å høyne forventet lydkvalitet, sett den på f.eks dvd-kvalitet. Men det skulle ikke ha noe å si om du ikke har store variasjoner i materialet du spiller, f.eks 128 kbps mp3 mot masterfiler (gjerne rundt 2400kbps).

En eventuell software eq ligger i så fall i lyddriverne til hovedkortet. Du trenger altså ingen eq, og den kan ødelegge like mye som den fikser. Du må nesten bare prøve om du gidder. 

 

Allright. Takk for info. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DukeRichelieu skrev (På 4.1.2020 den 21.54):

Da var Logitech MX Sound på plass. Hadde kanskje for store forventninger etter å ha lest en del svært gode anmeldelser, så jeg er nok litt skuffet.

Om du fortsatt har mulighet til å returnere dem ville jeg vurdert det. Kjipt å kjøpe noe nytt og ikke bli fornøyd.

Lenke til kommentar
frohmage skrev (10 timer siden):

Om du fortsatt har mulighet til å returnere dem ville jeg vurdert det. Kjipt å kjøpe noe nytt og ikke bli fornøyd.

El-Kjøp har åpent kjøp i 30 eller 50 dager, så det er ikke helt usannsynlig. Nå fikk jeg de til halv pris, så jeg kan nok ikke forvente særlig mye mer til kr 500 for datahøyttalere. At jeg ble skuffet har nok med at jeg leste noen svært positive anmeldelser både av privatpersoner og bransjeblad:

 

image.thumb.png.4899ba3ae65555b6e16e831080998509.png

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Oppdatering!

Etter å ha hatt disse noen uker nå må jeg si at jeg er rimelig fornøyd. Disse er lett verdt kr 500 og sikkert også veiledende pris. Tar relativt lite plass og gir for meg en helt akseptabel lyd og til og med brukbart volum/trykk om jeg ønsker å skru opp litt når jeg gjør andre ting.

Så om noen er i samme situasjon kan jeg trygt anbefale disse.

At jeg var litt skuffet i starten hadde kanskje med at forventningene mine var skyhøye. Jeg synes også lyden var litt 'ullen', men mulig jeg har vent meg til det nå ettersom det i hvert fall ikke er noe jeg tenker over lenger. :)

 

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...