Gå til innhold

Tips til PC-høyttalere til hjemmekontor? Ikke veldig kresen.


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg en Dell 49" Ultrawide skjerm (sterkt anbefalt forresten) som ikke har innebygde høyttalere. Laptopen henger under pulten, men det blir litt stusselig lyd fra den. 

Tenker derfor å kjøpe meg noen små høyttalere eller eventuelt en planke som jeg kan ha på pulten. En veldig liten planke kunne kanskje fått plass på selve skjermfoten. Men det beste er kanskje to små høyttalere.

Ser at Logitech har diverse til så lavt som kr 250, men det er kanskje ikke noe særlig?

Det eneste jeg tenker er at det bør være rimelig kompakt og ha grei lyd på selv lave lydnivåer ettersom jeg typisk kommer til å bruke disse når jeg jobber og sitter nær de. 

Noen som har oversikt eller eventuelle tips? Tenker ikke bruke mer enn 1000-1500.

På forhånd takk! :)

Duke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den prisklassen, og spesielt når du i det hele tatt nevner høyttalere til 200kr, spiller det ingen rolle. Det finnes dessverre ikke mirakler. De er alle like gode rævva lydmessig. Se etter tilbud og kjøp da, om billigst mulig er målet.

Dersom best mulig innenfor fornuftige summer skulle bli målet kan man ta en titt på tester og erfaringer fra andre. Ellers får du bare "denne kjøpte jeg og den gjør jobben".

Lenke til kommentar
Svein M skrev (12 timer siden):

Hva en bør velge vet jeg ikke, men her er en oversikt over alternativer.

PC-høytalere:

https://classic.prisjakt.no/category.php?k=363#rparams=m=s346865052

Her er et par aktive høytalere som ser ut til å kunne kobles til PC:

https://classic.prisjakt.no/product.php?p=2136471

Takker! :)

Pop skrev (12 timer siden):

I den prisklassen, og spesielt når du i det hele tatt nevner høyttalere til 200kr, spiller det ingen rolle. Det finnes dessverre ikke mirakler. De er alle like gode rævva lydmessig. Se etter tilbud og kjøp da, om billigst mulig er målet.

Dersom best mulig innenfor fornuftige summer skulle bli målet kan man ta en titt på tester og erfaringer fra andre. Ellers får du bare "denne kjøpte jeg og den gjør jobben".

Alt er ræva selv opp mot kr 1500? Jeg nevnte kr 250 med en viss skepsis. :)

Billigst mulig er ikke målet, men best mulig gitt et lite budsjett. ;)

Og derfor spør jeg etter erfaringer fra andre som har litt bedre oversikt over dette markedet enn meg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, DukeRichelieu said:

Takker! :)

Alt er ræva selv opp mot kr 1500? Jeg nevnte kr 250 med en viss skepsis. :)

Billigst mulig er ikke målet, men best mulig gitt et lite budsjett. ;)

Og derfor spør jeg etter erfaringer fra andre som har litt bedre oversikt over dette markedet enn meg selv.

Om du er villig til å se på brukt, kan det bli helt greit opp til 1500. 

Disse spiller faktisk ikke så ille, meget bra til prisen: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=152800790 Tipper du kan by 900-1000 også.

Om du liker stilen er disse sjeldne å finne brukt: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=158313388

I tillegg ligger det mye studioutstyr ute, men jeg kjenner dessverre for dårlig til alle de merkene. Har selv kun erfaring med jbl, focal og neumann i den klassen. Dvs jeg har hørt krk også, men synes de låter elendig i mine ører.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stereo + høytalere er også et alternativ om en går opp i pris. Har bare et tilfeldig eksempel her:

https://hifi-freaks.no/stereo/forsterkere/cambridge-am5-polk-s15-set.html

Men jeg vil tro at aktive høytalere da er et bedre valg, f.eks disse:

https://www.elkjop.no/product/lyd-hi-fi/hoyttalere/aktiv-hoyttaler/ADDONT14BK/audio-pro-addon-t14-active-hoyttaler-sort

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gouldfan skrev (På 16.11.2019 den 11.08):

Jeg anbefaler sterkt Audio Pro, det er veldig bra høytalere for prisen.

Er det spesifikt Audio Pro Addon T14 som Svein M linket til du anbefaler? 

De blir ikke for store/kraftige til å ha på en pult da? 

Får ikke så godt inntrykk av hvor store de faktisk er. Det vil si, jeg leser jo målene og de ser ikke så ille ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (19 minutter siden):

Er det spesifikt Audio Pro Addon T14 som Svein M linket til du anbefaler? 

De blir ikke for store/kraftige til å ha på en pult da? 

Får ikke så godt inntrykk av hvor store de faktisk er. Det vil si, jeg leser jo målene og de ser ikke så ille ut.

Ja det er nok perfekte rimelige PC høyttalere, har blutooth og bra element og lydbrikke. Jeg har Audio Pro selv, og absolutt beste trådløs høyttaler jeg har hørt, ikke så dyrt heller.

 

Jeg er overrasket om du ikke blir veldig glad i de.

Synes de takler all musikk bra. Og det er sjelden noe gjør dette.

.Om jeg av en eller annen grunn kvitter meg med anlegget,så blir Audio Pro høytaler som jeg kan leve bra med.

Svensk kvalitet som slår alle de kjente Japser og harman, Marshall..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (44 minutter siden):

Ja det er nok perfekte rimelige PC høyttalere, har blutooth og bra element og lydbrikke. Jeg har Audio Pro selv, og absolutt beste trådløs høyttaler jeg har hørt, ikke så dyrt heller.

Nice!

Vel mulig jeg bare går for disse altså. Høres ut som de gjør nøyaktig det jeg kan håpe på til en slik pris. Men ser det litt an utover uken og til fredag. ;) 

Lenke til kommentar

Prøvde surfe litt på fredag (var på reisefot) fra mobilen, men fant ikke noen kupp. Så ikke ut til at Audio Pro var på tilbud noen plass.

Det er vel ikke tilfeldigvis noen som vet om noen gode tilbud som fortsatt står i dag?

Jeg snublet over Argon Audio Tempo A4 og synes de virker lovende. Tror faktisk de var på tilbud til kr 1498 på fredag, men det sto ikke at det var tilbud på siden, så jeg trodde jeg hadde god tid. Prisen er nå 1798.

Dette er visstnok HiFi-Klubbens eget merke. :)

 

 

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...