Gå til innhold

Star Wars Jedi: Fallen Order får ingen tidlig tilgang for EA-abonnenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Donkey Kong skrev (5 timer siden):

Spoilere er altså offisiell begrunnelse. En mer sannsynlig årsak er at 10 timers prøve ikke passer til et slikt type spill, ettersom historien antakelig kan fullføres i prøveperioden.

De kunne hatt tidlig inngang uten at de lar deg ha en 10-timers prøve, så jeg tror helt på at det er spoilere som er hovedgrunnen. 

Lenke til kommentar
FB.032103100538015 skrev (28 minutter siden):

Synes flere spill burde komme med demoer/betaer så man faktisk kan teste spillet før man kjøper.. Synd å kjøpe ett spill til 799 og spille det 1 gang fordi det var dårlig..

Hvordan fungerer angreretten på spill kjøpt over nett?

 

Du har angrerett når:

kjøpet har blitt gjort over internett eller via telefon (og næringsdrivende har lagt opp til at salget skal skje på den måten).
kjøpet foregikk hjemme, på gaten eller stand – og du handlet for over 300 kroner.
Angreretten gjelder i EØS-landene.

OBS! Angreretten gjelder ikke når du kjøper fra en privatperson.

Hva er gyldig grunn?
 
Du behøver ikke å oppgi noen som helst grunn for å bruke angreretten, men du må holde fristen.

Kan jeg teste det jeg har kjøpt?
 
Du kan åpne emballasjen og undersøke varen. Hvis du gjør for omfattende undersøkelser, eller varen blir skadet, kan du risikere at du ikke får tilbake hele beløpet.

Lenke til kommentar
6 hours ago, Donkey Kong said:

Spoilere er altså offisiell begrunnelse. En mer sannsynlig årsak er at 10 timers prøve ikke passer til et slikt type spill, ettersom historien antakelig kan fullføres i prøveperioden.

Det spiller fremdeles ingen rolle. F.eks kunne man spille Mass Effect Andromeda i 10 timer, men historien stoppet på et spesifikt punkt i prøveperioden. De kunne gjort det samme i Jedi Fallen Order.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gunfreak skrev (22 minutter siden):

Før i tiden lagde man egene demo brett,  de kunne ofte ha deler av hovedspillet men var er egent unikt brett.

Da unngikk man spoilere.

Men det koster vel for mye tid og penger å gjøre slik i dag. 

Er nok tingen.. Så skal de prioritere og. 

Beta testing er ihvertfall sånn at du får testet ut kartene som kommer ut, så da får du ihvertfall prøvd meta. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Personlig tror jeg at den uoffisielle grunnen er følgende: om forbrukere hadde spilt spillet i en beta/demo eller lignende, hadde x antall pre-orders blitt kansellert. Altså, de er redde for at de leverer et dårlig produkt, derfor lar de ingen få innsyn før det nesten er for sent å angre seg som forbruker.

Lenke til kommentar
Windoge skrev (1 time siden):

Det spiller fremdeles ingen rolle. F.eks kunne man spille Mass Effect Andromeda i 10 timer, men historien stoppet på et spesifikt punkt i prøveperioden. De kunne gjort det samme i Jedi Fallen Order.

Kanskje, men nå ha EA 10 timer som praksis. Å unnvike fra dette utgangspunktet kunne blitt tolket som at spillet er veldig kort.

Alternativt tror jeg de er redd for lunken mottakelse. Uansett tror jeg ikke på at spoilere er hovedgrunnen.

Lenke til kommentar

Har pre-loaded på EA Origin og gleder meg. Var utrolig lunken til spillet, men jo mer vi har fått se jo mer lovende synes jeg det ser ut og Respawn lager jo generelt temmelig solide spill.

Stusser jo dog over at EA går mot sin egen praksis her, at folk med EA Access Premier ikke får noen "early access" eller noe som helst gjør meg meget skeptisk. Om det er på grunn av at det kan røpe viktig og kule ting i historien så er det jo temmelig idiotisk av EA å ha lovnader om at de med EA Access skal få tilgang tidligere.. Slike ting må de jo tenke på før de selger tjenester med dette som en fordel du ska få av tjenesten eller hadde de null ambisjoner om å levere spill med interessant historie? Hva med neste Dragon Age? Blir det samme praksis der?

Det at embargo for anmeldelser løftes samtidig som spille har release, at ingen får tilgang på noen demo, og at EA Access ikke får noen form for early-access stinker jo lang vei. Sånt vitner jo normalt om en utgiver som ikke har trua på produktet og har konkludert med at anmeldelser, tidlig tilgang osv vil ha direkte innvirkning på salget i negativ retning.

Men jeg er jo fremdeles håpefull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, RamGuy said:

Har pre-loaded på EA Origin og gleder meg. Var utrolig lunken til spillet, men jo mer vi har fått se jo mer lovende synes jeg det ser ut og Respawn lager jo generelt temmelig solide spill.

Stusser jo dog over at EA går mot sin egen praksis her, at folk med EA Access Premier ikke får noen "early access" eller noe som helst gjør meg meget skeptisk. Om det er på grunn av at det kan røpe viktig og kule ting i historien så er det jo temmelig idiotisk av EA å ha lovnader om at de med EA Access skal få tilgang tidligere.. Slike ting må de jo tenke på før de selger tjenester med dette som en fordel du ska få av tjenesten eller hadde de null ambisjoner om å levere spill med interessant historie? Hva med neste Dragon Age? Blir det samme praksis der?

Det at embargo for anmeldelser løftes samtidig som spille har release, at ingen får tilgang på noen demo, og at EA Access ikke får noen form for early-access stinker jo lang vei. Sånt vitner jo normalt om en utgiver som ikke har trua på produktet og har konkludert med at anmeldelser, tidlig tilgang osv vil ha direkte innvirkning på salget i negativ retning.

Men jeg er jo fremdeles håpefull.

Når EA kom med den lovnaden,  trodde de vel aldri i verden at de ville lage et lineært SP spill.  Husk dette er fra firma som erklærte lineære single player spill for døde. 

Så de trodde bare at fra nå av ville de bare gi ut live services. Og da er det jo ikke et problem å la folk spille litt tidlig. 

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Fra EA sin egen hjelpe side "

Premier is a membership tier for Origin Access that lets you play the latest and greatest EA games before anyone else. It gets you:

  • access to our games, starting five days before they launch"

 

Sånn sett så er det jo ganske tåpelig. Da burde review embargo løftes senest samme dag som premier members får tilgang. Samme om spillet er godt eller dårlig :p  

Som jeg skrev i første innlegg betyr det ikke så mye for meg personlig ene aller andre veien, men det er dumt å bruke den 5 dagern som første bulletpoint for å selge folk premier og det ikke stemmer i alle tilfeller. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...