Gå til innhold

Enda en kjøpe-tv-tråd


Anbefalte innlegg

Hei!

Har nesten ingen erfaring med tv'er så er litt på dypt vann her når jeg nå endelig skal se etter en egen tv.

Ønsket størrelse: 49-50" (pga. plass)

Bruksområde: Gaming og film/serier

Prisområde: 5 000 - 7 000 (men gjerne billigere)

Tidligere kun vært vant med 40-50" og synes det er stort, så det sier jo litt. Tenker i utgangspunktet at jeg ikke er veldig kresen og antakeligvis kan kjøpe noe ganske billig, men så blir man litt revet med av modeller som får mye bedre tilbakemeldinger. Ser Samsung Q70R, som ser veldig fristende ut på papiret, men som koster en del (for meg). Koster nå kr 8 990 på tilbud. Sannsynlig at den kan bli billigere rundt black friday? Og er den egentlig overkill for en som ikke er veldig tv-entusiast? Ser Samsung RU7105 går igjen som et godt billigvalg her, men er det godt nok? Det er så vanskelig. Tenker bare at når jeg først skal kjøpe en tv så er det jo litt gøy å kjøpe noe ordentlig. Om det er noe jeg burde opplyst om, spør i vei. Setter pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
26 minutter siden, MrMarbles skrev:

Q70 er noe av det bedre du kan kjøpe nå til den prisen og i den størrelsesrangen. Dersom du kjøper nå, så kan du jo høre med butikken om de har noen form for prisgaranti i forhold til Black Friday. Evt. så har man jo også åpent kjøp hos f.eks. Komplett/Elkjøp/Power.

God idé. Åpent kjøp må jo gå igjennom uansett. Takk for innspill!

Lenke til kommentar
4 minutter siden, MrMarbles skrev:

Bare hyggelig ?

En ting til. Dersom det er 49" (eller 43") du kjøper, så får du ikke 120Hz og Freesync (hvis det er viktig for deg). Om det ikke er det, så er det ikke så farlig ?

Har ikke så mye plass mellom vinduer og døråpninger, så tror noe større enn 50" vil passe dårlig. Aner ikke hva 120Hz eller Freesync er eller har å si for meg, men jeg burde kanskje ikke søke det opp heller siden jeg uansett går glipp av det og vil komme til å ergre meg over tapet ?

Ser for øvrig at HiFi-klubben har nettopp en black friday prisgaranti, så da er vel den grei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...