Gå til innhold

Vi oppgraderer debattplattformen vår


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
58 minutter siden, Ketill Jacobsen skrev:

Innlegg er ikke lenger lesbare (hvor det er referanser til tidligere innlegg! Regner med at dette er bare innkjøringsproblemer.

Se nest siste artikkel der Tibber er i hovedrpllen.

Det stemmer. Dette blir forhåpentligvis fikset etterhvert. Det pågår nå en del bakgrunnsoppgaver som skal fikse tidligere innlegg og gjøre det slik at formatene blir riktige i forhold til hvordan IPB 4 fungerer. IPB 4 sitt databasesystem er noe annerledes enn versjon 3. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Oddvar Mikalsen said:

Hva er problemet med å være anonym?

 

Helt enig, Oddvar.

Når man ber om fullt navn, så blir det fort slik som på vg.no, hvor ingen med vettet i behold legger ut kommentarer.  Man får en søplete debatt, der hvor argumentet opprinnelig var at man ville oppnå en saklig debatt.

Endret av BjartmarO
Lenke til kommentar
12 minutter siden, BjartmarO skrev:

 

Helt enig, Oddvar.

Når man ber om fullt navn, så blir det fort slik som på vg.no, hvor ingen med vettet i behold legger ut kommentarer.  Man får en søplete debatt, der hvor argumentet opprinnelig var at man ville oppnå en saklig debatt.

Når de fleste sitter bak en fake-facebook profil skjer dette ofte, men på flere artikler har vg skrudd av kommentarfeltet heldigvis, enten det er om politikk eller kultur klæsj for og unngå drama. Ser stadig flere artikler for kommentarfeltet er fjernet enkelt fordi det skapes unødvendig mye dritt i kommentarfeltene av hvem som helst, noen med fullt navn som aldri har lært seg folkeskikk og noen småtroll som elsker og skape enda mer hat. Selv om vg "krever" at du har en ekte facebook profil ser jeg de samme personene komme tilbake til kommentarfeltene igjen og igjen. Litt rart de ikke stenger alle kommentarfeltene og flytter alt til vg-debatt nettsiden de har.

(Eller en lignende løsning som tek.no / diskusjon.no hadde, bare vg > vg-debatt siden.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
14 hours ago, MultiGamerClub said:

Når de fleste sitter bak en fake-facebook profil skjer dette ofte, men på flere artikler har vg skrudd av kommentarfeltet heldigvis, enten det er om politikk eller kultur klæsj for og unngå drama. Ser stadig flere artikler for kommentarfeltet er fjernet enkelt fordi det skapes unødvendig mye dritt i kommentarfeltene av hvem som helst, noen med fullt navn som aldri har lært seg folkeskikk og noen småtroll som elsker og skape enda mer hat. Selv om vg "krever" at du har en ekte facebook profil ser jeg de samme personene komme tilbake til kommentarfeltene igjen og igjen. Litt rart de ikke stenger alle kommentarfeltene og flytter alt til vg-debatt nettsiden de har.

(Eller en lignende løsning som tek.no / diskusjon.no hadde, bare vg > vg-debatt siden.)


--- sitat slutt (sitatfunksjonen funker ikke så bra i artikkelen på tu.no) ----

Noen foreslo et sted å ta bort 'Like' knappen fordi de mente at denne oppfordret til ekstreme og tabloide utsagn for å få mest mulig liker-klikk. På VG blir også tråden sortert etter antall liker-klikk og resultatet av det er heller dårlig.

Forslag: Ta bort liker-knappen. Sorter kronologisk.

Endret av Nils Lande
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor gjøres oppgraderingen?

For meg er dette omtrent som ventet, funksjoner jeg brukte før har byttet plass eller blitt borte. Nye har kommet til som jeg må bruke energi på å skru av..Ikke funnet noe å glede meg over så langt.

1:Hvordan ser jeg koden når jeg siterer noen?

2:Hvordan slår jeg av den j*vla lyden. OM JEG VIL HA LYD FRA BROWSEREN GÅR JEG INN PÅ YOUTUBE!!

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (44 minutter siden):

1:Hvordan ser jeg koden når jeg siterer noen?

2:Hvordan slår jeg av den j*vla lyden. OM JEG VIL HA LYD FRA BROWSEREN GÅR JEG INN PÅ YOUTUBE!!

1: Det kan du ikke lenger.
2: Klikk på bjella og velg "varslingsinnstillinger". Nede på siden der kan du skru av lyden.

Ellers er det mange tips i denne tråden her: 

 

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
Kahuna skrev (4 timer siden):

Hvorfor gjøres oppgraderingen?

For meg er dette omtrent som ventet, funksjoner jeg brukte før har byttet plass eller blitt borte. Nye har kommet til som jeg må bruke energi på å skru av..Ikke funnet noe å glede meg over så langt.

1:Hvordan ser jeg koden når jeg siterer noen?

2:Hvordan slår jeg av den j*vla lyden. OM JEG VIL HA LYD FRA BROWSEREN GÅR JEG INN PÅ YOUTUBE!!

Hei!

Diskusjon.no utgjør den bakenforliggende programvaren til kommentarfeltet til TU.no og Digi.no. Som jeg skriver i kommentaren, så forenkler oppgraderingen i stor grad videre utvikling også av kommentarfeltet. I tillegg er det en rekke nye funksjoner og forbedringer som gjorde at vi ønsket å oppgradere, i tillegg til at våre gamle, tekniske løsning var utdatert. Ellers setter vi pris på alle tilbakemeldinger om hvordan vi kan forbedre det for deg. Det kan du ta her.

Men for å svare kort på dine spørsmål:

1) BBCode-modus er ikke lenger støttet. Siteringsfunksjonen er forbedret slik at du skal slippe å forholde deg til siteringskode.
2) Her fikk du råd ovenfor meg, men du kan klikke på varslingsinnstillinger, og fjerne merket for å skru av lyden. 

Mvh, Øystein

Lenke til kommentar
frohmage skrev (21 timer siden):

1: Det kan du ikke lenger.
2: Klikk på bjella og velg "varslingsinnstillinger". Nede på siden der kan du skru av lyden.

Ellers er det mange tips i denne tråden her: 

 

1: Gjelder det bare meg? Svar jeg har sett fra andre tyder på det..

2: Takk. :)

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...