Gå til innhold

Tilbakemeldinger: Hva synes du?


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-404071
Flin skrev (3 minutter siden):

Reklame mellom innlegg er irriterende. Jeg har fremdeles ikke funnet ut hvordan man filtrer "mine innlegg" slik at tråder hvor jeg ikke har vært aktiv på flere år ikke vises. Jeg savner den gamle "full editor" funksjonen. Resten liker jeg. 

Du må nå velge å ignorere dem manuelt. 

Alternativt kan du opprette en egendefinert aktivitetsstrøm, eller velge "innhold jeg har skrevet i".

Her er en aktivitetsstrøm som viser ulest innhold i tråder du har skrevet i de siste 365 dagene. Lagre den som en ny strøm dersom du ønsker å benytte deg av den (evt. gjør endringer på den), og få rask tilgang til den fra nedtrekksmenyen "mine aktivitetsstrømmer".

https://www.diskusjon.no/discover/content-posted/?&stream_date_type=relative&stream_date_relative_days[val]=365&stream_date_relative_days[unit]=d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Øystein skrev (7 minutter siden):

Hei,

Vi har oppdaget en bug hvor man ikke kan bruke piltastene dersom man skriver et smilefjes, som f.eks. : ) (som blir :) uten mellomrom). Dersom man flytter på tekstmarkøren mens man har skrevet : ) - altså uten mellomrom -, og før teksten har endret seg til en smiley, så kan man ikke bruke piltast eller skrive inn noe.

Har du problemer hver gang, eller er det bare enkelte ganger du opplever dette problemet? Klarer du å gjenskape det?

 

Jeg hadde en smiley på slutten av innlegget mitt så det var nok derfor. Da vet jeg hvertfall om at det er en bug :)

Lenke til kommentar
Øystein skrev (4 minutter siden):

Hei,

Vi har oppdaget en bug hvor man ikke kan bruke piltastene dersom man skriver et smilefjes, som f.eks. : ) (som blir :) uten mellomrom). Dersom man flytter på tekstmarkøren mens man har skrevet : ) - altså uten mellomrom -, og før teksten har endret seg til en smiley, så kan man ikke bruke piltast eller skrive inn noe.
 

En bug, bare? Den nye editoren er helt katastrofe. Kan ikke fjerne tom linje før øverste sitat. Kan ikke sette inn innhold mellom to sitater som kommer etter hverandre. Prøver man å flytte det nederste med musa, lar det seg ikke flytte, og meldingen "Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet " kommer opp.

Ctrl+Pil opp / ned virker ikke. Ctrl+Pil venstre / høyre kommer seg noen ganger ikke ut av avsnittet. Og når den gjør det, hopper den over et ord for mye.

Ctrl+backspace oppfører seg feil når et ord er markert.

Ctrl+backspace oppfører seg feil etter komma. Og på starten av avsnitt.

Ctrl+delete oppfører seg feil på slutten av avsnitt.

Man kan ikke klippe ut et innlegg herfra, inkludert sitat, redigere det i libreoffice writer, og så lime det inn her.

Når man får varsling om nytt svar i tråden, og trygger på gå til første nye innlegg, kastes man ut av editoren.

Feil som dette kommer og går. Gjør man det samme på nytt, fungerer det.

Denne editoren er implementert av en total amatør som aldri har redigert tekst. Hvorfor betaler dere for dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Mr supergomp said:

Ser forresten nå at det går an å ignorere medlemmer. Var det sånt tidligere også eller er det kommet etter oppgraderingen?Vil ikke det ødelegge litt poenget med et diskusjonsforum?

Gikk an tidligere.

Nja, "ødelegge poenget med et diskusjonsforum" sier du. Noen ganger så må man nesten bare ignorere noen. Bruker funksjonen minimalt. Men jeg har støtt på noen ytterst få som har helt feil type holdninger, da kan det jo være greit å ha muligheten til å ignorere dem, dersom noe i den tråden likevel var interessante bidrag i fra andre.

Lenke til kommentar
Øystein skrev (44 minutter siden):

Du må nå velge å ignorere dem manuelt. 

Alternativt kan du opprette en egendefinert aktivitetsstrøm, eller velge "innhold jeg har skrevet i".

Her er en aktivitetsstrøm som viser ulest innhold i tråder du har skrevet i de siste 365 dagene. Lagre den som en ny strøm dersom du ønsker å benytte deg av den (evt. gjør endringer på den), og få rask tilgang til den fra nedtrekksmenyen "mine aktivitetsstrømmer".

https://www.diskusjon.no/discover/content-posted/?&stream_date_type=relative&stream_date_relative_days[val]=365&stream_date_relative_days[unit]=d

Takk for svar, det er iallefall et alternativ. Mulig jeg må bruke det en stund før jeg dømmer det, men mitt første inntrykk er negativt. Den gamle var ren og lett å bruke. Den nye er for mye, hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
44 minutes ago, Emancipate said:

Kan ikke sette inn innhold mellom to sitater som kommer etter hverandre. Prøver man å flytte det nederste med musa, lar det seg ikke flytte, og meldingen "Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet " kommer opp.

Sitater er generelt ganske bedritent implementert i invision-editoren. Jeg har lagt meg til vanen å skrive inn litt tekst før jeg trykker sitatknappen, sånn at jeg har rom for å flytte rundt på sitatene etterpå.

Lenke til kommentar
G skrev (2 timer siden):

Husk at avatarene var mye mindre i størrelse i det tidligere forumet når det var firkantet. Nå er detaljnivået zoomet litt inn. Mens den avrundende sirkelen gjør at bildet ikke skriker etter oppmerksomhet nå når det er blitt større bredde og høyde på avatar. Sånn sett så må en ned i størrelse dersom en skal tilbake til firkant.

Er det flere pixler i avatarene nå enn det var før, altså?

Lenke til kommentar
55 minutes ago, frohmage said:

Er det flere pixler i avatarene nå enn det var før, altså?

Nei, tviler på at bildefilen du la inn har noe annet antall piksler, men at presentasjonen opptar flere piksler nå i bredde og høyde enn i det gamle forumet. Men, jeg jobber jo ikke for forumet, så dette får andre redegjøre for. Jeg prater kun om det jeg har observert, som igjen er noe subjektivt.

Dersom du ikke klarer å se at avataren er mer inn-zoomet så, da er det ikke mitt problem..

Endret av G
Lenke til kommentar
Mr supergomp skrev (2 timer siden):

Tenkte mer på hvordan det vil se ut for andre forumbrukere. Hvis du fks hadde blokkert noen som leser denne tråden, da ville det jo se ut som om jeg snakker med meg selv.

Innlegga til ignorerte brukarar vil framleis visast i trådane, men du ser ikkje innhaldet. Det står kven som har skrive innlegget, at du har valgt å ignorere brukaren og spørsmål om du vil lese innlegget likevel.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Zeph said:

Innlegga til ignorerte brukarar vil framleis visast i trådane, men du ser ikkje innhaldet. Det står kven som har skrive innlegget, at du har valgt å ignorere brukaren og spørsmål om du vil lese innlegget likevel.

Og dette kan jo hjelpe betydelig i mot debattanter som skriver sidelange avhandlinger som for det meste inneholder f.eks. konspirasjonsteorier som kan lese om til man ikke orker å holde en saklig debatt med slike folk lengre ?

Lenke til kommentar

Den nye editoren fungerer jo ikke til seriøs redigering i det hele tatt. Man kan ikke markere et område, inkludert sitater, klippe det ut, og lime det inn et annet sted i innlegget. For idet man klipper ut, følger ikke alt med, og det blir stående en tom sitatboks, og noe tekst. Idet man limer inn, kommer ingenting.

Å markere området, for så å dra det for å flytte på det, fungerer heller ikke.

Å klippe ut alt, redigere i et ekte program, og å lime det inn igjen i nettleseren, fungerer heller ikke (sitater ødelegges).

Hva skal man gjøre for å redigere innlegg?

Tekstboksen kan ikke resizes uendelig nedover, så den har plass til hele teksten. Den resizer bare et kort stykke, før den stopper.

Edit:

Får man ikke flyttet det, så får man slette det. Jeg markerte det, og trykket backspace. Forsvant det? Nei. Igjen, med delete-knappen? Nei, fortsatt der.

Dette holder ikke.

Edit 2:

Jeg fikk slettet sitatet manuelt, og deretter slettet tekst. Dette førte til at to avsnitt over dette ble vist uten det mye omtalte (tidligere i tråden) mellomrommet mellom. Så måtte jeg ordne det også.

Og: Ctrl+Z fungerer jo ikke normalt. Den tar med seg en vilkårlig mengde tekst, istedenfor noe forutsigbart (altså det siste ordet).

Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Emancipate skrev (33 minutter siden):

Den nye editoren fungerer jo ikke til seriøs redigering i det hele tatt. Man kan ikke markere et område, inkludert sitater, klippe det ut, og lime det inn et annet sted i innlegget. For idet man klipper ut, følger ikke alt med, og det blir stående en tom sitatboks, og noe tekst. Idet man limer inn, kommer ingenting.

Å markere området, for så å dra det for å flytte på det, fungerer heller ikke.

Å klippe ut alt, redigere i et ekte program, og å lime det inn igjen i nettleseren, fungerer heller ikke (sitater ødelegges).

Hva skal man gjøre for å redigere innlegg?

Tekstboksen kan ikke resizes uendelig nedover, så den har plass til hele teksten. Den resizer bare et kort stykke, før den stopper.

Edit:

Får man ikke flyttet det, så får man slette det. Jeg markerte det, og trykket backspace. Forsvant det? Nei. Igjen, med delete-knappen? Nei, fortsatt der.

Dette holder ikke.

Edit 2:

Jeg fikk slettet sitatet manuelt, og deretter slettet tekst. Dette førte til at to avsnitt over dette ble vist uten det mye omtalte (tidligere i tråden) mellomrommet mellom. Så måtte jeg ordne det også.

Og: Ctrl+Z fungerer jo ikke normalt. Den tar med seg en vilkårlig mengde tekst, istedenfor noe forutsigbart (altså det siste ordet).

Brukerfeil. igjen.

Lenke til kommentar
Merko. skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg skrev det lengre opp i tråden også hvor jeg beviste med video, jeg kan godt gjøre det samme med den andre posten din i morgen. :)

At det fungerer for deg, betyr ikke at det er brukerfeil når det ikke fungerer for andre. Det kan være faktorer du ikke har kontroll på, alt fra nettleser, operativsystem, tidligere handlinger i editoren som har fått den interne modellen til å bli forandret på en slik måte at ting ser likt ut, men fungerer ulikt (dette har helt klart skjedd meg, for når jeg laster siden på nytt, så fungerer det), skjermstørrelse, zoom, selve innholdet rundt, osv...

Videoen din viste ikke det jeg etterspurte:

1. Sitater rett etter hverandre. Du flyttet dem til å være etter hverandre, noe som blir noe annet (se det jeg skriver om den interne modellen).

2. Sett inn tekst mellom sitater.

At du fikk flyttet på sitatet, er en annen sak. Igjen, se feilkilder over.

Videre, fikk jeg ikke slettet videoen fra innlegget når jeg prøvde å sitere deg. Får du til det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Merko. skrev (På 4.12.2019 den 16.19):

Er nok bare brukerfeil. :)

Mulig, for endel av det som nevnes er jo ingen utfordring - men kan også være nettleser eller andre lokale utfordringer

Emancipate skrev (3 minutter siden):

Videre, fikk jeg ikke slettet videoen fra innlegget når jeg prøvde å sitere deg. Får du til det?

Jeg får det nå til. Likt med å skrive mellom sitater

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...