Gå til innhold

Premiere tirsdag: Verdens raskeste elbil


Paal Kvamme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs om du har hørt litt for mye på Musk bullshit nå gitt :p

 

 

Vi får se. Jeg vet ikke hva disse vil kunne gi i effekt i en bil, men det åpner jo for ekstreme ytelser på bane da. Morsomt konsept ihvertfall. Kompressoren går og pumper luft i tankene når det er batterieffekt til overs (ikke pedalen i bunn) og slipper ut luft gjennom thrusterne når det trengs. 8 stk. tror jeg det skulle være, to på hver side. Bør kunne gi ganske gode kjøreegenskaper på glatt føre også, enkelt for antisladd-systemet å rette opp bilen når det bare er å åpne noen ventiler ;)

Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (På 12.11.2019 den 0.09):

Kompressoren går og pumper luft i tankene når det er batterieffekt til overs (ikke pedalen i bunn) og slipper ut luft gjennom thrusterne når det trengs. 8 stk. tror jeg det skulle være, to på hver side. Bør kunne gi ganske gode kjøreegenskaper på glatt føre også, enkelt for antisladd-systemet å rette opp bilen når det bare er å åpne noen ventiler ;)

Thrustere på bil er jo bare utrolig godt tenkt (håper jeg). ? Tesla slutter tydeligvis ikke med å tenke totalt utradisjonelt, og det er jo skikkelig kult. ?

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (1 time siden):

Thrustere på bil er jo bare utrolig godt tenkt (håper jeg). (..)

Ikke i det hele tatt, det er en ubrukelig gimmick.

Er mange busted videoer/artikler der ute som forklarer matematisk i detalj hvorfor det er en dårlig ide, men resultat-tallene er noe slikt som ved å legge på ett halvt tonn med utstyr kan du få en akselerasjon på 10 meter per sekund for ett sekund, også bruker du en halv dag på å lade opp trykket igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...