Luakon Skrevet 11. november 2019 Rapporter Del Skrevet 11. november 2019 Passaten 2010 4 motion 170hk har gått 250 000 og er fortsatt sprekk, men ønsker å vedlikeholdet bilen. Leste at jeg burde rense EGR- venitlen, men at det ikke hjalp hvis du ike bytter innsugsmanifold. Hva burde jeg gjøre ved rensing av EGR-ventil? Ideer? Siter Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 12. november 2019 Rapporter Del Skrevet 12. november 2019 Trenger ikke bytte manifold, den kan også skrues av og renses. Siter Lenke til kommentar
Luakon Skrevet 14. november 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. november 2019 (endret) Takk, men det er vell ikke vits å rense/bytte hvis ikke motor lampen lyser og indikerer presis feil Endret 14. november 2019 av Luakon Siter Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 14. november 2019 Rapporter Del Skrevet 14. november 2019 egr og innsug vil som regel kokse seg til, å rense begge deler skader som regel aldri og er bare godt for motor! Alt etter hvilke innsug du har, så funker varmt vann fra høytrykkspyler og dieselbad over natta. Beste er jo såklart å få kodet bort hele egren, da den soter igjen motor. Men husk å fjern innmat i dpf viss du koder vekk egr, da dpf vil gå fortere tett. Siter Lenke til kommentar
Luakon Skrevet 14. november 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. november 2019 Ja, vurderte det, men hvis jeg fjerner innmaten på pdf for jeg ikke eu-godkjent bilen om 2 år videre. Bilen vil også være mye sterke når innmaten på pdf blir fjernet og egr deleting. Motor vil gå bedre, men kanskje jeg bytter egr og slangen, eller bare sletter EGR-ventil. Ulempen vil være hvis jeg fjerner EGR vil motor bruke lenger tid på å varme seg. Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.