Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål: Super sex, dårlig kjæreste eller bra kjæreste, dårlig sex?


Anbefalte innlegg

Dette er et spørsmål jeg vil dere skal tenke litt på. Fornuften og første tanken er jo at sex ikke betyr alt, men at det er viktigst at kjæresten er en god person ellers. Men, et helt liv med dårlig sex, bare for å være kjæreste med en du kan få dekt samtalebehovet med fra venner, er det verdt det?

 

Kort sagt: Jeg er sammen med en utro alkoholiker. Jeg er en klovn som slår opp og løper tilbake hver gang. Men jeg har aldri i mitt 34 år gamle liv hatt ikke engang en brøkdel så god sex som vi har. Jeg blir uvel av å tenke på at noen andre skal være nær kroppen min, og har aldri klart å slippe meg løs med noen andre. Jeg har hatt sex med rundt 40 andre menn, men det kan ikke sammenlignes 10% av nytelsen engang og etter min seksuelle åpenbaring med kjæresten har sex blitt utrolig viktig for meg. Jeg har selv vært utro med hans tillatelse for at vi skulle være "even" og for å teste terrenget, men det er alltid utrolig skuffende opplevelser.

 

Nå begynner jeg å tenke om jeg bare må finne meg i at han jevnlig er en erkedust, og at det i det minste er bedre enn skuffende sex med en annen resten av livet. Han er jo mye god også, varter opp, tar vare på meg, vi er som to dråper vann, og liker samme type sex, noe jeg aldri har funnet eller turt å teste med andre før eller kan se for meg å gjøre med noen andre i fremtiden. Men han sårer, han er notorisk utro når han drikker, det er absolutt ikke greit, han lover å aldri drikke igjen men bryter alltid løftet og finner på løgner for å få drukket bak min rygg. Men alternativet virker ikke bedre, snill mann og dårlig sex. Aldri kan jeg gi kroppen min hen til en annen. Aldri har jeg opplevd lignende kjemi og tiltrekning.

 

Helt ærlig, hvordan hadde dere valgt? Jeg føler det blir som å ha opplevd himmelen for så å bo i en pappeske på gata.. Jeg kunne ikke forestille meg at sex kunne være så bra!

 

Anonymous poster hash: 89bbd...173

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror i større grad at sex kan fikses, men ikke kjærester. Så hvis utgangspunktet er en god kjæreste, men dårlig sex, så kan sistnevnte gjøres noe med. Til en viss grad - hvertfall slik at man får en bra kjæreste, og ok sex. Da er det ikke mye å si på vel?

 

Folk kan ikke endres før de får en selvrealisering og det skjer som regel først når det blir slutt. Ikke forvent at en kjæreste blir et bedre menneske mens man er sammen med de. Folk har ikke evne til å vokse/endre seg før de tenker "hvorfor er jeg alene igjen?"

 

Men dette er uansett ikke et ultimatum, det finnes god kjæreste og god sex. Hvorfor tror det må være enten eller?

Lenke til kommentar

Spennende vinkling på temaet!

 

For å svare enkelt og for min egen del så vil jeg personlig valgt ei som er fantastisk som kone og partner og heller hatt dårligere sex. Som nevnt av djgudleif så kan sex fikses, men samlivet totalt sett er ikke så lett å fikses.

 

Det er supert at dere har det så fantastisk på så mange måter, men leit å høre at det er noe som skaper skjær i sjøen også. Som du sier notorisk utro, notorisk løgner og ikke minst alkoholiker også. Man må spørre seg selv litt om dette er noe man kan leve med og samtidig prøve å se hvordan kan bli i fremtiden for din egen del her. Tenker da på totalt pakken med boforhold, økonomi, hans alkoholbruk og kommer det til å trappe opp enda mer? Når vil du evt si stopp?

 

Viktigste rådet mitt til deg er følgende:

1. Tenk igjennom deg og ditt, om hvordan du ønsker å ha det nå og i fremtiden. Er sex'en alene verdt det du ellers har av negativitet i forholdet? 

2. Prat med han om alkoholforbruket hans når han er edru, men på riktig måte. Få han til å søke hjelp for alkoholproblemet hans?

3. Finn ut om du og han evt kan finne andre løsninger ved å ha ett mer åpent forhold, hvor det er lov å ha sex med andre, men må bruke kondom f.eks.

 

Punkt 3 kan fungere for noen og ikke for andre. Min kone og jeg har åpent forhold og det fungerer veldig godt for oss. Vi har 2 enkle regler. 1 = bruk kondom ved samleie og sex leketøy som ikke er ens egne! 2 = Vær sikker på at man ønsker å ha sex/lek med den personen, er man i tvil så la være! Og siste bi regel er jo selvsagt at det oss to som er pri, vi må prioritere oss to. :)

 

Det med åpent forhold så er det viktig at reglene man setter gjelder for begge parter. Det vil si si at om han får lov til å ha sex med andre (i fylla eller edru) så skal du også få lov. Derimot om man velger å bruke muligheten er noe annet. Vet om ett annet par som er gift i mange år og har barn som snart er voksne sammen. Hun har mye større sex apetitt enn han og de har åpent forhold, hun har så stor apetitt at han ikke klarer å mette henne kan man si. Hun hopper ikke i køya med hvem som helst, men har noen hun har hatt leke/sex forhold med noen opp igjennom årene. Han tror jeg ikke har brukt muligheten, i så tilfelle bare en ekstremt sjelden gang. Men for dem så fungerer dette tipp topp. Samme for min kone og jeg, fungerer også helt topp, vi har vært sammen siden 1999 og gift i over 10 år og "still going strong".

 

Så tenkt litt selv, finn ut hva du selv ønsker mest her. Prøv å finne en løsning som fungerer best for deg og han. Siden han er hos deg og du hos an så kan det kanskje være greit prøve å finne løsninger.

 

PS, om dere prøver å få til åpent forhold mer og legger sjalusi og slikt på hylla, (for han kommer tilbake til deg han også, så det betyr noe det også) så kan det kanskje være lurt med tester for seksuelle overførbare sykdomer om han da ikke er 100% sikker på kondombruk selv i fylla?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...