Gå til innhold

Tellusphone.com


Minnuz

Anbefalte innlegg

*Har skrevet om denne nettsiden før*

 

Så jeg har veldig lyst på en ny telefon, og da valgte jeg en iPhone XS. Jeg fant dette nettstedet kalt tellusphone.com som solgte iPhone XS til 7000kr, men jeg har på følelsen at den er falsk, men mer og mer gjør sånn at jeg tror den er ekte. Jeg fant annonser av dem på finn.no Jeg fant også ut at dem holder til i Norge. Jeg har også funnet ut Navn, Adresse og tlf nr til personen. [står på finn.no].

https://www.finn.no/butikk/tellusphone.html?tp=f086f165e7663781b8d69b60925f6da6a6e2b051c1a1eb37f181f68ecea0ad2b

 

Nettsiden: https://www.tellusphone.com/collections/telefon

 

Er det noen som gjøre litt research om denne nettsiden eller kanskje prøve å kjøpe noe derfra og se om det kommer eller ikke? f.eks. en skjermbeskytter til 70kr? 

https://www.tellusphone.com/collections/tilbehor/products/skjermbeskytter

 

Takk!

 

post-532089-0-55598400-1573391134_thumb.png

Endret av Øystein
Fjernet navn. Admin.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker veldig suspekt spør du meg. Får Viweb-vibber med en gang.

 

Her er noen grunner til å velge en annen butikk:

  • Domenet er registrert i kanada via Shopify. Ingen opplysninger er å finne på hvem som faktisk står bak siden.
  • "Norsk" nettbutikk, men ikke norsk domene.
  • Ingen org-nummer. Selskapet finnes heller ikke i Brønnøysundregisteret.
  • Ingen kontaktinformasjon.
  • På Personvern-siden oppgir de navnet "BSE Technology HK Co. Ltd". Dette er en mobiltelefon-leverandør i Kina. 
  • De oppgir varemerket sitt som både Tellus Phone og Tellusphone. Slike "inconsistencies" bør alltid trigge alarmbjellene.
  • De refererer til www.ittekniker.no for reparasjon. Dette er en liten reparasjonsstand på Tveita Senter. Til tross for dette påstår de å ha 969759 fornøyde kunder og 789892 reparerte iPhones på nettsiden sin.

Skal ikke nekte deg å bestille fra Tellusphone, men det er så mange varselbjeller som ringer her vil jeg absolutt fraråde deg det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

https://www.bsetechnology.com/ er en ekte forhandler, en av vennene min har kjøpt fra dem før, men endte opp med 2000kr ekstra i mva ved import til Norge.

Dem har også mange reviews, og dem bruker kun PayPal, så jeg kan være sikker på å få pengene mine tilbake med PayPals kjøperbeskyttelse, hvis jeg ikke får varen/varen er skadet.

Ikke noe mva hvis man kjøper fra tellusphone.com sier dem.

Får vel da bare prøve å kjøpe noe dritt derfra å se om det kommer eller ikke.

961326c2b014d8b4d3243f1f274df2d5.thumb.png.9ccb17e525dc70e7d11cfb5655684458.png

Endret av Minnuz
Lenke til kommentar

Tellusphone er ikke registrert i MVA-registeret. Det er ikke et norsk-registrert selskap. Det er derfor veldig sannsynlig at du må betale moms når pakken kommer til landet. Selvfølgelig ikke på et produkt til 69 kr, men på en iPhone må du nok det.

Og selvfølgelig utgår også norsk forbrukerkjøpslov.

Endret av Kajac
Lenke til kommentar
Minnuz skrev (2 minutter siden):

Har ikke akkurat bestemt meg for at jeg skal 100% kjøpe der i fra, men har da vel 69 kroner jeg kan kaste vekk. 

Jeg har ingen erfaringer med nettbutikken, men husk at selv om du bruker 69 kr og får varen du bestiller, har du fortsatt ingen garantier for at det samme skjer hvis du gir de 7 000 kr.

Lenke til kommentar
Minnuz skrev (8 minutter siden):

Har jeg ikke noe beskyttelse med PayPals kjøperbeskyttelse?

Jo, og jeg har kun gode erfaringer med PayPal, men jeg har lest om andre som ikke har hatt like gode opplevelser etter å ha blitt svindlet. Poenget mitt er at jeg ville ikke stolt på at alt ordner seg, hvis jeg i utgangspunktet er litt skeptisk til nettbutikken. Jeg hadde holdt meg langt unna.

Hvis du har 7 000 kr du kan tape, så kjør på. Men ikke ta det for gitt at du får pengene tilbake, selv ikke om du bruker PayPal eller kredittkort eller hva som helst.

Redigert: De skriver i et av svarene sine at de er et norsk (basert?) selskap. Be om å få organisasjonsnummeret og kontaktpersoner/kontaktinformasjon i Norge, da kan saken stille seg litt annerledes.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva jeg synes om at de sender deg andre kunders sporingsnumre. Ved å søke opp sendingene finner du jo fullt navn på flere av kundene deres.

Og som @Kajac sier over meg, så står det jo ingenting om hva pakkene inneholder. For alt vi vet kan alle ha bestilt billige deksler, ikke dyre, brukte mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...