Gå til innhold

Bare 40 prosent av bilkjøpere vurderer elbil – langt unna nasjonale ambisjoner


Anbefalte innlegg

 

 

Utslippene MÅ til 0 innen 2050. Det må være målet. Evt littegrann utslippskutt fra hybrider av størrelsesorden du nevner er som å pisse i havet... det er også bruken av elbiler i dag, MEN, elbilene er også del av en omstilling av samfunnet til utslippsfritt. Det er ikke hybridene.

 

Det er ombygging av infrastruktur og samfunn som er målet, ikke utslippskuttene per kg.

 

Når en er helt nødt til å ned i 0 utslipp så hjelper ikke prosentvise reduksjoner.

 

Det er enkelt å nå null utslipp:

  • Ingen ny smarttelefon.
  • Ingen klær produsert utenfor fylket (håper du er flink til å strikke og hekle).
  • Ingen bil.
  • Ingen matvarer produsert utenfor fylket (håper du liker grøt og potet).
  • Massivt befolkningsfall i nordlige fylker ettersom de ikke lengre vil ha mat.
Høres det greit ut?

Eller mente du at vi i Norge må kutte utslippene, men utslipp i andre land er greit?

Hvordan VÅGER du å komme med logiske argumenter om faktiske utslipp? He he

Hjelp. Er dette kommentarfeltet på TU eller har jeg ramla ned i et hull på Facebook?

 

Altså, alle tingene dere nevner kan en lage helt fint med sol, vind og atomkraft. Det vil ta noen tiår med omstilling, men selvfølgelig er det mulig å omstille til fornybar teknisk. Selv med en femdobling i energiprisen er en laaangt unna den verden dere lister opp.

 

Det handler om teknologiutvikling. Nå er solkraft billig; det er bare på grunn av Tyske subsidier gjennom årtier som har skapt et marked. Norges elbilfordeler er et ledd i dette spleiselagst om teknologiutvikling.

 

I 2050 kommer antagelig bilene stort sett til å være elektriske og klare for å både produseres og drives på atomkraft og solkraft, etter hvert som klimaendringene blir verre, folk ser alvoret

atomkraftverk startes opp og kullkraftverk stenges ned.

 

Energi er energi. Den MÅ ikke være fossil..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Artig konspirasjonsteori. Har du noko som helst dekning for han utanfor eigen fantasi, eller er dette noko tusenvis av politikarar over heile landet held for seg sjølve?

Til å auke straumforbruket, og dermed prisen, er elbilar ekstremt lite effektivt. Då er det betre å elektrifisere nokre felt i Nordsjøen.

Elbil er ein veldig billig måte å redusere store mengder utslepp på, på grunn av dei mange positive sideeffektane dei har. Spesielt reduserte utslepp av NOx, partiklar og mange helseskadelege stoff frå eksosen, som fører til reduserte utgifter i helsesektoren. Det finst billigare tiltak, men dei billige tiltaka monnar veldig lite.

Sjå: https://www.miljodirektoratet.no/publikasjoner/2016/oktober-2016/tiltakskostnader-for-elbil/

Dekning for påstanden er vel fra samtaler med folk i kraftbransjen. Husk at norske kommuner blir styrt av politikere. Disse er avhengige av inntekter. Strømprisen var fallende og stabil inntil 2015. Dette ga store intekstsfall for kraftkommuner. I 2015 var prisen nede i 20øre PR kWh. Hva kan man gjøre for å øke prisene. Spare strøm? Selge mere til utlandet? Øke forbruket innlands var vel det enkleste. Kjør på med el biler og elektrifisering i miljøvernets navn. Vips prisen har doblet seg og kraftkommuner tjener penger som aldri før. Mye mere enn hva momsfritak og div andre støtteordninger har kostet.
Desse folka du har snakka med i kraftbransjen har kanskje ikkje stillingar som krev ståkarakter i matematikk frå ungdomsskulen?

 

Dersom heile den norske bilparken vert elektrisk, vil straumforbruket auke med maks 4%. Det er trivielt å få opp kraftforbruket. Berre redusert avgiftene til datasenter til dømes, utan å diskriminere enkeltbransjar. Det vil invitere forbruk mange gonger større over natta.

 

I min kommune ble det også gitt støtte til bitcoin graving som krevde 2MW effekt. (Tror dette ble stoppet når folk så galskapen i dette)

Det er ingen galskap i det.

 

Ang luftforurensing er partikkel forurensing fra gummihjul og bremser i dag dominerende. Dekk avgir 50mg PR km. Bremser her jeg ikke tall for. Poenget er at dette er mye høyere enn fra motorer. Derfor hjelper elbiler ikke så mye på luftplagene som vi har i byer i dag.

Nok ei sjølvmotseing. Sjølv om det du skreiv var sant (det er det ikkje – motorar genererer framleis mykje svevestøv) genererer elbilar mykje mindre svevestøv frå bremser. Svevestøv frå bremser inneheld metallpartiklar som kan gå inn i blodomlaupet, og er veldig farleg. Elbilar bremser nesten berre med motoren. Bremseskivene vert sjeldan brukt, og difor genererer dei ikkje mykje støv heller.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Desse folka du har snakka med i kraftbransjen har kanskje ikkje stillingar som krev ståkarakter i matematikk frå ungdomsskulen?

Dersom heile den norske bilparken vert elektrisk, vil straumforbruket auke med maks 4%. Det er trivielt å få opp kraftforbruket. Berre redusert avgiftene til datasenter til dømes, utan å diskriminere enkeltbransjar. Det vil invitere forbruk mange gonger større over natta.

Det er ingen galskap i det.

Nok ei sjølvmotseing. Sjølv om det du skreiv var sant (det er det ikkje – motorar genererer framleis mykje svevestøv) genererer elbilar mykje mindre svevestøv frå bremser. Svevestøv frå bremser inneheld metallpartiklar som kan gå inn i blodomlaupet, og er veldig farleg. Elbilar bremser nesten berre med motoren. Bremseskivene vert sjeldan brukt, og difor genererer dei ikkje mykje støv heller.

Vel kraftselskapene er glade for el biler det er sikkert. Dei tener mykje på å installere ladere og selger strøm. Større innlands forbruk til gode priser(hurtigladere) gjer økte inntekter.

 

Ang bremsestøv. Dei aller fleste el biler eg har sett kjører rundt med dårlige bremseskiver. Heilt kraft dei bremser mindre. Men når dei bremser hva skjer da? I tillegg til støvet frå bremseklossene moser dei opp ein heil masse jernoksid.

 

Hoved problemet er imidlertid dekkstøv. I gram PR km er dette typisk 50mg PR km mens en dieselmotor skal slippe ut 5mg PR km. Dette løses ikke ved å bruke el fremdrift.

 

Store datasenter er storforbrukere av el kraft. En ting er Internett og nyttige funksjoner. Å grave etter bitcoin med flere megawatt som kunne vert brukt til nyttige ting virker heit meiningslaust. Ikke spillvarmen frå denne galskapen blei nytta.

 

Hvilken verdiskaping eller nytteverdi dette har aner jeg ikke. Jeg vet bare at en altfor stor del av verdens kraftproduksjon brukes på dette. Det nye er at krafttilførsel er så kritisk at mange velger å bruke generatorer som går på diesel og gasskraft gående hele tiden mens de bruker nettet som backup. Stikk motsatt av det som har vert vanlig før. Ikke akkurat miljøvennlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hjelp. Er dette kommentarfeltet på TU eller har jeg ramla ned i et hull på Facebook?

 

Altså, alle tingene dere nevner kan en lage helt fint med sol, vind og atomkraft. Det vil ta noen tiår med omstilling, men selvfølgelig er det mulig å omstille til fornybar teknisk. Selv med en femdobling i energiprisen er en laaangt unna den verden dere lister opp.

 

Det handler om teknologiutvikling. Nå er solkraft billig; det er bare på grunn av Tyske subsidier gjennom årtier som har skapt et marked. Norges elbilfordeler er et ledd i dette spleiselagst om teknologiutvikling.

 

I 2050 kommer antagelig bilene stort sett til å være elektriske og klare for å både produseres og drives på atomkraft og solkraft, etter hvert som klimaendringene blir verre, folk ser alvoret

atomkraftverk startes opp og kullkraftverk stenges ned.

 

Energi er energi. Den MÅ ikke være fossil..

 

I Norge kommer nok stort sett alle biler til å være elektriske i 2050. Hvordan vil det stå til i India, Russland, og Kina?

 

Du påstår det vil ta noen tiår å omstille seg totalt til fornybar energi, jeg tror vi snakker om århundrer. Det er over 200 år siden man virkelig begynte å grave etter kull, og det er først i de siste 30 årene at man har begynt å virkelig vurdere å kutt, hva får deg til å tro at det blir stopp i de neste 30 årene?

 

Teknologi kan løse mye, men en av nøkkelutfordringene er at det krever realfagskompetanse, som vi får stadig mindre av i Norge ettersom de fleste velger vekk realfag til fordel for mykere fag. Hvordan skal vi få teknologi som muliggjør energiproduksjon utslippsfritt når selv den enkleste fysikk er magi?

 

Jeg har mine tvil om at vi i Norge kommer til å merke mange negative konsekvenser som følge av klimaendringer: det må nok bygges høyere brygger i Trondheim og nordover (i Kristiansand vil det ikke slå ut mer enn 20 centimeter ifølge prognosene, med en usikkerhet på ca +- 20 cm), og det vil kanskje komme andre dyr inn i våre skoger (i alle fall villsvin, om støtten for ulven er en indikasjon), men ingenting av dette er verdens undergang. De landene som vil virkelig merke klimaendringene er de som ligger lavt på utviklingsskalaen med lite ressurser til overs, altså store deler av Afrika, samt deler av Sør-Amerika og Asia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

Tyskland innfører nå subsider. For elbiler kan man maksimalt få €6000 i støtte, for ladehybrider får man €4500 som er kun €1500 mindre. Et fornuftig regime som Norge bør se nøyere på.

Tror heller tyskerne bør se på hvordan vi gjør det. Om formålet er å øke elbilandelen av nybilsalget så kan det ikke være den minste tvil om at en avgiftsdrevet støttemodell er langt bedre enn en subsidiedrevet støttemodell.

 

Nå har tyskerne en bilindustri å ta hensyn til så elbilstøtten må tilpasses nøye så den ikke gir for store fordeler til enkelte brysomme utenlandske konkurrenter. Når det er sagt kunne Tyskland oppnådd omtrent det samme med å gi momsfritak til elbiler opp til et visst beløp. €6000 tilsvarer MVA på en bil til €37579, så vidt under det en VW ID3 1st skal koste. Tilfeldig at støttebeløpet er nær MVA-delen av prisen på VWs store elbilsatsing?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror heller tyskerne bør se på hvordan vi gjør det. Om formålet er å øke elbilandelen av nybilsalget så kan det ikke være den minste tvil om at en avgiftsdrevet støttemodell er langt bedre enn en subsidiedrevet støttemodell.

Formålet til Tyskland er å få ned CO2-utslippene. Det er det som er det viktige, ikke antall elbiler. Derfor har EU et krav til gjennomsnittsutslipp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Formålet til Tyskland er å få ned CO2-utslippene. Det er det som er det viktige, ikke antall elbiler. Derfor har EU et krav til gjennomsnittsutslipp.

Glemte du å lese før du postet? Økt elbilsalg vil jo senke gjennomsnittsutslippet. Poenget er altså at målt ut fra salgstall er den norske støttemodellen mye bedre enn den tyske.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"hvis bensin skal være konkurransedyktig mot fornybar strøm i transportsektoren kreves det en langsiktig oljepris på 9 til 10 dollar fatet"

 

Sakset fra nyheter: BNP Paribas om fornybar strøm og elbil: Gir langt mer energi for pengene enn olje.

Kjelde: https://e24.no/boers-og-finans/i/MRXqaJ/bnp-paribas-om-fornybar-stroem-og-elbil-gir-langt-mer-energi-for-pengene-enn-olje
Lenke til kommentar

 

Desse folka du har snakka med i kraftbransjen har kanskje ikkje stillingar som krev ståkarakter i matematikk frå ungdomsskulen?

Dersom heile den norske bilparken vert elektrisk, vil straumforbruket auke med maks 4%. Det er trivielt å få opp kraftforbruket. Berre redusert avgiftene til datasenter til dømes, utan å diskriminere enkeltbransjar. Det vil invitere forbruk mange gonger større over natta.

Det er ingen galskap i det.

Nok ei sjølvmotseing. Sjølv om det du skreiv var sant (det er det ikkje – motorar genererer framleis mykje svevestøv) genererer elbilar mykje mindre svevestøv frå bremser. Svevestøv frå bremser inneheld metallpartiklar som kan gå inn i blodomlaupet, og er veldig farleg. Elbilar bremser nesten berre med motoren. Bremseskivene vert sjeldan brukt, og difor genererer dei ikkje mykje støv heller.

Vel kraftselskapene er glade for el biler det er sikkert. Dei tener mykje på å installere ladere og selger strøm. Større innlands forbruk til gode priser(hurtigladere) gjer økte inntekter.
Eg trur du har eit litt forvrengt bilete av kor mykje straum ein elbil brukar. Hugs at ein elbil brukar veldig mykje mindre energi enn ein ekosbil. Elbilen er knapt merkbar på straumrekninga. Konspirasjonsteorien din om at den eigentlege grunne til elbilfordelane er at fleirtalet av norske politikarar ynskjer å auke straumprisen ved å auke forbruket med ca 4% over ein periode på minst 40 år er ikkje styrka. Hadde det ikkje då vore enklare å stemme nei til ny kraftproduksjon eller støtte kraftkrevjande industri?

 

Ang bremsestøv. Dei aller fleste el biler eg har sett kjører rundt med dårlige bremseskiver. Heilt kraft dei bremser mindre. Men når dei bremser hva skjer da? I tillegg til støvet frå bremseklossene moser dei opp ein heil masse jernoksid.

Jernoksid (rust) er heldigvis ikkje spesielt farleg. Det klumpar seg fort til større partiklar som vert liggjande på bakken og kroppen handterer det lett. Elles hadde det vore veldig farleg å jobbe i ei vanleg jerngruve.

 

Hoved problemet er imidlertid dekkstøv. I gram PR km er dette typisk 50mg PR km mens en dieselmotor skal slippe ut 5mg PR km. Dette løses ikke ved å bruke el fremdrift.

Du finn på mykje rart. Har du nokon gong vurdert realismen i dine eigne påstandar eller sjekka dei mot pålitelege kjelder?

 

Den desidert største kjelda til mikropartiklar under 2,5µm er forbrenningsprosessar, hovudsakleg frå bilmotorar. Det veit vi ved å analysere støvpartiklane. Det er det farlegaste støvet, som vert avsett i lungeblærene. Finstøvet reiser langt. 30-40% av mikropartiklane vi finn i Noreg er slept ut i andre land i Europa. Elbilar har nær null utslepp av fint eller ultrafint støv.

 

Dei større partiklane (10 µm), som vi toler meir av, er hovudsakleg (90%) mineralsk. Dvs støv frå asfalt, sand osb. Dette legg seg mykje fortare og reiser ikkje langt frå vegen. Det kjem sjeldan lengre enn til nase svelg og luftrøyr og har mindre langsiktig effekt på helsa.

 

Store datasenter er storforbrukere av el kraft. En ting er Internett og nyttige funksjoner. Å grave etter bitcoin med flere megawatt som kunne vert brukt til nyttige ting virker heit meiningslaust. Ikke spillvarmen frå denne galskapen blei nytta.

Dette er ei veldig pussig innstilling å ha for ein som meiner at det ligg eit snev av fornuft bak bruk av olje til transport, der mesteparten av energien går ut som varme til kråkene. Sikring av finansielle transaksjonar er nyttig arbeid.

 

Det nye er at krafttilførsel er så kritisk at mange velger å bruke generatorer som går på diesel og gasskraft gående hele tiden mens de bruker nettet som backup. Stikk motsatt av det som har vert vanlig før. Ikke akkurat miljøvennlig.

Eg har ikkje høyrt om nokon som gjer det. Heller ikkje den lokale kraftkrevjande industrien, sjukehus, flyplassar eller datasenter. Dei har batteribackup som varer lenge nok til at generatorane kan starte opp.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I Norge kommer nok stort sett alle biler til å være elektriske i 2050. Hvordan vil det stå til i India, Russland, og Kina?

Truleg det same. Både Kina og India satsar stort på overgangen. I Kina er vel kring 8% av nybilsalet elbilar, som er over dei fleste land i Europa. Kina er verdas største marknad for bilar. Russland er ganske uinteressant i denne samanhengen. Fattige land i Aust-Europa importerer stort sett brukte bilar frå vest, so dei kjøper det vi kjøpte for fem til femten år sidan.

 

Du påstår det vil ta noen tiår å omstille seg totalt til fornybar energi, jeg tror vi snakker om århundrer. Det er over 200 år siden man virkelig begynte å grave etter kull, og det er først i de siste 30 årene at man har begynt å virkelig vurdere å kutt, hva får deg til å tro at det blir stopp i de neste 30 årene?

Fordi fornybar energi er mykje billigare.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Truleg det same. Både Kina og India satsar stort på overgangen. I Kina er vel kring 8% av nybilsalet elbilar, som er over dei fleste land i Europa. Kina er verdas største marknad for bilar. Russland er ganske uinteressant i denne samanhengen. Fattige land i Aust-Europa importerer stort sett brukte bilar frå vest, so dei kjøper det vi kjøpte for fem til femten år sidan.

 

Fordi fornybar energi er mykje billigare.

Ok, når du skriver det slik er det jo ikke noe problem. Global oppvarming over 2C vil ikke bli nådd.

 

Hva er bekymringen?

Lenke til kommentar

 

Glemte du å lese før du postet? Økt elbilsalg vil jo senke gjennomsnittsutslippet. Poenget er altså at målt ut fra salgstall er den norske støttemodellen mye bedre enn den tyske.

Men ladehybrid-salget kan bli større og summen er mer CO2-reduksjon. Målet er CO2-reduksjon, ikke elbil-salg.
Ein ladehybrid slepp jo ut meir CO2 enn ein elbil, med mindre du legg til grunn at eksosmotoren i ladehybriden aldri vert brukt. Då er det eit spørsmål om det er lurt å støtte innkjøp av eksosmotorar som ikkje skal brukast.

 

Salet av ladbare hybridar er i fritt fall over heile verda, fordi dei færraste vil drasse rundt på ein dyr eksosmotor når dei like godt kan køyre heilelektrisk. Ville du kjøpt ein ladehybrid?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Truleg det same. Både Kina og India satsar stort på overgangen. I Kina er vel kring 8% av nybilsalet elbilar, som er over dei fleste land i Europa. Kina er verdas største marknad for bilar. Russland er ganske uinteressant i denne samanhengen. Fattige land i Aust-Europa importerer stort sett brukte bilar frå vest, so dei kjøper det vi kjøpte for fem til femten år sidan.

 

Fordi fornybar energi er mykje billigare.

Ok, når du skriver det slik er det jo ikke noe problem. Global oppvarming over 2C vil ikke bli nådd.

 

Hva er bekymringen?

 

Er du fire år? Trolle kan du gjere ein annan stad. Endret av Sturle S
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ein ladehybrid slepp jo ut meir CO2 enn ein elbil, med mindre du legg til grunn at eksosmotoren i ladehybriden aldri vert brukt. Då er det eit spørsmål om det er lurt å støtte innkjøp av eksosmotorar som ikkje skal brukast.

Er det bedre å gi statsstøtte til enorme batteripakker som sjelden brukes? En forbrenningsmotor som sjelden brukes er bedre enn en batteripakke som sjelden brukes, både i kost, vekt og produksjonsutslipp.

 

Målet er å få ned CO2-utslippet, men den vanlige tankefeilen som gjøres er å erstatte mål med middel. Å erstatte store deler av bilparken med ladehybrider kan gjøres med mindre kost og de 60% som ikke vil ha en upraktisk elbil har et alternativ med lave utslipp.

 

 

Salet av ladbare hybridar er i fritt fall over heile verda, fordi dei færraste vil drasse rundt på ein dyr eksosmotor når dei like godt kan køyre heilelektrisk. Ville du kjøpt ein ladehybrid?

Salget gikk opp i Norge sist måned og til neste år slippes det enormt mange modeller i Europa pga de nye utslippskravene. Jeg tipper salget kommer til å øke sterkt, spesielt i Europa hvor subsidene tar mer hensyn til praktisk og fornuftig miljøvern enn suboptimal fanatisme.

 

Du vet lite om hva forbrenningsmotorer koster. Man får kjøpt en V6 bensinmotor fra Ford for 10 000 kroner, det er rundt 5 kWh med batteripakke.

 

Om jeg kunne tenkt meg ladehybrid? Ja, det høres ut som et bedre alternativ enn å betale 500 000 for ekstra parkeringsplass + whatever en pendler-elbil koster. Garantert mer miljøvennlig er det også. Bonus er at tilgjengelige ladehybrider er mye mer attraktive enn det spede utvalget med overprisede batteribiler.

Endret av uname -l
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er du fire år? Trolle kan du gjere ein annan stad.

Nei, jeg er ikke fire år, men argumentene dine holder ikke vann.

 

Hvis sol- og vindkraft virkelig er billigere enn kullkraft er det merkelig at det bygges ut kullkraft år etter år.

 

Det var ikke ment som et troll, men et oppriktig spørsmål. Skjønner nå at du foretrekker å angripe person snarere enn argument, så skal gi meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Er du fire år? Trolle kan du gjere ein annan stad.

Nei, jeg er ikke fire år, men argumentene dine holder ikke vann.

 

Hvis sol- og vindkraft virkelig er billigere enn kullkraft er det merkelig at det bygges ut kullkraft år etter år.

Nei, det er det slett ikkje. Land pøsar inn milliardar i kolindustrien for å hindre arbeidsløyse. Berre sjå korleis til dømes Tyskland subsidierer kolkraft med milliardar av Euro for å unngå masse-arbeidsløyse i regionar med høg arbeidsløyse frå før. Tyskland treng ikkje den krafta. Tvert imot. Tyskland eksporterer meir kraft kvart år enn den totale norske kraftproduksjonen. Ofte fører den (i praksis) uregulerbare kolkraftproduksjonen til negative prisar. Du såg akkurat dei same tendensane i Noreg sist oljeprisen krasja. Støre sa direkte at vi måtte subsidiere oljeindustrien for å oppretthalde arbeidsplassane. Og du ser akkurat det same i Kina. Trass i at kapasitetsfaktoren og lønsemda for eksisterande kolkraftverk vert stadig lågare, bygger dei fleire. Dei må halde arbeidarane i arbeid.

 

I enkelte område er det ikkje nok fornybar energi enkelt tilgjengeleg til å dekkje forbruket. Der må dei byggje fossile kraftverk eller nett. Når straumen må fraktast langt nok, og kolet er rett rundt hjørnet, vert eit kolkraftverk likevel billigare. Førebels.

 

Det var ikke ment som et troll, men et oppriktig spørsmål. Skjønner nå at du foretrekker å angripe person snarere enn argument, så skal gi meg.

Det var ein stråmann etterfylgt av eit spørsmål knytt til stråmannen, ikkje eit argument.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ein ladehybrid slepp jo ut meir CO2 enn ein elbil, med mindre du legg til grunn at eksosmotoren i ladehybriden aldri vert brukt. Då er det eit spørsmål om det er lurt å støtte innkjøp av eksosmotorar som ikkje skal brukast.

Er det bedre å gi statsstøtte til enorme batteripakker som sjelden brukes?
Definitivt. Då varer batteriet og dermed bilen lengre. I tillegg vil du sjå at det vert brukt likevel. Etter at vi fekk elbil, vel vi ofte bilen i staden for fly når vi skal langt. Det sparer òg store utslepp.

 

En forbrenningsmotor som sjelden brukes er bedre enn en batteripakke som sjelden brukes, både i kost, vekt og produksjonsutslipp.

Då hadde vel bilprodusentane satsa på det i staden for elbilar? Det gjer dei ikkje, for i ein ladehybrid med stort nok batteri til at han er interessant som ladbar bil, vert det dyrare å setje inn ein eksosmotor enn eit større batteri. Difor vert det no seld tre gonger fleire reine elbilar enn ladbare hybridar. Globalt stuper salet av ladbare hybridar, medan elbilsalet skyt fart og oprpettheld veksten i salet av ladbare bilar totalt.

 

Målet er å få ned CO2-utslippet, men den vanlige tankefeilen som gjøres er å erstatte mål med middel. Å erstatte store deler av bilparken med ladehybrider kan gjøres med mindre kost og de 60% som ikke vil ha en upraktisk elbil har et alternativ med lave utslipp.

Ah, du har funne ut kvifor 60% seier at dei ikkje vurderer elbil ved neste bilkjøp? Det er fordi ein Tesla er upraktisk, men at dei ville kjøpt bilen om han hadde ein eksosmotor i tillegg, sjølv om han då hadde vorte dyrare? Eg trur ikkje det er so enkelt.

 

Dei har allereie alternativet ladehybrid. Ladehybridane har nesten ikkje avgifter. Likevel vert dei stadig mindre interessante. Til og med oktober i år var 12% av alle nyregistrerte bilar i 2019 ladehybridar mot 18% i same periode i fjor.

 

 

Salet av ladbare hybridar er i fritt fall over heile verda, fordi dei færraste vil drasse rundt på ein dyr eksosmotor når dei like godt kan køyre heilelektrisk. Ville du kjøpt ein ladehybrid?

Salget gikk opp i Norge sist måned og til neste år slippes det enormt mange modeller i Europa pga de nye utslippskravene. Jeg tipper salget kommer til å øke sterkt, spesielt i Europa hvor subsidene tar mer hensyn til praktisk og fornuftig miljøvern enn suboptimal fanatisme.
Til neste år vert det slept ein god del nye elbilmodellar òg. Eg tippar dei dankar ut ladehybridane, men vi får sjå. Europa er den tradisjonelt sterkaste marknaden for ladehybridar. Salet av ladehybridar steig med 28% i Europa i september, som er den siste månaden eg har tal for, og det er fyrste månad med vekst på eit år. Salet av elbilar vart derimot meir enn dobla, med ein vekst på 109%. Dermed er 7 av 10 ladbare bilar selde i Europa reine elbilar og elbilane gjer det stadig sterkare mot ladehybridane.

 

Du vet lite om hva forbrenningsmotorer koster. Man får kjøpt en V6 bensinmotor fra Ford for 10 000 kroner, det er rundt 5 kWh med batteripakke.

Du veit lite om bilar Du får ikkje ein ladehybrid ved å kaste ein tørr bensinmotor inn i bagasjerommet.

 

For 10.000 kroner får du forresten ein god del meir enn 5 kWh batteri, men det veit du nok eigentleg. Hugs at berre pakken kostar ein god del, og prisen pr kWh på pakkenivå går ned for kvar ekstra kWh du puttar inn der. Når du i legg til kWh frå alt frå bensintank til eksosrøyr, clutch, girkasse og drivverk, samt at dette skal monterast i bilen og vedlikehaldast, kjem du fort opp i ein kostnad tilsvarande dei batteripakkane som er vanleg i dei bestseljande elbilane i dag.

 

Om jeg kunne tenkt meg ladehybrid? Ja, det høres ut som et bedre alternativ enn å betale 500 000 for ekstra parkeringsplass + whatever en pendler-elbil koster. Garantert mer miljøvennlig er det også. Bonus er at tilgjengelige ladehybrider er mye mer attraktive enn det spede utvalget med overprisede batteribiler.

Huh? Kvifor snakkar du om elbil som ein ekstra bil, dersom du klarer deg med ein i dag? Til det du skisserer som kostnad får du råd til nesten alt av elbilar på marknaden i dag. Ein skal høyre mykje dumt..
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...