Gå til innhold

Samsung One Connect og projektor?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Samsung QE65Q7F, som har en sånn One Connect-box, der man kobler på alt av kildemateriell.

Jeg har Blu-Ray, Apple-TV og Altibox kobla til. Det går en tynn ledning til selve TV'en fra denne connect-boksen. Jeg tar lyd optisk ut fra connect-boksen til hjemmekinoreceiver for lyd.

 

Men hva gjør jeg når jeg vil bruke projektor? Jeg finner jo ingen annen utvei enn å koble kilden jeg vil bruke, ut av connect-boksen og inn i receiveren, ettersom at det ikke er noen HDMI ut på connect-boksen? Finnes det løsninger på dette?

 

Takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for det.

Joda, har tenkt på det som en mulighet, men da forsvinner jo poenget litt med den connect-boksen til TV'en. Forstår ikke hvor de ikke kunne lage en HDMI-ut-port på den.

 

Det er ikke det den er lagd til...den er lagd for å kunne koble ting til TV. De fleste andre TV har boksen bygd inn i TV...ikke noe HDMI ut der heller.

Men en surroundreceiver er laget for å brukes som en sentral. Alle bokser, Blu-ray spiller inn i receiver, bildet går ut via HDMI til TV og/ eller projektor, og lyden blir i receiver og dekodes der. Slik får man HD lyd fra Blu-ray. Og med ARC får man lyd fra apper i TV som Netflix osv, .

Derfor har man en surroundreceiver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...